رصد بازار خودروهای داخلی؛

خریدار کدام خودروهای محبوب ایران خودرو در سال 1401 بیشتر سود کردند + نمودار

خریدار کدام خودروهای محبوب ایران خودرو در سال 1401 بیشتر سود کردند + نمودار
کدخبر : 52888

در سال ۱۴۰۱، قیمت سه خودروی محبوب ایران خودرو چه تغییراتی را تجربه کرد؟ چگونه درصد رشدی برای هر یک از آن‌ها به دست آمده است؟ بر اساس ارزیابی بازار، در سال گذشته، سه خودروی پرطرفدار ایران خودرو شامل «دنا پلاس توربو اتومات»، «دنا معمولی» و «تارا دنده ای» به بازار عرضه شدند. در این بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد ۸۶ درصدی، «دنا معمولی» با رشد ۹۰.۸ درصدی و «تارا دنده ای» با رشد ۹۸.۴ درصدی، به فروش رسیدند. به همین دلیل، پرونده این خودروها با رشد چند درصدی بسته شد

بر اساس ارزیابی بازار، در سال ۱۴۰۱، خودروی « دنا پلاس توربو اتومات» با رشد ۸۶ درصدی مواجه شده و قیمت آن از ۴۷۸ میلیون تومان در نیمه فروردین به ۸۹۰ میلیون تومان در نیمه اسفند رسیده است. همچنین، قیمت خودروی « دنا معمولی » که یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار به حساب می‌آید، نیز در این بازه زمانی با رشد ۹۰.۸ درصدی همراه بوده و از ۳۷۲ میلیون تومان در نیمه فروردین به ۷۱۰ میلیون تومان در نیمه اسفند افزایش یافته است.

خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «دنامعمولی» و « تارا » را می توان خودروهای محبوب ایران خودور دانست، خودروهای که صف پیش فروش آنها در سال 1401 طولانی ترین صف بود و این امر موجب شد تا این خودروها رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کنند.

اما «تارا دنده ای» که در ابتدای امر با استقبال چندان در بازار روبرو نشد از نیمه سال با روی خوش در بازار روبرو شد و قیمت آن از 338 میلیون تومان در نیمه فروردین ماه به 790 میلیون تومان رسید و به این طریق رشد 98.4 درصدی را تجربه کرد.

با این شرایط می توان گفت خودروهای پرطرفدار ایران خودرو کارنامه گران قیمتی در مدت زمان مورد بررسی داشت و این امر موجب شد تا پرطرفدارهای ایران خودرو از کانال میان قیمت ها خارج شوند.

پرطرفدارها

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه