قیمت دلار | قیمت ارز | قیمت دلار امروز

هشدار قیمت دلار به مردم | قیمت دلار امروز 27 فروردین 1402 چقدر شد؟

هشدار قیمت دلار به مردم | قیمت دلار امروز 27 فروردین 1402 چقدر شد؟
کدخبر : 53690

به نظر می‌رسد بعد از شوک کاهشی قیمت دلار ناشی از توافق ایران و عربستان و تحرکات دیپلماتیک دیگر دولت، قیمت دلار در بازار غیر رسمی نرخ حدود ۵۰ هزار تومان را باور دارد.

قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۷ فروردین در بازار آزاد 50,437 تومان معامله شد. طی معاملات امروز دلار، بیشترین قیمت دلار و کمترین قیمت دلار ثبت شده است. در مرکز مبادله ارز و طلا امروز یکشنبه ۲۷ فروردین قیمت دلار اسکناس 41,911 تومان و قیمت دلار حواله 38,101 تومان اعلام شده است. قیمت دلار در صرافی ملی امروز یکشنبه ۲۷ فروردین 42,094 ( نرخ خرید ) و 42,520 ( نرخ فروش ) اعلام شده است.

قیمت دلار قفل کرد

قیمت دلار

این اقتصاددان با بیان اینکه ۵۰ هزار تومان، کف قیمت دلار در شرایط کنونی است، به اقتصاد ۲۴ گفت: به نظر می‌رسد بعد از شوک کاهشی قیمت دلار ناشی از توافق ایران و عربستان و تحرکات دیپلماتیک دیگر دولت، قیمت دلار در بازار غیر رسمی نرخ حدود ۵۰ هزار تومان را باور دارد.

علوی راد ادامه داد: ثبات نسبی قیمت دلار در اطراف ۵۰ هزار تومان در دو هفته اخیر حاکی از آن است که تحولات غیر اقتصادی و البته موثر بر نوسانات دلار قابلیت لازم برای ایجاد نوسان‌های کاهشی یا افزایشی قابل ملاحظه را ندارند. عباس علوی راد، اقتصاددان و استاد دانشگاه در این رابطه گفت: روند قیمت دلار در نخستین ماه سال ۱۴۰۲ سه ریتم متفاوت را نشان می‌دهد.

وی در تشریح این روند ادامه داد: ریتم اول در مورد قیمت دلار، افزایشی و مربوط به بازه زمانی پنجم تا دهم فروردین است. ریتم دوم کاهشی و مربوط به دوازدهم تا پانزدهم فروردین است و ریتم سوم از شروع نیمه دوم ماه فروردین تاکنون است که قیمت دلار در محدود ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان در نوسان است.

پیش بینی قیمت دلار

قیمت دلار

بازار ارز بازاری است که در آن پول ملی کشورها با یکدیگر تبادل می‌شود. نرخ تبدیل معیاری است که بر پایه آن پول رایج کشورها با یکدیگر مبادله می‌شود. وجود بازار ارز و اطلاعاتی که در آنجا جریان می‌یابد امکان انجام مبادلات بازرگانی و مالی را در نقاط مختلف جهان با استفاده از پول‌های متفاوت فراهم می‌سازد. همچنین یکی از ریسک‌های اصلی تجارت خارجی ریسک مربوط به تغییرات نرخ ارز می‌باشد.

اکثر کشورهای جهان ارز یا واحدپول ویژه خود را تعریف کرده‌اند، برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر می‌گیرند، در حال حاضر به غیر از ایالات متحده آمریکا، 27 کشور دیگر نیز دلار آمریکا را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به زیمبابوه، پرتوریکو، جامائیکا و... اشاره کرد. در مبادلات اقتصادی بین‌المللی از ارزهای مهمی چون دلار یا یورو استفاده می‌شود. در ایران ارز به مفهوم واحد پول سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات و لیر ترکیه است. این ارزها بخش عمده داده و ستد بازار ارز ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه