زلزله ترکیه، اردوغان، واکنش اردوغان بعد زلزله ترکیه

از محبوبیت تا تنفر مردم از اردوغان بعد از زلزله ترکیه

از محبوبیت تا تنفر مردم از اردوغان بعد از زلزله ترکیه
کدخبر : 49531

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه برای فرونشاندن خشم عمومی نسبت به تلاش‌های امدادی که برخی می‌گویند برای نجات عزیزان شان خیلی کم و بسیار دیر صورت گرفته کاری انجام نداده است.

به گزارش رصد اقتصادی: خودروی سدان مشکی رنگ درخشانی در مرکز زلزله مرگبار ترکیه در شهر پازارجیک پیچید. خودرو حامل "رحب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه بود. او از کنار شهروندانی که آتش روشن کرده بودند تا در سرمای شدید در میان انبوه آواری که زمانی خانه‌های شان بود خود را گرم کنند عبور کرد. اردوغان ارتباط خود با مردم محلی در پازارجیک را محدود کرد و در عوض مستقیما به مقر پلیس محلی رفت تا در مورد پیامد‌های زمین لرزه‌های متعدد که ردی از ویرانگری بر ده استان ترکیه و سراسر شمال سوریه بر جای گذاشت صحبت کند زمین لرزه‌ای که باعث گرفتار شدن ساکنان زیر ساختمان‌های فروریخته شد و بیش از ۲۰ هزار نفر در جریان وقوع آن جانباختند. البته این آمار کشته شدگان تا زمان حضور اردوغان در آن ناحیه بوده است. او به طور محتصر با ساکنانی که خانه‌های شان ویران شده بود و مضطرب بودند صحبت کرد.

 او به حای آن که از ساخمان‌های ضعیف ساخته شده به دلیل فساد اداری در ترکیه و یا درباره پاسخ‌های امداد و نجات همراه با تاخیر بگوید زلزله را تنها مسئول و مقصر خرابی‌ها دانست. او به یکی از ساکنان پازارجیک گفت: "آن چه اتفاق افتاده، رخ می‌دهد این بخشی از نقشه سرنوشت است". او چند ماه پیش از آن نیز فاجعه مرگبار رخ داده در یک معدن زغال سنگ دولتی را "طراحی سرنوشت" دانسته بود انفجاری که دست کم ۴۱ کشته برجای گذاشت. اردوغان در سخنرانی‌ای در نزدیکی کاهرامان ماراش در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی منتقدان درباره عملیات نجات که او آنان را "تحریک کنندگان" خواند با لحنی انتقادی گفت: " البته کاستی‌هایی وجود دارد. شرایط برای دیدن مشخص است. نمی‌توان برای چنین فاجعه‌ای آماده بود".

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه