میدکو

نگرش سرمایه‌ای میدکو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

نگرش سرمایه‌ای میدکو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
کدخبر : 49785

شرکت سرمایه‌گذاری میدکو در جهت تحقق اهداف خود، سیاست‌های توسعه سرمایه انسانی و شرکت‌های تابعه را هم راستا با استراتژی‌های اصلی شرکت تدوین و توسعه می‌دهد که بر این اساس برای نیل به نیات توسعه‌ای خود مسئولیت اجتماعی را یک مزیت رقابتی استراتژیک می‌داند، نه یک ابزار کمک به امور خیریه ــ‌ آن‌هم از نوع مساعدت مالی، بلکه باید در جهت انتفاع عام انجام شود.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت هلدینگ میدکو جهت نیل به اهداف سازمانی خود و ایجاد مزیت رقابتی با بکارگیری سرمایه انسانی مجرب، متخصص و برخوردار از هوش و انگیزه بالا به‌منظور نقش‌آفرینی در شرکت است. اهدافیکه برای ایفای نقش در توسعه پایدار اقتصادی از منظر مدیران شرکت میدکو فقط از طریق عمل به فعالیت‌های مبتنی بر حوزه مسئولیت‌های اجتماعی امکانپذیر است. حمایت‌هایی که شرکت میدکو در استان کم‌برخوردار کرمان و خصوصا سیرجان به انجام رسانیده در خور تقدیر و ستایش است.

حمایت‌هایی که مراسم ابراز قدردانی دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان را هم به همراه داشت و ایشان بارها در سخنان خود از حمایت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت سخن گفته است. حمایت از تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان (قهرمان جام باشگاه‌های آسیا)، اشتغالزایی، مباحث زیست محیطی در پروژه‌های خود با درختکاری، استفاده از پسآب برای تامین آب مورد نیاز طرح‌ها، اقدامات حمایتی در حوزه شهرسازی و زیبایی شهر از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی شرکت هلدینگ میدکو است.

در همین راستا و به سبب عملکرد فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری میدکو، این شرکت برای سومین سال متوالی موفق به دریافت جایزه سیمین مسئولیت اجتماعی مدیریت شد. هفتمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد رهبری و تعالی” و “هفتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت”، در تاریخ ۴و ۵ بهمن، توسط انجمن مدیریت ایران و با حضور آقای دکتر قاسمی رییس محترم انجمن مدیریت ایران و جمعی از استادان و کارشناسان، دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگ سازمانی در دانشگاه خاتم برگزار شد که در این مراسم شرکت میدکو موفق شد بالاترین سطح جایزه ارایه شده را دریافت نماید، در همین راستا تندیس سیمین این کنفرانس برای سومین سال متوالی به میدکو اعطا شد.

نگرش سرمایه ای میدکو به سرمایه انسانی و ارتقاء جایگاه سرمایه انسانی در طراحی و استقرار استراتژی کسب و کار به گونه‌ای است که الگو بودن رهبران شرکت مادر را برای همه شرکت های تابعه در دستور کار خود قرار داده است. الگویی که زمینه اصلی فعالیت آن را عمل به مسئولیت‌های اجتماعی می‌داند و با این نگاه بر اساس چشم انداز خود 13 راهبر و استراتژی اصلی را تدوین نموده و در کلیه فرآیندهای کسب و کار خود آنها را مورد توجه قرار داده است.

میدکو در کنار اهدافی همچون ارتقای سطح تولید بهینه و مدیریت تولید، اجرای بهینه طرح ها (بر اساس شاخص های جهانی)، افزایش درآمد و توان مالی، کاهش آثار مخرب ریسک ها، توسعه زنجیره تولید و ... ، اهداف بهبود وضعیت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و جامعه ، ارتقاء ایمنی و سلامت کارکنان، توسعه روابط مناسب با ذینفعان و حمایت و عجین شدن با جامعه را به عنوان اهداف استراتژیک خود قرار داده و با تدوین سیاست ها و برنامه های عملیاتی به سطح قابل قبولی از آنها دست یافته است.

HSEC-MS میدکو متناسب با نیازها و ویژگی های حوزه فعالیتی میدکو درصنایع معدنی و در راستای هدف استراتژیک «حفظ ایمنی و سلامت کارکنان و بهبود HSEC»به منظور امکان سیاست گذاری جامع و مدیریت هدفمند، منسجم و یکپارچه HSEC در سطح واحدهای تابعه ایجاد گردیده است.

همچنین با طرح ریزی ساختارسازمانی و ایجاد فرآیندها، نسبت به پایش و نظارت بر سیستم‌های مدیریتی HSEC شرکت­های میدکو اقدام نموده و با پیگیری اقدامات بهبود، ارتقاء و پیشرفت مستمر سطح HSEC را در واحدها پیگیری می‌نماید.

هلدینگ میدکو سهم مهمی در سرمایه گذاری، اشتغال، صادرات و مدیریت معادن و صنایع استان کرمان را بر عهده دارد. فعالیت میدکو در کرمان، سیرجان، زرند، بردسیر، شهربابک و … در حوزه فولاد و مس بسیار گسترده است و به نظر می‌رسد حوزه نفوذ آن در برخی نقاط دیگر استان کماکان در حال افزایش است.

مدیریت میدکو معتقد است که توجه هم‌زمان به منافع و سودآوری شرکت، توجه به کارکنان و مردم جامعه، و توجه به استفاده بهینه از منابع و حفظ محیط‌زیست سه رکن اصلی پایداری شرکتی است که بی‌توجهی به هر یک از این ارکان موجب شکست نسبی و ناکامی کسب‌وکار خواهد شد و در بلندمدت شرکت، اقتصاد و جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

در میدکو، منظور از ارزش پایدار شرایط و موقعیتی است که ارزش در بلندمدت به لحاظ قیمت رقابتی،کیفیت بالا، رضایت و تطابق با نیاز مشتری و رعایت مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست با توجه به ذینفعان ایجاد شود. منظور از بلند مدت، به معنی جامع بودن و رسیدن به ثبات، نسبت به تغییرات و توانمند بودن و آسیب پذیر نبودن است.

میدکو با نگاه مدیریتی به بحث فناوری و انتخاب تکنولوژی های روز، افزایش تولید ناخالص ملی(توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال) و توجه به ذینفعان خود به دنبال استقرار رویکردهای مسئولیت اجتماعی مدیریتی بوده است.

از نگاه مدیران و طراحان برنامه‌ای شرکت میدکو، ابعاد مسئولیت‌هایی که یک شرکت برای خود، اقتصاد، جامعه و ‌محیط‌زیست باید در نظر داشته باشد، بسیار فراتر از سرریز بخش کوچکی از درآمد و فعالیت‌ها به‌عنوان اعانه، خیریه و عام‌المنفعه است.

مدیریت میدکو با توجه به ارزش هایی همچون شفافیت، دانش محوری، رفتار حرفه ای، یگانگی، کار گروهی، تعالی جویی و روحیه شهروندی ، قانون مداری، حفظ و ارتقاء محیط زیست،توجه به ایمنی و بهداشت و .... پایبندی خود را به مسئولیت اجتماعی نشان می دهد. براساس این گزارش، هلدینگ میدکو از بدو تاسیس واحدهای خود در کرمان بنا داشته که آب مصرفی کارخانجات خود را از طریق فاضلاب های شهری و تصفیه فاضلاب تامین نماید تا نیازی به تامین از طریق آب کشاورزی برای مصارف صنعتی نداشته باشد.

پروژه فاضلاب زرند تا 185 لیتر در ثانیه با سرمایه گذاری حدود 400 میلیارد تومان در دو فاز طراحی شده که با این پروژه کلیه پساب فاضلاب شهری باید جمع آوری شده و سپس به تصفیه خانه منتقل گردد و در نهایت به سمت کارخانجات ازجمله کارخانه فولادسازی هدایت شود.

گفتنی است؛ میدکو در حال حاضر از نظر ارزش بازار بورس، در رتبه سوم قرار دارد. راه اندازی حدود ۴۰ معدن و کارخانه، اشتغال ۱۲ هزار نفر پرسنل به صورت مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم، تعداد یک و نیم میلیون نفر سهامدار (به صورت مستقیم و غیرمستقیم) از مجموعه فعالیت‌ها و عملکردهای هلدینگ میدکو است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه