زمان‌پور:

در حال نهایی‌سازی مدل تامین مالی پالایشگاه مقیاس‌کوچک مسجدسلیمان هستیم

در حال نهایی‌سازی مدل تامین مالی پالایشگاه مقیاس‌کوچک مسجدسلیمان هستیم
کدخبر : 62859

عصر یکشنبه دهم دیماه 1402 دکتر مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی ضمن بازدید از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، درخصوص حل مشکلات و راه‌اندازی پروژه‌های جدید با مدیران و کارکنان این مجموعه گفتگو کردند.

 در این بازدید، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردها گفت: با راه اندازی گردشگری "راهیان پیشرفت" فرمایش مقام معظم رهبری را درخصوص جهاد تبیین پوشش تا مردم از نزدیک با دستاوردهای نظام آشنا شوند.

همچنین در این بازدید، دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: جذب نیروهای تخصصی، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، مسائل سهامداری و فروش محصولات از جمله مهمترین مسائل پتروشیمی مسجدسلیمان است که برای رفع همه این موارد تلاش‌های مجدانه‌ای در حال انجام است.  

وی در ادامه گفت: در آخرین ماه‌های سال گذشته فعالیت این مجتمع به مدت 70 روز متوقف شده بود و بعد از شروع فعالیت مجدد پتروشیمی مسجد سلیمان توانستیم زیان انباشته این شرکت را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی به پروژه‌‌های توسعه‌ای صباانرژی در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: برای تامین خوراک پتروپالایش بختیاری در سال 96 یک مجوز 600 میلیون فوت مکعب گرفته شده بود که چند ماه بعد ابطال شده بود. با پیگیری‌های مجدانه در یک سال اخیر، هم‌اکنون 240 میلیون فوت مکعب مجوز اخذ شده است و همچنان پیگیر هستیم تا مجوز برداشت را به 500 میلیون فوت مکعب برسانیم. مجوز تامین مالی هم توسط وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر رییس جمهور گرفته شده است. زمین 230 هکتاری هم آماده واگذاری است اگر مجوز خوراک به 500 میلیون فوت مکعب برسد، پروژه قابل اجرا خواهد بود.

وی درخصوص پروژه پالایشگاه مقیاس کوچک مسجدسلیمان اظهار داشت: مجوز خوراک 20 هزار بشکه پروژه مینی ریفاینری و دیگر مجوزهای لازم اخذ شده است و در حال نهایی‌سازی مدل تامین مالی آن هستیم. می‌توان به مردم شریف مسجد سلیمان این نوید را داد که افتتاح این پالایشگاه را بعد از تامین مالی شروع خواهیم کرد.

زمانپور در پایان با اشاره به مشکلات سهامداری پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: ما پیگیر حل قانونی مشکلات سهامداری هستیم و نباید بگذاریم تولید آسیب ببیند. ظرف چند ماه آینده قسمت اعظم مشکلات سهامداری حل خواهد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه