بیمه حکمت

عملکرد بیمه حکمت صبا برای دستیابی به سود و درآمد بیشتر

عملکرد بیمه حکمت صبا برای دستیابی به سود و درآمد بیشتر
کدخبر : 43465

بیمه حکمت صبا از جمله شرکت‌های بیمه‌ای است که با تعریف اهداف در چشم‌انداز آتی خود و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های موفق و ویژه حمایتی از سطوح مختلف اقشار جامعه توانسته در صنعت بیمه به پیشرفت‌هایی دست یابد.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت بیمه حکمت صبا که فعالیت خود را با شعار «هیچ آرامشی بی‌حکمت نیست» آغاز کرد، توانست با مدیریت حرفه‌ای و تلاش کارکنان به جایگاه خود در صنعت بیمه استحکام بخشد. با توجه به جایگاه ۲۱ بیمه حکمت صبا در آخرین رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای از حیث درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص، این شرکت بیمه‌ای نیمه نخست ۱۴۰۱ را با رشدی ۸۸ درصدی به پایان رساند و همچنان درصدد است تا با اجرای برنامه‌های موفق براساس اصول فناورمحور در جهت ارتقای رتبه خود بهبود ببخشد.

بر اساس گزارش تحلیلی دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، صنعت بیمه در هفت ماهه اول سال ۴۴‌.۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد.

 براساس آمار خود اظهاری شرکت‌های بیمه در سنهاب مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب در حدود ۹۶.۸ و ۴۴.۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود ۶۲.۲ و ۵۳.۴ درصد رشد داشته است. رشد حق بیمه تولیدی بازار نیز که در این مدت به طور عمده متأثر از رشته درمان با سهم ۳۲.۱درصد سهم از پرتفوی بازار بوده با رشد ۱۸۲.۲ درصدی حق بیمه همراه شده است.

نسبت خسارت بازار با۲.۶ واحد کاهش در مقایسه با 7ماهه نخست سال قبل به ۴۵.۸ درصد رسیده است.البته در محاسبه این نسبت (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی برحسب درصد)، مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق‌بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری- عمومی شرکتهای بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه حکمت صبا ۶ دهم درصد 

بررسی‌ صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت‌ بیمه حکمت صبا با رشد ۸۸ درصدی از درآمد حق بیمه ناخالص این شرکت در نیمه نخست امسال توانسته سهم ۶ دهم درصدی را حفظ کند. این شرکت بیمه‌ای تلاش دارد تا برای رقابت با اصلاح استراتژی خود از حاشیه‌نشینی خارج شود تا همواره با گام‌هایی استوار در این مسیر، پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا معتقد است که افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی شرکت بیمه حکمت که از ۱۵۰میلیارد تومان به ۳۱۱میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی های انجام شده ضمن اصلاح ساختار مالی به منظور حفظ جایگاه و حفظ سطح یک توانگری مالی در جهت ایفای تعهدات و همچنین توانایی شرکت در پرداخت خسارت و افزایش ظرفیت نگهداری شرکت برای قبول ریسک ، اثر مثبتی بر روند فعالیت شرکت خواهد گذاشت و این شرکت همه ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت تا ضمن بهبود ارائه خدمات بیمه ای به بازار سرمایه بتواند سهم بیشتری از بازار را کسب و در سوددهی به سهامداران «وحکمت» نقش به سزایی را ایفا نماید.

بر همین اساس، بیمه حکمت صبا با نماد بورسی «وحکمت» در 6 ماهه منتهی به شهریور سال جاری برای هر سهم خود 50 ریال سود محقق کرد.

شرکت بیمه حکمت جهت بهره مندی بهتر و راحت تر بیمه شدگان خود از مزایای بیمه درمان تکمیلی ، ضمن شناسایی مسائل و مشکلات مرتبط ، سعی نموده است  به ارائه راه حل های مناسب دست یابد . بدین منظور با انعقاد قرارداد با یکی از بزرگترین شرکت های کمک رسان خدمات درمانی ، موضوع ارزیابی خسارت های درمان را به این شرکت که دارای مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ج.ا.ا می باشد ، برون سپاری نموده است .

فعالیت شرکت بیمه حکمت از سال ۱۳۹۵ به‌عنوان یک شرکت دولتی در کلیه رشته‌های بیمه‌ای آغاز شد و هم اکنون دارای بیش از ۲۴ شعبه در سراسر کشور می‌باشد. سرمایه اولیه بیمه حکمت ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که طی سال‌های اخیر بر میزان آن افزوده شده است. این شرکت دارای بیشترین تعداد سهام‌داران حقیقی یعنی ۱۵۲۰۰۰ نفر است و برخی از آن‌ها شامل بانک حکمت ایرانیان، شرکت هواپیمایی کاسپین، کارکنان ارتش و کارکنان بانک حکمت هستند. از سال ۱۳۹۶ بیمه حکمت به ارائه خدمات مربوط به بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری نیز پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه