قیمت خودرو | قیمت خودرو الان

قیمت خودرو امروز 17 فروردین 1402 |قیمت این خودرو پرطرفدار 13 میلیون افزایش یافت

قیمت خودرو امروز 17 فروردین 1402 |قیمت این خودرو پرطرفدار 13 میلیون افزایش یافت
کدخبر : 53194

قیمت خودرو در روزهای گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی نرخ دلار با نوسانات کمی همراه شده بود، اما روند صعودی آن حفظ می‌شد. اما خبر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای به بازار شوک جدیدی وارد کرد.

قیمت خودروها به علت تفاوت در انواع خودرو، سایز آنها، قابلیت‌ها و کیفیت اجزای مختلف خودرو، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همچنین عوامل دیگری مثل مالیات‌ها، نرخ ارز، شرایط بازار و تقاضا، تولیدکننده، تأمین کنندگان قطعات و سایر عوامل هم می‌تواند بر روی قیمت خودرو تأثیر گذار باشند.در کشورهایی مانند ایالات متحده، قیمت خودروها می‌تواند در حدود ۱۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار باشد، با توجه به نوع خودرو و قابلیت های آن. در بسیاری از کشورهای اروپایی، قیمت خودروها عمدتاً بالاتر است و می‌تواند به صورتی که قیمت یک خودرو از ۳۰،۰۰۰ یورو شروع شود و به بیش از ۱۰۰،۰۰۰ یورو برسد. در کشورهایی مانند ایران نیز قیمت خودروها به دلیل محدودیت‌های وارداتی، تکالیف گمرکی و عوامل دیگر متفاوت است و قیمت خودرو می‌تواند با توجه به نوع آن، شرایط بازار و سایر عوامل مذکور بین چند صد میلیون تا چند میلیارد تومان باشد.بنابراین، برای تعیین قیمت دقیق یک خودرو، لازم است از مشخصات آن، شرایط بازار، قوانین و مقررات مربوطه و عوامل دیگر ذکر شده، آگاهی لازم را داشته باشیم.

 

 قیمت خودرو روز پنجشنبه، 17 فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

برخلاف سال‌های گذشته که بازار از نیمه‌های فروردین شروع به کار می‌کرد، قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ماه در سال جدید با نوساناتی همراه شد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ ثابت 350 میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با 13 میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ 687 میلیون تومان عرضه شد.

در این میان، دنا پلاس هم 16 میلیون تومان گران و با نرخ 863 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، 10 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 536 میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز 11 میلیون تومان گران شد و نرخ 577 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ دو میلیارد و 220 میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 900 میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی اما امروز 34 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و وارد کانال دو میلیارد و 190 میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم 10 میلیون تومان گران شد و به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، پنجشنبه، در قیمت یک میلیارد و 133 میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر نوسانات نرخ ارز به همین شکل ادامه یابد و جهش خاصی در این بازار مشاهده نشود، بازار مجدداً در وضعیت رکودی قرار می‌گیرد. اما اگر دلار شیب صعودی به خود بگیرد و افزایش داشته باشد، قطعا در بازار خودرو نیز افزایش قیمت ۳۰ الی ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

او افزود: در این میان باید یادآور شد که واردات خودرو تاثیری در قیمت‌ها ندارد. چراکه خودروهای وارداتی در مقایسه با خودروهای ایرانی قرار نمی‌گیرند و در یک سگمنت جداگانه خواهند بود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: فارغ از پارامترهای مهم تاثیرگذار در قیمت خودرو، یعنی دلار و تورم، قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش پیدا کرده است و این اتفاق باعث می‌شود که بازار خودرو با افزایش قیمت همراه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه