سازمان منطقه آزاد قشم

ارتقای ناوگان ایمنی قشم با الحاق پهپاد آتش نشان تا پایان سال / پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران با استفاده از فناوری روز در منطقه آزاد قشم

ارتقای ناوگان ایمنی قشم با الحاق پهپاد آتش نشان تا پایان سال / پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران با استفاده از فناوری روز در منطقه آزاد قشم
کدخبر : 62906

براساس رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تکمیل و ارتقای تجهیزات اطفای حریق در جزیره، مقرر شده دو پهپاد آتش نشان و یک آتش خوار تندرو به ناوگان ایمنی جزیره اضافه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، پرنده آتش نشان به عنوان یک محصول دانش بنیان ایرانی فناورانه و نوآورانه برای نخستین بار در کشور در حال تولید است و قشم پیشگام استفاده از این تکنولوژی جدید می باشد.

از ویژگی های پرنده آتش نشان می توان به سرعت بالای این وسیله در رسیدن به محل آتش سوزی و انعطاف پذیری مناسب آن اشاره کرد.

این پرنده به دلیل کنترل از راه دور به راحتی از موانع عبور می کند و به هسته آتش نزدیک می شود با توجه به دوربین های حرارتی و دیددرشبی که روی آن نصب شده اطلاعات خوبی را از وضعیت و حجم حریق در اختیار تیم عملیاتی قرار می دهد و پشتیبان و حمایتگر خوبی برای آتش نشانان به شمار می رود.

این پرنده می تواند تا ارتفاع ۱۰۰ متر پرواز کند و با توجه به اینکه از پایین به سیستم برقی متصل است محدودیتی در زمان پروازی ندارد و می تواند ساعت ها عملیات انجام دهد.

شیوه کار پرنده به این صورت است که آب و فوم مخازنی که روی زمین قرار دارند را توسط شلنگ و نازل خروجی به سمت هسته آتش هدایت می کند.

بنابر برنامه ریزی های انجام شده و توافق با شرکت سازنده، قرار است این محصول دانش بنیان تا پایان امسال به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم اضافه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه