فولاد هرمزگان

ثبت ۲۴ درصد سود آوری سهام شرکت فولاد هرمزگان

ثبت ۲۴ درصد سود آوری سهام شرکت فولاد هرمزگان
کدخبر : 50252

سهام فولاد هرمزگان طی یک هفته گذشته با 0.51 درصد و طی یک ماه گذشته با 0.94 درصد و در مدت شش ماه ابتدایی سال جاری با ۲۴ درصد سودآوری همراه بوده است.

شرکت فولاد هرمزگان در مکانی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری شهر بندرعباس با دسترسی به آبهای آزاد و مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر و مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل ریلی این شرکت را جزو معدود تولیدکنندگان محصولات فولادی قرار داده است که توانمندی تامین نیاز بازار داخل و بازارهای جهانی را دارد.

این مزیت های موقعیتی،  شرکت فولاد هرمزگان را در کاهش هزینه ها و تولید بیشتر محصولات کمک می‌کند به گونه‌ای که رفتارهای سهام این شرکت در بازار سرمایه، گواهی بر افزایش سودآوری طی ماه‌های گذشته داشته است. 

طبق آمار فروش ماهانه شرکت فولاد هرمزگان در فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۷ میلیون ریال  و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ پس از تحمل افت فروش ماهانه در کانال ۱۴ میلیون ریال در تیرماه همان سال این شرکت موفق به فروش ماهانه ۲۴ میلیون ریال و تجربه  افزایش ۲۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال  گذشته شد.

روند فروش ماهانه شرکت فولاد هرمزگان از مهرماه سال جاری با رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  مواجه  و موفق به فروش ۱۹ میلیون ریال در مهر ماه و ۲۳ میلیون ریال در دی ماه سال جاری شد.

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی و همچنین افزایش قیمت دلار فرصتی مناسب برای فروش محصولات فولاد هرمزگان را فراهم کرده است این درحالی است که محصولات صادراتی فولاد هرمزگان مشمول هزینه های سنگین حمل و نقل نشده و به علت نزدیکی به آبهای آزاد به راحتی صادر می شوند این موارد دلایلی متقن برای افزایش و جهش سرمایه و سهام شرکت فولاد هرمزگان طی ماه های پایانی سال ۱۴۰۱ خواهد بود. 

با توجه به افزایش نرخ قیمت اسلب صادراتی شرکت فولاد هرمزگان بیشترین نرخ فروش اسلب در سال جاری را ثبت کرد. این افزایش نرخ باعث شد تا در مهرماه سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد هرمزگان با فروش بیش از ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شود. 

سهام فولاد هرمزگان طی یک هفته گذشته با ۵۱ صدم درصد و طی یک ماه گذشته با نود و چهار صدم درصد و در مدت شش ماه ابتدایی سال جاری با ۲۴ درصد سودآوری همراه بوده است.

بر اساس نرخ فروش، شرکت فولاد هرمزگان از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه و چهار هزار و ۲۱۷ تن  اسلب، یک میلیون و دویست و سی و سه هزار و نهصد و نود و یک تن آهن اسفنجی، ۳۹  هزار  ۴۳۸تن برکت و موفق به فروش محصولات در بازار داخلی به ارزش ۹۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و چهارصد و هفتاد و چهار ریال و با مجموعه فروش صادراتی محصولات به عرضه شد ۶۹ میلیون و ۸۸۹ هزار و  ۹۲۴ شد.

همچنین با توجه به کاهش قیمت تمام شده  بر اساس اطلاعات و آمار سایت کدال شرکت فولاد هرمزگان به دلیل بومی سازی قطعات و استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات با همکاری دانشگاه ها و متخصصین داخلی موفق به کاهش هزینه تمام شده شد. این رویه نشان می‌دهد که طی ماه‌های آینده سهام شرکت فولاد هرمزگان با سودآوری چشمگیری مواجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه