فاطمه باقری | فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری

استراتژی‌ فولاد سفیددشت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی

استراتژی‌ فولاد سفیددشت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی
کدخبر : 58956

فولاد سفیددشت استراتژی همانند شرکت فولاد مبارکه را دنبال می‌کند و هدف‌گذاری آینده خود را در تولید محصول باارزش افزوده بالاتر غیرقابل رقابت تعریف کرده است. نهمین سالروز پیوستن شرکت فولاد سفیددشت به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان چهارمحال‌وبختیاری به بزرگ‌ترین فولادساز کشوربهانه‌ای شد تا در این مطلب به معرفی و بررسی فعالیت‌های عملکردی این شرکت بپردازیم.

 به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، روز ۲۸ مردادماه یادآور پیوستن شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری به گروه فولاد مبارکه است! این یک دستاورد مهم و جشنی برای صنعت فولاد است. شرکت فولاد سفیددشت با طرح فولاد چهارمحال‌وبختیاری، یکی از طرح‌های شرکت ملی فولاد بود که با حمایت‌های فنی و مالی شرکت مبارکه، به زودی توانست به ظرفیت نامی دست پیدا کند و رکوردهای فراوانی در تولید آهن اسفنجی ثبت کند.

از زمان واگذاری به بخش خصوصی، شرکت مبارکه همواره به عنوان سهام‌دار عمده شرکت فولاد سفیددشت از توسعه و تعالی آن حمایت کرده است و بخش عمده سود سالانه را برای تسریع طرح‌های توسعه در این شرکت اختصاص می‌دهد. فولاد مبارکه هرگز پشتیبانی‌های فنی خود را از شرکت فولاد سفیددشت جوان دریغ نکرده و با کمک و حمایت‌ها، شرکت فولاد سفیددشت توانست در زمان کوتاهی به موفقیت‌های بزرگی مانند راه‌اندازی واحد تولید گازهای صنعتی و تولید نخستین ذوب در کوره فولادسازی دست پیدا کند.

با راه‌اندازی مجموعه فولاد سفیددشت، بسیاری از زیرساخت‌های دیگر، ازجمله تأمین آب، پست‌های برق و پلنت‌های دیگر در این مجموعه به‌عنوان یک زنجیره در حال تکمیل شدن است و ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این زنجیره در مجموعه فولاد سفیددشت سرمایه‌گذاری شده است. طرح فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با پیشرفت ۹۴ درصدی در سال گذشته موفق شد تا طی بهار ۱۴۰۱ سه رکورد متوالی تولید ماهانه را به ثبت برساند که به رکورد تاریخی بالغ بر ۸۵ هزار تن در ماه (در خرداد سال جاری) رسید.

در ادامه فعالیت‌های رو به جلوی بزرگترین مجموعه فولادی استان چهارمحال و بختیاری، پولادمردان فولاد سفیددشت در اردیبهشت‌ماه جاری موفق شدند با تولید ۸۶۱۱۰ تن آهن اسفنجی رکود ماهیانه ۱۰۰۲ تنی را در این مجموعه به ثبت برساندند و برنامه تولید سال جدید را به میزان ۱۱۶ درصد محقق کنند. آخرین رکورد ماهیانه مربوط به خردادماه ۱۴۰۱ به میزان ۸۵۱۰۸ تن به ثبت رسیده بود. بنابر اعلام مدیریت شرکت فولاد سفید دشت، اولویت این شرکت در سال جدید تثبیت تولید واحد احیاء مستقیم با ظرفیت نامی و ایجاد آمادگی برای راه اندازی از واحد فولادسازی و ریخته گری است. تاکنون در شرکت فولاد سفیددشت حدود ۲۰۰ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به‌صورت ریالی سرمایه‌گذاری صورت گرفته که اشتغال ۷۵۰ نفری را در این شرکت به ارمغان آورده است.

همچنین در شرکت ورق خودرو ۱۱۰ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان به‌صورت ریالی سرمایه‌گذاری انجام‌شده است؛ درعین‌حال هدف اصلی فولاد سفید دشت بر این مبنا قرار گرفته است که طرح‌هایی که در این استان اجراشده است به یک زنجیره متوازن تبدیل شود و بهره‌برداری کاملی از این سرمایه‌گذاری صورت گیرد. اکنون در نهمین سالگرد پیوستن فولاد سفیددشت به فولاد مبارکه، امیدواریم تا پایان سال، کار بهره‌برداری واحد ذوب و ریخته‌گری فولاد سفیددشت نیز کامل شود و بهره‌برداری از نخستین واحد تولید شمش فولادی در بین طرح‌های فولاد استانی هم ثبت شود. خط‌مشی فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری به گونه‌ای است که در حد امکان پاسخگوی انتظارات قانونی، اخلاقی و اجتماعی ذینفعان است. موضوعی که منجر به تقدیر از این شرکت، در سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شد.

مسئولیت اجتماعی در فولاد سفیددشت جایگاه ویژه‌ای دارد که در این خصوص، پس از بررسی درخواست ها و مشورت با مسئولین استان و هماهنگی با هیات مدیره شرکت، متناسب با استراتژی و سیاست های سازمان اقدامات لازم در این زمینه صورت می گیرد. به همین منظور، مجموعه فولاد سفیددشت و شرکت‌های وابسته، آب و حفظ منابع آبی کشوررا در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند و در تلاش هستند تا آب موردنیاز مجموعه را از طریق پساب تأمین کنند و این امر کمک به فاضلاب شهرستان‌ها و استفاده کم‌تر از آب زیرزمینی را به دنبال دارد. موفقیت‌های شرکت فولاد سفیددشت و حمایت‌های شرکت مبارکه نشان می‌دهد که توسعه و تعالی صنعت فولاد در این استان همچنان ادامه دارد. با ادامه همکاری و تلاش جامعه گروه فولاد مبارکه، قطعاً صنعت فولاد در این منطقه پیشرفت‌های بزرگی را تجربه خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه