قیمت مسکن | معاملات مسکن

افزایش معاملات مسکن در این سه منطقه| حباب قیمت مسکن در این مناطق ترکید

افزایش معاملات مسکن در این سه منطقه| حباب قیمت مسکن در این مناطق ترکید
کدخبر : 63441

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طبق آمار‌های رسمی میزان معاملات مسکن در سه منطقه ۱۰، ۵ و ۲ در مقایسه با سایر مناطق افزایش داشته است.

میزان معاملات مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، این عوامل شامل وضعیت اقتصادی کلان، نرخ بهره، سیاست‌های مالی و پولی دولت، تقاضای مسکن، قیمت‌های مسکن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، میزان درآمد مردم، و شرایط سیاسی-اجتماعی می‌باشند. به‌عنوان مثال، افزایش درآمد مردم و کاهش نرخ بهره می‌تواند تقاضا برای خرید مسکن را افزایش دهد، درحالی که افزایش قیمت‌های مسکن و ناتوانی مردم در دستیابی به وام مسکن می‌تواند منجر به کاهش معاملات مسکن شود.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مطابق آمارهای رسمی، آذرماه امسال سه‌هزار و ۵۵۰ مورد معامله املاک در سطح تهران به ثبت رسید که در مقایسه با متوسط ۱۰ هزار معامله در ماه که به عنوان نقطه تعادلی معاملات عنوان می‌شود، بسیار اندک بوده و نشان‌دهنده رکود معاملات است.

به گفته وی، بیشترین معاملات در این ماه به‌ترتیب در مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ تهران انجام شده است و این معاملات در این مناطق به دلیل وسعت منطقه و تعداد ساکنان بوده است.

او می‌گوید: در آذر ماه خرید و فروش در مقایسه با آبان ماه حدود ۹ درصد کاهش داشته است و حاکی از کاهش محسوس تعداد قراردادها است.

وی گفت: در برخی مناطق قیمت‌های فروش به قیمت تمام شده سازندگان نزدیک شده است که این مسئله اثر خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه