قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا دست دوم

قیمت طلا در روز 4 آبان اعلام شد | خبر مهم برای عروس و دامادها از امروز

قیمت طلا در روز 4 آبان اعلام شد  | خبر مهم برای عروس و دامادها از امروز
کدخبر : 60713

قیمت طلا امروز 4 آبان ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش رصد اقتصادی، قیمت طلا به اوج رسید. قیمت طلا 18 عیار، امروز بالا رفت. قیمت طلا تحت تاثیر اخبار مهم است . جدیدترین قیمت طلا امروز در بازار اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به قیمت ۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان به فروش رفت. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۲۹ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۱ هزار و ۲۵۳ تومان

یورو

۴۳ هزار و ۶۶۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان

سکه امامی

۲۹ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان

نیم سکه

۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

سکه گرمی

۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۲۷۸ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۰ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان

هر انس طلا

۱۹۸۹.۲۱ دلار

پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 آبان 1402

قیمت طلا و سکه برخلاف ماه های گذشته که ابتدای هر ماه با ورود پول به بازار، رشد قیمتی را تجربه می کرد این بار با کاهش قیمت همراه شد.

معامله‌گران روند روز جاری را نوسانات خنثی توصیف می‌کنند و معتقدند دلار بازیگر صرف بازار فلز زرد است و نوسانات قیمت انس جهانی طلا اثر چندانی بر رونددهی به بازار طلا در داخل کشور ندارد. آنها اثر نوسانات قیمت انس جهانی طلا را در حالی که با دلار هم‌راستا باشد تشدیدکننده افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه می‌دانند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با کاهش یک دلاری با قیمت ۱۹۸۰ دلار در حال معامله است. به نظر می‌رسد موضوع درگیری‌های حماس و اسرائیل که در روزهای نخست، اثر صعودی بر بازارهای جهانی داشت، تاثیرگذاری خود را بر بازارهای مالی از دست داده است.

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: قیمت انس جهانی طلا روز گذشته ۶ دلار کاهش داشت، در بازار‌های داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت قیمت سکه‌های تمام، نیم و ربع هم ۱۰۰ هزار تومان افت کرد.

وی افزود: در دو هفته اخیر، سه روز اول بحران فلسطین بازار نوسان چشمگیری داشت قیمت سکه ۳ و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و طلا نیز ۱۳۰ هزار تومان گران شد، اما پس از آن ۵۰ درصد این افزایش قیمت کاهش یافته است.

بذرافشان با بیان اینکه قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است، اظهار داشت:شرایط بازار التهابی نیست و مطلوب است تشدید تقاضا رخ نداد و وضعیت به سمت ثبات می‌رود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت‌ها در روز‌های پایانی هفته نیز گفت: تا روز‌های پایان هفته نباید نوسانی داشته باشیم، اگر اتفاقی در بازار‌های جهانی رخ ندهد، در بازار‌های داخلی هم نوسان ارز نباشد با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد تغییرات ۱ تا ۳ درصدی در بازار محتمل است که امری طبیعی است.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: از ابتدای هفته حباب سکه از ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده که ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ثبات قیمت‌ها و کاهش تقاضا در بازار را عامل اصلی کاهش حباب عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه