زلزله

زلزله هرمزگان و فارس را لرزاند

زلزله هرمزگان و فارس را لرزاند
کدخبر : 52912

ساعت 11 و 25 دقیقه امروز 13 فروردین زلزله مناطقی از استان های فارس و هرمزگان را لرزاند.

زلزله یک پدیده‌ی طبیعی است که به دلیل شکستن لایه‌های ارتباطی زمین، باعث ایجاد ارتعاشات و جابجایی در سطح زمین می‌شود. علل زلزله ممکن است شامل فعالیت‌های زیرزمینی همچون حرکت صفحات تکتونیکی، فشارهای گاز و پوسته‌ی زمینی، انفجارهای ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی یا انفجارهای هسته‌ای باشد.با توجه به شدت و مکان زلزله، می‌تواند آسیب‌های جدی به بناها، افراد و زیرساخت‌های شهری وارد کند. به همین دلیل، بسیاری از کشورها، برای مقابله با خطرات زلزله، برنامه‌های اضطراری و ساختارهای مقاوم در برابر زلزله را در نظر می‌گیرند.

زلزله 4.4 ریشتری در فاصله ۹ کیلومتری لامرد استان فارس، ۱۱ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۲۰ کیلومتری وراوی فارس به وقوع پیوست.

این زلزله امروز۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه رخ داد و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی و مالی اعلام نشده است.

بنا بر گزاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در موقعیت جغرافیایی ۲۷.۲۹ درجه شمالی و ۵۳.۱۰ درجه شرقی و عمق ۱۰ کیلومتر زمین رخ داد.

مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر درباره این زلزله گفت: دو تیم ارزیاب در اطراف گزارش زمین لرزه مشغول بررسی هستند و تماس تلفنی هم با مسئولان محلی و روسای خانه‌های هلال برقرار شده و تا این لحظه گزارشی مبنی بر بروز خسارت وجود نداشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه