گهر زمین | فاطمه باقری

تحقق رشد ۱۲۰ درصدی درآمد و اشتغالزایی بالغ بر ۴ هزار نفری توسط گهرزمین

تحقق رشد ۱۲۰ درصدی درآمد و اشتغالزایی بالغ بر ۴ هزار نفری توسط گهرزمین
کدخبر : 61151

شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با در دست داشتن بزرگترین ذخیره سنگ آهن در خاور میانه و راندمان بالای استخراج به عیار بالای سنگ استخراجی از معدن تحت اختیار خود دست یابد که ماحصل این امر موقعیت مناسب شرکت برای صادرات و تحقق ۱۲۰ درصدی ارزش درآمدهای صادراتی کگهر در مدت ۹ ماهه سال مالی تا پایان شهریورماه است.

به گزارش رصد اقتصادی، طرح و برنامه‌های توسعه‌ای و بومی‌سازی‌های کگهر همیشه در جهت مثبت شدن تراز عملیاتی تولید و فروش محصولات بوده است. رشد تولید و فروش محصولات شرکت گهر زمین نشان می‌دهد که این شرکت همواره براساس چشم‌انداز برنامه‌های مدیریتی و اولویت‌بندی‌های توسعه‌ای خود در حرکت است.

اهمیت حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی بیش از هر زمان دیگری در کشور به دلیل دوری از افزایش آسیب‌پذیری اقتصاد نفتی از چالش‌ها و بحران‌های مختلف احساس می‌شود، که در این برهه بخش صنعت و معدن نقش مهمی در تحقق این مسئله دارند. یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه تامین معدنی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین است که تامین حدود ۲۰ درصد از سنگ آهن مورد نیاز فولاد کشور را برعهده دارد.

گهر زمین به دلیل عملکرد خوب خود توانسته است تاکنون حدود یک هزار و ۳۴۲ طرح اشتغال‌زایی با اشتغال بیش از ۴۰۲۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ۵۳ روستای شهرستان سیرجان و استان کرمان ایجاد کند. عملکردی که در درآمدهای این شرکت در نیمه نخست امسال و گزارش فعالیت ۹ ماهه سال مالی جاری کگهر کاملا محسوس است. برنامه‌های مدیریتی که گهرزمین به اجرا گذاشته برای کگهر اهدای تندیس نشان‌عالی برکت را به همراه داشت.

مجموع درآمدهای کگهر براساس گزارش فعالیت 9 ماهه از سال مالی تا پایان شهریور ماه به 294531 میلیارد ریال رسیده است. درآمد شرکت گهرزمین که در ابتدای فصل تابستان با فروش خوب ۴۴۰۶۶ میلیاردی همراه بود در دومین ماه این فصل یعنی مردادماه با افزایش ۱۲.۶۸ درصدی فروش در مقایسه با ماه گذشته به بالاترین حد خود به مبلغ ۴۷۵۶۷ میلیارد ریال رسید. کگهر در مردادماه جاری به رشد ۱۵۷.۰۲ درصدی فروش در مقایسه با مرداد ۱۴۰۱ دست پیدا کرد.

شرکت سنگ آهن گهرزمین با سرمایه ثبت شده 25,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 1402/09/30 رشد ۲۷ درصدی را در فروش به ثبت رساند. کارنامه فعالیتی مثبت کگهر در بورس کالا حاکی از آن است که تمامی پارامترهای محصولات استراتژیک گندله و کنسانتره در مسیر مثبت قرار دارند. رشد چشمگیر تناژ فروش محصولات گندله به میزان ۱.۲۴ میلیون تن با رشد ۵۹ درصدی و افزایش ۳۰ درصدی نرخ فروش هر تن نشان از صعودی بودن فاکتورهای بنیادی در شرکت گهر زمین دارد.

براساس گزارش منتشره از عملکرد ۹ ماهه سال مالی جاری منتهی به پایان شهریورماه، بخش اعظم درآمدهای شرکت معادل ۸۸ درصد و به میزان ۲۵.۹ همت در بازار داخل تحقق یافته که نسبت به دوره مشابه به مبلغ ۴.۳۷ هزار میلیارد تومان رشد نشان می‌دهد. ارزش درآمدهای صادراتی کگهر در این مدت ۹ ماهه با ۱۲۰ درصد رشد به نزدیک ۳.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه