هواشناسی| هواشناسی تهران

هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها | از نزدیک‌شدن به رودخانه‌های درون‌شهری خودداری کنند

هشدار هواشناسی  به تهرانی‌ها | از نزدیک‌شدن به رودخانه‌های درون‌شهری خودداری کنند
کدخبر : 52863

در محل‌های از پیش تعیین‌شده اکیپ‌های ثابت پیاده و خودرویی مستقر شده‌اند تا از هرگونه آب‌گرفتگی و یا آب‌افتادگی احتمالی که منجر به سختی تردد شهروندان یا خودروها شود، جلوگیری کنند.

هواشناسی یا مترولوژی ، علمی است که به بررسی و پیش‌بینی شرایط جوی در آینده می‌پردازد. هواشناسی شامل بررسی اجزای جوی مانند دما، رطوبت، باد، فشار هوا، ابر و باران است. هواشناسی از داده‌هایی که از قبل درباره شرایط جوی جمع آوری شده است، استفاده می‌کند و با تحلیل و تفسیر آن‌ها، به پیش‌بینی شرایط آینده می‌پردازد. هواشناسی برای بسیاری از صنایع اهمیت دارد، از جمله حمل و نقل، کشاورزی، انرژی، ورزش و تفریحات خارجی. همچنین، هواشناسی برای تصمیم‌گیری‌های مهمی مانند تقسیم سود و زیان در بورس، مدیریت پروازهای هواپیما، تعطیلی مدارس و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شهرداری منطقه 5 در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ابلاغیه‌های صادره و پیش‌بینی اعلامی از سوی سازمان هواشناسی، بارش‌های شدید بهاری به‌همراه کاهش محسوس دمای هوا در تهران رخ می‌دهد و لذا ما حسب وظیفه در آمادگی کامل هستیم.

همچنین در محل‌های از پیش تعیین‌شده اکیپ‌های ثابت پیاده و خودرویی مستقر شده‌اند تا از هرگونه آب‌گرفتگی و یا آب‌افتادگی احتمالی که منجر به سختی تردد شهروندان یا خودروها شود، جلوگیری کنند.

لذا با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و کاهش محسوس دما، شهروندان از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های درون‌شهری و اطراف آن به‌دلیل سیلابی شدن جداً خودداری کنند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه