فولاد خوزستان

خودنمایی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در گوزل‌دره

خودنمایی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در گوزل‌دره
کدخبر : 62842

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت کشف، حفاری و استخراج خوراک فولاد خوزستان از معدن گوزل دره و پرسش‌وپاسخ خبرنگاران زمینه‌های کاری و عملکردها را بیان‌کرد.

سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان بیان کرد: سال گذشته ۲ میلیارد ۳۰۰ تن طبق اعلام دیوان محاسبات ذخیره سنگ آهن کشور است، که اگر به سمت اکتشافات و بهره‌وری نرویم شرکت‌های فولاد بزرگ از جمله خوزستان نیاز دارند به سمت تملک معادن سنگ آهن بروند.

 شرکت‌هایی که وظیفه تامین سنگ آهن برای شرکت های تولیدی را داشتند به جای تمرکز در اکتشافات و معادن در صنایع دسته‌پایین مشغول شدن و موجب شده که توجه آنها به تامین سنگ آهن شرکت های بزرگ کمتر شود و شرکت فولاد خوزستان برای ایجاد امنیت تامین سنگ آهن و بقا کارخانه نیاز به معادن و توسعه در این زمینه جهت تامین سنگ آهن خود داشته است.

 با این نگاه شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان سال ۱۴۰۰ تشکیل شد که فقط روی موضوع معدن در فولاد خوزستان تمرکز کردند که موضوع معدن برای فولاد خوزستان یه مسئله استراتژیک و حیاتی به شمار می آید.

که صحت تصمیم و نیت فولاد خوزستان علاوه بر عملکرد درست کارکنان نیاز به همراهی رسانه نیز دارد که عملکردها و دستاوردها دیده شود. 

مهندس سید وحید سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در نشست خبری با رسانه‌ها بیان کرد: چرا باید سر فولاد خوزستان کلاه بره که چرا معدن ندارد؟ و برای تامین سنگ آهن نیاز به خرید در بورس... داشته باشد و چرا تامین خوراک آن نباید در نظر گرفته شود؟  وی بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان برای اینکه به هدف تولید ۴.۵ میلیون تن برسد  نیاز بود که شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با رسالت تامین مواد فولاد خوزستان در زمینه اکتشاف، حفاری و استخراج... در سال ۱۴۰۰ را تاسیس کند تا امنیت برای کارکنان و چرخه تولید فولاد خوزستان فراهم باشد و هم‌اکنون شرکت ۱ همت سرمایه دارد، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ از نخبگان و شرکت های دانش بنیان و ... دعوت کرد تا زمینه های خرید و تملک معدن محیا شود و سلسله نشست ها...  به تصمیم گیری درست کمک کرد تا خط‌مشی و استراتژی شرکت توسعه معادن اتفاق بیفتد.

مهندس سید علی افزود: تا کنون ۱۸ معدن مورد مطالعه قرار گرفته که ماحصل آن ۲ معدن سنگ آهن است که به تملک فولاد خوزستان در آمده است و نوید را به سهامداران ... می‌دهیم که در کوتاه مدت نزدیک به ۱۰ معدن به فولاد خوزستان درجهت تامین خوراک اضافه خواهد شد.

فولاد خوزستان نیاز به تامین خوراک خود در زمینه آهک و دولومید... دارد که شروع به مطالعه و تصمیم در زمینه تامین آن داریم. 

در کشور ما تاحالا بالاتر از ۲۵۰ متر عمق حفاری نشده است و در کشور ما استخراج سنگ‌آهن که از عمق اکتشاف می شود مورد بحث است که آیا ما تجهیزات و بستر... داریم یا نه ؟ که آیا به روش تونلی یا رو‌باز یا... می خواهند انجام دهند؟ اما این مسئله در فولاد خوزستان براساس برنامه و با استراتژی تصمیم‌گیری شده و مورد بحث و مطالعه است که این کار نیاز به صبر و تمرکز بلند مدت در کار معدن است.

یکی از کارهای توسعه معادن بررسی معادنی است که برای فید ورودی فولاد خوزستان مناسب باشد و خروجی و نمونه برداری آن در آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها پاسخ گوی تامین منابع فولاد خوزستان باشد. سیاست شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان عملکرد فنی و مهندسی، که عیار آن ۴۴ درصد ثبت‌شده است و تاکنون که استخراج معدن وارد کنسانتره شده انقلابی ایجاد کرده و تحول همراه داشته است به ویژه برای تامین خوراک پروژه جدید زمزم۳ که به عنوان یکی از پروژه های مهم فولاد خوزستان است. شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان دپارتمان اکتشاف دارد که از جوانان نخبه و دانش ‌بنیان در این زمینه بسیار استفاده می شود. از جمله برنامه‌های آینده شرکت توسعه معادن در سال ۱۴۰۳ واردات ماشین آلات معدنی براساس امتیاز پروانه است که کاهش هزینه ها را به همراه خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه