سازمان منطقه آزاد ماکو | شورای عالی مناطق آزاد

آغاز گام های عملی برای توسعه اقتصاد فرامرزی مناطق آزاد ایران از اقلیم کردستان عراق

آغاز گام های عملی برای توسعه اقتصاد فرامرزی مناطق آزاد ایران از اقلیم کردستان عراق
کدخبر : 58360

در سومین روز از سفر مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی به اقلیم کردستان عراق،‌ حجت الله عبدالملکی با کمال مسلم وزیر صنعت و تجارت اقلیم دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که روز یکشنبه در محل دفتر وزیر در استان اربیل عراق با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تبیین ظرفیت ها و بسترهای مناسب برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بین ایران و اقلیم پرداخت و گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، افزایش مراودات تجاری بین کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از طریق مناطق آزاد صورت می گیرد اضافه کرد: ۷۰ درصد ترانزیت مرزی نیز از این مناطق آزاد انجام می شود.

عبدالملکی با تاکید براینکه مناطق آزاد مصوب از جمله بانه،‌ مریوان، قصرشیرین و مهران نزدیک به اقلیم کردستان هستند اظهار داشت: ما آماده همکاری و ایجاد مناطق آزاد مرزی مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم.

وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مراودات اقتصادی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه اقلیم کردستان عراق بوده و ما معتقدیم که ایران یک کشور پیشرفته است که در مسیر توسعه قرار دارد.

کمال مسلم از اعلام آمادگی اقلیم برای توسعه هرگونه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی خبر داد و گفت:‌ می توانیم از ظرفیت های جمهوری اسلامی به نفع اقلیم کردستان عراق  استفاده کنیم.

گفتنی است: نمایشگاه بین المللی گردشگری سلیمانیه عراق با حضور فعال مناطق آزاد ایران در این نمایشگاه امروز به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه