فولاد غدیر نی‌ریز

اقدامات فولاد غدیر نی‌ریز برای کسب افزایش سهم بازار

اقدامات فولاد غدیر نی‌ریز برای کسب افزایش سهم بازار
کدخبر : 45473

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، سال جاری را با تلاشی مضاعف برای کسب حداکثری سهم بازار فروش محصولات در راستای توسعه اقتصادی و تحقق افزایش تولید و اشتغالزایی آغاز کرد. فعالیت‌هایی که با عزم راسخ مدیران و کارکنان این مجموعه شروع و با شور و هیجانی مثال‌زدنی همچنان ادامه دارد.

به گزارش رصد اقتصادی، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز این روزها با هیجانی خاص و شور و اشتیاقی جالب توجه در حال توسعه اقدامات و فعالیت‌های خود برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصاد ملی و افزایش توان تولید با هدف رفع نیازهای داخل و صادرات  در صورت مازاد نیاز داخل به محصولات تولیدی این مجتمع است. گام‌هایی در جهت توسعه با تولید بیشتر و اشتغال و آموزش نیروهای متخصص توسط مدیران و طراحان برنامه‌ای این شرکت فعال عرصه صنعت فولاد کشور برداشته می‌شود که به اذعان بسیاری از کارشناسان نمایانگر عزم و اراده‌ای راسخ در جهت رسیدن به اهداف عالی و آتی این شرکت است.

علیرغم وجود مشکلات شرایط تحریمی برای ارسال تعدادی از تجهیزات پروژه فولادسازی به عنوان اصلی‌ترین پروژه فولاد غدیر نی ریز از خارج کشور، مجتمع فولاد غدیر نی ریز با پیشرفت قابل توجه در ماه های اخیر عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر طرح های فولادی داشته است. در حوزه فروش به گونه‌ای برنامه ریزی انجام گرفته که طبق روال هر هفته در بورس عرضه محصول داشته باشد. این مجموعه به طور کامل توانست در حوزهای مختلف مالی، تولیدی، افزایش سرمایه و فروش اقدامات مثبتی در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ رقم بزند.

بدون تردید مهم‌ترین برنامه فولاد غدیر نی‌ریز، در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ پایان عملیات اجرایی پروژه و آغاز راه اندازی و بهره برداری از کارخانه فولاد سازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز با ظرفیت یک میلیون تن است که با تلاش‌های شبانه روزی در حال پیگری است. 

حدود یک ماه قبل زمانی که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ صنایع و معادن غدیر ( سهامدار اصلی فولاد غدیر نی‌ریز) از این مجتمع بازدید می‌کردند، مصطفی‌پور ضمن ارائه دستاوردهای مجموعه در مدت یکسال اخیر وعده داده بود که کارخانه فولادسازی مجتمع غدیر نی‌ریز تا بهمن ماه ۱۴۰۱ وارد مدار راه‌اندازی خواهد شد.

پس از آن بود که سرعت عملیات اجرایی این پروژه با راه‌اندازی شیفت سوم بصورت ۲۴ ساعته افزایش یافت و میزان پیشرفت پروژه با نصب تجهیزات تازه از گمرک ترخیص شده شتاب بیشتری یافت. براساس گزارش‌های اعلام شده اکنون پیشرفت عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی غدیر نی‌ریز به ۹۰ درصد رسیده و با نصب قطعات الکترونیکی و تکمیل بخش‌های دیگر شمارش معکوس افتتاح این کارخانه آغاز شده است.

بر این اساس و در جهت تامین قطعات مورد نیاز این مجتمع، معاون بهره‌برداری فولاد غدیر نی‌ریز از مجموعه درآمد حاصله از بومی‌سازی قطعات در بخش‌های مختلف را بالای ۱۵۰ میلیارد تومان خبر می‌دهد و می‌گوید: با اقدامات انجام گرفته در تغییر بالغ بر ۱۰۰ نوع محصول توانستیم وابستگی خود را به خارج از کشور کاهش دهیم که در این راستا بیش از ۱۴ میلیارد تومان به صورت سالیانه در بخش‌های مختلف کمک تامین مالی شده و جمعا بالای ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردیم و در خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

همچنین در خصوص تامین خوراک اولیه این مجتمع گام‌هایی را برداشته است. به گفته مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، تفاهم‌نامه همکاری با سنگ آهن مرکزی ایران برای کمک به تامین و تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در راستای اهداف چشم‌انداز چهارساله صنعت فولاد با مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز به امضاء رسیده است.

فولاد غدیر نی‌ریز در چشم‌انداز آتی خود و با توجه به بهره‌برداری از پروژه فولادسازی این مجموعه و ورود به فاز جدید و نیازهای مرتبط با این بخش تا پایان سال نیاز به افزایش نیرو‌های متخصص را مدنظر قرار داده و در حال جذب نیروی انسانی کارآمد موردنیاز این بخش است.

پروژه فولادسازی این شرکت پیشرفت قابل قبولی داشته و قرار شده در پایان آذرماه وارد فاز راه اندازی شود و بهره برداری اصلی را یک الی دوماه بعد برای ورود تولید تجاری به بازار در دستور کار قرار دارد. پروژه گندله سازی هم پیشرفت قابل قبولی دارد و عملیات اجرایی آن در سایت در حال انجام است. مشکلات و موانعی در خصوص تامین مالی این پروژه وجود داشت که به گفته مصطفی‌پور، با تدابیر ویژه‌ای این موضوع نیز مدیریت شده و طبق برنامه پیش می‌رود.

هزینه اجرایی پروژه فولادسازی این شرکت، حدود ۱۵۰ میلیون یورو است و گندله سازی هم در حدود ۱۰۱ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است که در مجموع حدود ۲۷۰ میلیون یورو با توجه به سایر هزینه‌های جانبی برای اجرای این دو پروژه هزینه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه