بانک شهر | فاطمه باقری

تعاملات و حمایت‌های گسترده بانک شهر از جامعه شهروندی

تعاملات و حمایت‌های گسترده بانک شهر از جامعه شهروندی
کدخبر : 61146

بانک شهر که همواره تعاملات گسترده‌ای خصوصا با شهرداری‌ها در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی داشته است توانست با اجرای صحیح برنامه‌های مدیریتی، منابع خود را در مسیر مثبت قرار داده و با ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش زیان انباشته افزایش ۳۰۰ درصدی سود خالص را در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ رقم بزند.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، بانک شهر که خدمات رسانی و حمایت از برنامه های شهرداری ها را در مسیر بهره مندی شهروندان از خدمات برتر شهری در اولویت برنامه‌های مشتری‌مداری و ارتقای جامعه شهر‌نشینی قرار داده است و طی چند سال اخیر به عنوان مشاور مالی در کنار مدیریت شهری است تا استفاده آنها از ظرفیت های بازار پول و سرمایه شتاب گیرد، کارنامه‌ای درخشان از عملکرد خود در ۶ ماهه ابتدایی امسال برجای گذاشت.

بانک شهر که همواره در ایجاد توسعه پایدار شهری و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان نقشی اساسی را به عنون بازوی حمایتی شهرداری‌ها ایفا می‌کند، در دوره جدید مدیریتی خود، تلاش کرده است تا شهرداری ها از یک سازمان صرفا تسهیلات گیرنده از شبکه بانکی به یک سازمانی ارزش افزا برای شهر و شهروندان تبدیل شوند.

بانک شهر بار دیگر با تکیه بر توان مدیریتی مدیران ارشد، دانش و تجربه کارکنان خود توانست ضمن خلق دستاورد های مهم؛ کارنامه ای درخشان از عملکرد خود در 6 ماهه گذشته از سال برجای گذارد. بررسی صورت‌های مالی حسابرسی نشده 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 بانک شهر در کدال نشان می‌دهد که این بانک ضمن کم کردن 10 هزار میلیارد تومانی زیان خود، افزایش 300 درصدی سود خالص را شناسایی کرد.

بانک شهر در دوره 6 ماهه منتهی به 1402.06.31 به ازای هر سهم ۶.۳۸۱ ریال سود محقق کرده، است که نسبت به مدت مشابه سال افزایش قابل قبولی داشته است. سودخالص هر سهم این بانک در مدت زمان مشابه سال قبل ، 1.919 ریال بوده است.

در حوزه کارمزدها نیز در این بازه زمانی به نسبت سال گذشته، رشد بیش از 140 درصدی داشته که این روند در کارنامه عملکردی بانک شهر کم سابقه و بی نظیر بوده است. سود خالص بانک شهر در دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریورماه سال جاری به رقم 9.937 میلیارد تومان رسیده است. زیان انباشته بانک هم در این دوره به رقم 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

علاوه بر این، بانک شهر اقدامات شایسته‌ای در کاهش اثرات تورمی بر اقشار کم‌درآمد جامعه به عمل آورده است که از جمله آنها می‌توان به حمایت‌ها و تامین مالی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر مبلغ و تعداد رشد چشمگیری داشته است.

بانک شهر در سال جاری سهم نقش قابل توجه و بسزایی در پرداخت وام های قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط در شبکه بانکی ایفا کرده است. با تاکید مدیریت ارشد بانک مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و عزم جمعی تمامی همکاران در شعب سراسر کشور برای تحقق اهداف در این خصوص، شاهد بهره مندی جوانان از وام های قرض الحسنه اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج هستیم.

علاوه بر این در شعب این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات در مواردی همچون پذیرندگان پایانه های فروشگاهی، کمک به واحدهای تولیدی، ودیعه مسکن، پروژه های شهری، فعالان حوزه سلامت و ... نیز رشد چشمگیری داشته است و بنا بر قول مدیریت بانک شهر، این بانک تلاش می‌کند تا با تمام ظرفیت های موجود در ماه های آینده نیز، کمک ویژه ای به اشتغال، فرزندآوری و ازدواج جوانان داشته باشد.

 هم اکنون شعب بانک شهر تلاش می کنند با اعتبارسنجی دقیق متقاضیان، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرض الحسنه اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج را در کوتاه تر زمان ممکن صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه