تصادف | آمار کشته گان تصادف | تصادف نوروزی

تصادف نوروزی کار دست خانواده ها داد | آمار تصادف های نوروزی اعلام شد

تصادف نوروزی کار دست خانواده ها داد | آمار تصادف های نوروزی اعلام شد
کدخبر : 53759

تصادف های جاده ای در ایران بیشترین آمار کشتگان را همواره داشته است و یکی از دغدغه های مردم و مسئولین کاهش آمار کشتگان تصادف های نوروزی است.

 کمال هادیانفر با اعلام خبر مرگ ۳۲۵ نفر در تصادف ها گفت: از ۲۴ اسفند تا روزگذشته (اول فروردین) در مجموع وقوع ۲۶۷ فقره تصادف فوتی رخ داده است که در این میان  ۳۲۵ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. تصادف های نورورز بیشترین آمار کشته ها را دارند. علت بیشتر تصادف های نورزی خستگی و کم خوابی است. در این خبر آمار دقیق تصادف های نوروزی را بخوانید.

وی با اشاره به مصدومیت حدود ۷۰۰۰ نفر در تصادفات اظهارکرد: بیش از ۱۸۲ میلیون تردد در جاده‌ها در این مدت ثبت شده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا  در مورد دلایل تصادفات گفت: خستگی و خواب آلودگی، بی‌توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز مهم ترین دلایل بروز تصادفات در این مدت بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند که نسبت به سال گذشته ۸۳ نفر بیشتر بوده است.

در تعطیلات نوروز سال جاری، به ترتیب استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران، بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند. استان ایلام کمترین فوتی‌ در تعطیلات نوروز سال جاری را با تعداد ۶ نفر داشته است.

کشته های تصادف نوروز 1402 

تصادف

سردار سرتیپ احمدرضا رادان در نشست خبری از تردد 290 میلیون وسایل نقلیه خودرو در بازه زمانی 24 اسفندماه تا هفتم فروردین‌ماه 1402 خبر داد که این آمار نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته است و اظهار داشت: در این مدت عدد فوتی‌های حوادث رانندگی به بیش از 500 نفر رسیده است.

وی افزود: علت عمده تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ بوده است. فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی حجم تردد و ترافیک در جاده‌ها بالاتر خواهد شد و از رانندگان و مسافران تقاضا می‌شود تا سفر خود را مدیریت و به روزهای آخر موکول نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه