نگاهی به معاملات فرابورس در اولین روز هفته (16 دی‌ماه 1402)

تغییر مالکیت 5.6 میلیارد برگه دارایی مالی

 تغییر مالکیت 5.6 میلیارد برگه دارایی مالی
کدخبر : 63018

بازارهای فرابورس امروز شاهد داد و ستد بیش از 5.6 میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که حدود نیمی از این داد و ستدها متعلق به برگه‌های سهام بود.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات روز ‌شنبه 16 دی‌ماه، بیش از 5.6 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ بر 21 هزار و 100 میلیارد تومان در 237 هزار نوبت معاملاتی خریدوفروش شد.

بررسی بازارها به تفکیک ابزار نشان می دهد نزدیک به 2.6 میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در بازارهای سهامی فرابورس داد و ستد شدند.

همچنین طی روزی که گذشت 2.9 میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش 4 ‌هزار و 200 میلیارد تومان مورد جا به جایی قرار گرفت.

بیش از 13 میلیون اوراق مالی اسلامی نیز به ارزش یک هزار و 100 میلیارد تومان امروز معامله شد. در بازار باز بانک مرکزی طی معاملات روز جاری، 156 میلیون اوراق به ارزش 14 هزار میلیارد تومان مورد جا به جایی قرار گرفت.

در پایان داد و ستدهای سهام در بازارهای فرابورس نمادهای بپاس، وسپهر، تجلی و شاوان با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل، باعث شدند تا آیفکس افت مختصر 12 واحدی را ثبت کند و در سطح 26هزار و 181 واحد به کار خود پایان دهد. 

این در حالی بود که نمادهای غصینو، سرچشمه و دماوند با بیشترین اثر مثبت بر این متغیر، مانع افت بیشتر آن شدند. 

شاخص قیمت فرابورس نیز امروز افت اندک 3 واحدی داشت  و شاخص کل هم وزن 215 واحد رشد را ثبت کردند.

طی این روز صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کشرق، وآوا، غگلپا، مدیریت، زماهان، شتوکا و غپآذر بود. در مقابل نمادهای ساینا، وگستر، قشیر، چخزر، ومعلم، ثتران و حآسا بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.

نمادهای نخریس، نطرین، فصبا، زماهان، ثپردیس، خاور و کرمان نیز امروز جزو نمادهای پرتراکنش بودند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه