فولاد خوزستان |

وجود حمل‌ونقل ترکیبی به عنوان مزیت برای بهره‌گیری فولاد خوزستان از معدن زنجان است

وجود حمل‌ونقل ترکیبی به عنوان مزیت برای بهره‌گیری فولاد خوزستان از معدن زنجان است
کدخبر : 62879

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار رصد اقتصادی مبنی بر میزان صرفه اقتصادی معدن سنگ آهن زنجان تا کارخانه فولاد خوزستان، بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی را یک گزینه مهم برای بهره برداری از معدن گوزل دره دانست.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، سید وحید سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در زنجان برگزار شده بود، هدفگذاری این شرکت را در افق ۱۴۱۰ دستیابی به ۱۳.۶ میلیون تن عنوان کرد که وابسته به توسعه اکتشافات سنگ آهن است.

وی با بیان اینکه قبل از تشکیل شرکت توسعه معادن، واحد خرید فولاد خوزستان اقدامات خود را به انجام می‌رسانید، گفت: هم‌اکنون این امر نیز در حال انجام است، البته این موازی‌کاری با توسعه معادن نیست. چرا که ظرفیت‌ها بین این دو حوزه با همفکری تقسیم می‌شود تا تاثیری در قیمت خرید نداشته باشد.

سیدعلی اضافه کرد: کار استخراج از معدن گوزل‌دره پس از ۸ ماه عملیات راستی آزمایی و حفاری‌های مربوطه آغاز شد. حمل کنسانتره از استان زنجان به سمت فولاد خوزستان مسبوق به سابقه است. دلیل این امر وجود ظرفیت‌های حمل‌ونقل ترکیبی می‌باشد، به عنوان نمونه در حمل ونقل ریلی یک بارانداز در فاصله ۱۷ کیلومتری معدن گوزل دره وجود دارد. استفاده از مزیت خط آهن و نیز حمل جاده‌ای به عنوان مزایای بهره برداری از این معدن محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، میزان تناژ معدن گوزل دره زنجان و حمل آن به سمت این کارخانه را عدد چشمگیری عنوان کرد و گفت: اکنون مواد خام استخراجی در معدن گوزل دره زنجان به مجموعه فولاد خوزستان برای تولید شمش فولادی منتقل می شود. حمل مواد اولیه از معدن گوزل دره تا خوزستان به دلیل نزدیکی سبب افزایش سود نسبت به قیمت تمام‌شده محصولات این شرکت می‌شود. 

سیدوحید سیدعلی با اشاره به بعد مسافت دیگر معادن کشور تا فولاد خوزستان در جنوب ایران، نزدیک‌ترین معدن به این کارخانه را در استان زنجان دانست که کاهش هزینه حمل‌ونقل و قیمت‌تمام شده و به طبع آن افزایش حاشیه سود را به دنبال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه