بانک ملت

تحولات نوآورانه با محوریت مشتری‌مداری بانک ملت

تحولات نوآورانه با محوریت مشتری‌مداری بانک ملت
کدخبر : 55507

​بررسی فعالیت‌ها و طرح‌های بانک ملت برای رسیدن به جایگاه‌های برتر همگی حاکی از این است که این بانک برای خلق ارزش درآمدی از طریق توسعه منابع انسانی، تحولات نوآورانه فناوری و خصوصا حفظ احترام مشتری با اهمیت قائل شدن به فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی برنامه‌های خود را تبیین کرده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، افتخارات و دستاوردهای بانک ملت در سال ۱۴۰۱ نمایانگر عملکرد صحیح در کسب رضایت مشتریان و سودآوری بوده است. این بانک در سال گذشته توانست رتبه‌های برتر را در میان بانک‌های تجاری از لحاظ مانده سپرده جاری، سرانه شعب در جذب منابع، سرانه شعب در جذب سپرده‌های ریالی، سرانه کارکنان در جذب منابع، کل مصارف، صدور ضمانت‌نامه‌ها و مانده سپرده ارزی به دست بیاورد.

بانک ملت با سرمایه ۳۵۳ میلیارد ریال گزارش هیأت مدیره خود را برای ارائه به مجمع عمومی عادی سالیانه و صاحبان سهام در سامانه کدال منتشر کرد که بر این اساس مشخص شد «وبملت» توانسته است، ۱۰۳ همت درآمد عملیاتی و ۵۰ همت سود عملیاتی را در سال گذشته کسب کند.

براساس شفاف‌سازی بانک ملت در سامانه کدال، وبملت که در سال ۱۴۰۰ از تسهیلات اعطایی حدود ۶۱۹۴۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود در سال ۱۴۰۱ این درآمد را به ۹۱۰۹۶ میلیارد تومان افزایش داد. همچنین، درآمد کارمزد بانک نیز از ۴۷۶۵ میلیارد تومان در دوره قبل به ۸۳۴۹ میلیارد تومان بیشتر شد.

گزارش هیأت مدیره نشان داد که هزینه‌های اداری و عمومی بانک در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱، با کاهشی از ۳۸۸۶۸ میلیارد تومان به ۳۲۸۷۲ میلیارد تومان رسید. همچنین، هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول نیز از ۴۰۶۶ میلیارد تومان به ۳۵۹۰ میلیارد تومان کاهش یافت. سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی از ۲۷۳۶۱ میلیارد تومان به تقریباً ۲۴۲۷۳ میلیارد تومان کاهش یافت. همچنین، سود عملیات قبل از مالیات بانک در ۱۲ ماهه حسابرسی نشده ۴۳۹۱۶ میلیارد تومان بود که در گزارش هیأت مدیره به ۴۵۹۹۳ میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش، عملکرد بانک ملت برای کسب درآمد و جایگاه برتر نشان از عزم جدی و تلاش کارکنان این مجموعه با محوریت رضایت مشتریان است. اهمیت مشتری‌مداری و عمل به فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی در بانک ملت یک اصل مدیریتی است.

در همین راستا این بانک، برای کارکنان خود منشور اخلاقی را براساس استانداردهای رفتاری در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی، رعایت قوانین و مقررات، انسجام و یکپارچگی، توجه به منافع مشترک، نگرش های فردی و علایق شخصی، ادب، دقت، سرعت، گوش دادن مؤثر و پاسخگویی، رازداری و امانت داری، رفتار در مقابل رقبا، سلامت در تعاملات تجاری و... تهیه و تدوین کرده است که رعایت این اصول برای تمامی کارکنان در تعامل با یکدیگر و با مشتریان الزامی است. 

کسب حداکثری از میزان رضایت مشتریان، تنها در پرداخت وام به اقشار و مردم جامعه خلاصه نمی‌شود، بلکه وبملت همواره در تلاش است تا بتواند نقشی اساسی را در روند تولید و حمایت از تولیدات داخل ایفا نماید. عملکرد بانک ملت در حمایت از تولید خصوصا در صنعت پتروشیمی با اعطای تسهیلات و مشارکت در سال گذشته به‌گونه‌ای رقم خورد که تقدیر و تشکر جمعی از نمایندگان مجلس را به واسطه نقش آفرینی موثردر توسعه این صنعت و حمایت از صنایع فعال در بخش نفت و انرژی کشور به دنبال داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه