چادرملو | شرکت چادرملو | فاطمه باقری

اقدامات و طرح‌های توسعه‌ای چادرملو | رشد ۵۹ درصدی درآمد فروش کچاد در شهریور ۱۴۰۲

اقدامات و طرح‌های توسعه‌ای چادرملو | رشد ۵۹ درصدی درآمد فروش کچاد در شهریور ۱۴۰۲
کدخبر : 60168

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای را برای افزایش سهم خود از بازار به اجرا گذاشته است. کچاد که در نیمه نخست ۱۴۰۲ توانست درآمد خود را ۳۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش دهد برای بهبود عملکرد دو رکن تولید و توسعه در این مجموعه ۴۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد یورویی را در کنار بومی‌سازی و هوشمندسازی تولید به اجرا گذاشته است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، بخش معدن و صنعت به عنوان بازوی حمایتی دولت در سیاست‌های اقتصاد غیرنفتی می‌تواند نقش‌ اصلی و بزرگی را ایفا کند. شرکت چادرملو به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه در دو رکن تولید وتوسعه از قبیل؛ اکتشاف، استخراج، فراوری، تولید گندله، اسفنجی، تولید فولاد و نهایتا در صنایع پایین‌دستی همچون تولید میلگرد در حال فعالیت می‌باشد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ معادل ۵۰,۲۱۸,۲۴۳ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.

کچاد با سرمایه ثبت شده ۱۹۲,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۷۰,۷۰۶,۳۶۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

​مهم‌ترین اقدامات چادرملو در مسیر بهبود فرایند عملکردی

 در حال حاضر قیمت‌های محصولات تولیدی فولاد به شدت کاهش یافته است، به طوری که در سال گذشته تا ۹۰۰ دلار این قیمت‌ها افزایش داشت اما اکنون در بازارها نرخ محصولات فولادی تا ۴۶۰ دلار ریزش داشته است. برای رسیدن به اهداف درآمدی می‌بایست اولویت رقابتی در میان شرکت‌های صنعتی و معدنی درنظر گرفته شود. موضوعی که مدیرعامل چادرملو به آن اذعان کرده و معتقد است که برای رسیدن به افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد باید با تکیه بر اقتصاد دانش‌محور، رقابت‌پذیری را در مجموعه کچاد دنبال کرد. 

شرکت معدنی وصنعتی چادرملو، نزدیک به ۴۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد یورو در حال اجرا دارد که نشان‌دهنده فراهم‌کردن فرصت‌های بسیار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات تحقیقاتی برای به انجام رسیدن این‌گونه فعالیت‌ها می‌باشد.  

به گفته مدیرعامل این شرکت، از ۱۸ استراتژی تدوین شده در چادرملو ۴ برنامه راهبردی صرفا مربوط به چرخه نوآوری است. چادرملو در بخش توسعه، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی و همچنین در حوزه بومی‌سازی اقداماتی را به انجام رسانیده است. از دیگر اقدامات این بخش، بحث توسعه انتقال تکنولوژی و هوشمندسازی است که از اهمیت ویژه‌ای در شرایط فعلی کشور برخوردار می‌باشد. توسعه کسب و کار دانش بنیان و توسعه زیست‌بوم کسب و کار فناورانه جزو اولویت‌های اولیه‌ای است که چادرملو دنبال می‌کند. 

با توجه به کاهش ذخایر معدنی در بعضی از بخش‌ها بالاخص زنجیره فولاد، باید با استفاده از طرح‌های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جدید که همان باطله‌هاست، پیش برویم. چرا که عیار این معدنی‌ها آنقدر بالاست که می‌طلبد سرمایه‌گذاری‌هایی را بحث اقتصاد چرخشی داشته باشیم. 

این شرکت در سال گذشته، حدود ۹۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرد که نسبت به سال قبل از آن ۹ میلیون یورو بیشتر صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است. بدین معنا که صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی‌های انجام  گرفته در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از 16 میلیون یورو در سال 1400 به 25 میلیون یورو در سال گذشته رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه