چادرملو | شرکت چادرملو |

نگاهی بر اقدامات چادرملو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

نگاهی بر اقدامات چادرملو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
کدخبر : 57939

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که در چهارماهه منتهی به تیرماه جاری به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان از فروش محصولات خود کسب کرده است، اقدامات درخور و شایسته‌ای را در حوزه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه به اجرا گذاشته است. در این مطلب با نگاهی به عملکرد برنامه‌ای و درآمدی این شرکت به میزان اهمیت کارهای عام‌المنفعه و اقدامات انجام گرفته توسط چادرملو پرداخته ایم.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت چادرملو به عنوان یکی از پیشروان توسعه صنعت و معدن در ایران، علاوه بر ثبت عملکردی درخشان در کسب درآمد و تولید به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه داشته و در طول سال‌های فعالیت خود، کارهایی بلندمدت و پایدار را به ثبت رسانده است.

شرکت چادرملو که در چهار ماهه منتهی به تیر ماه، توانست رشد ۱۶ درصدی درآمد را نسبت به مدت مشابه سال قبل و نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۱ درصد افزایش فروش به ثبت برساند، در چارچوب تبیینی برای مجموعه خود، در سال جاری قصد دارد با جدیت بیش از پیش به رفاه حال عمومی اهتمام بیشتری بکند. اقداماتی که سبب شد تا چادرملو بتواند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و پایداری، جایزه طلایی و تندیس ویژه حوزه محیط زیست را به دست آورد.

شرکت چادرملو در چهار ماهه سال جاری، تولیداتی بیش از پیش‌بینی خود انجام داده است. تولیداتی که در نتیجه بازنگری برنامه‌ای انجام شد و نیازمند اهدافی تبیینی برای تامین زیرساخت‌هایی همچون تامین انرژی در مسیر تولید و فروش است.

برای توسعه کشور، لازم است که زیرساخت‌ها (مانند برق) تامین شده و به توسعه پایدار توجه شود. به دلیل وجود مواد معدنی متنوع، انرژی در دسترس، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی به آب، معدن و صنایع معدنی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه بازی کنند.

برای این منظور، چادرملو قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان اشکذر استان یزد را با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) عقد کرده است. این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ میلیون یورو و در طول ۲۴ ماه اجرا خواهد شد. توسط این نیروگاه، بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق می‌شود و این در نتیجه باعث صرفه‌جویی بالغ بر ۵۵ میلیون متر مکعب سوخت‌های فسیلی و ۴۵ هزار متر مکعب آب می‌شود.

همچنین، با احداث این نیروگاه خورشیدی، جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال صورت می‌گیرد. این اقدام همچنین امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم و تولید و صادرات فولاد سبز را برای چادرملو فراهم می‌کند.

علاوه بر این، چادرملو در زمینه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی در بخش انرژی، پروژه‌هایی مانند انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد را نیز اجرا می‌کند. این پروژه‌ها به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب را در سال تأمین خواهند کرد و با همکاری ایمیدرو و شرکت‌های معدنی و صنعتی مانند گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران و چادرملو، ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین، چادرملو در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت‌های مثبتی دارد. این شرکت در بحران‌ها مانند سیل، در برنامه‌های فرهنگی، مرمت حسینیه‌ها و مصلای عقدا و مساعدت در جهاد آب‌رسانی و مرمت قنوات به روستاهای بخش عقدا حضور داشته و خدمات ماندگاری را به عنوان مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهد.

چادرملو علاوه بر همکاری برای ایجاد تسهیلات به مشاغل خانگی، ۲ دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات مراقبت‌های ICU و CCU را به بیمارستان ضیائی اردکان تحویل داده است. این آمبولانس‌ها به‌منظور انتقال و پرستاری بیماران مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه