وام فرزندآوری | وام ازدواج

خبر خوش برای وام های فرزندآوری و ازدواج

خبر خوش برای وام های فرزندآوری و ازدواج
کدخبر : 63465

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاداتی مربوط به اضافه کردن مبلغ‌های مصوب وام فرزند آوری به کمیسیون تلفیق خواهیم داد و در صحن علنی آن را مطرح خواهیم کرد که امیدواریم نظر موافق صحن را هم بگیریم چراکه ما موافق این میزان وام‌ها نیستیم.

پرداخت وام فرزندآوری و وام ازدواج اگر صحن مجلس موافقت کند وام ها افزایش خواهند داشت ما امیدواریم که صحن مجلس با افزایش وام ها موافقت کرده تا نیاز مردم را برطرف کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با سهولت بیشتری انجام خواهد شد، گفت: پیشنهاداتی مربوط به اضافه کردن مبلغ‌های مصوب وام فرزند آوری به کمیسیون تلفیق خواهیم داد و در صحن علنی آن را مطرح خواهیم کرد که امیدواریم نظر موافق صحن را هم بگیریم چراکه ما موافق این میزان وام‌ها نیستیم.

آقای ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با شفقنا در خصوص افزایش میزان وام ازدواج و فرزندآوری، گفت: در لایحه ای که دولت به ما داده بود مبلغی برای افزایش وام ازدواج برای ما مشخص نکرده بود؛ ما در کمیسیون اجتماعی مبلغ ۳۰۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون را مصوب کردیم این هم احتمال می دادیم که دولت با توجه به اینکه نسبت به سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته، با آن مخالفت کند.

وی افزود: قطعا با توجه به تورمی که شاهد هستیم این مبلغ خیلی جوابگوی تورم و نیازهای جوانان نخواهد بود اما بر اساس منابعی که در اختیار دولت هست، این رقم را مشخص کردیم.

آقای اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق هم نظر تخصصی ما را پذیرفت قطعا در صحن هم رأی می آورد و با توجه به اینکه تسهیلات تکلیفی بوده و منابع آن هم دیده شده است، قطعا می توانیم نظر شورای نگهبان را جلب کنیم.

وی در ادامه در خصوص وام فرزندآوری اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی، کمیسیون فرعی است اما با این حال پیشنهاداتی مربوط به اضافه کردن مبلغ‌های مصوب به کمیسیون تلفیق خواهیم داد و در صحن علنی آن را مطرح خواهیم کرد که امیدواریم نظر موافق صحن را هم بگیریم چراکه ما موافق این میزان وام‌ها نیستیم؛ فرزندانی که از سال ۱۴۰۲ به بعد به دنیا آمده‌اند، فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان، فرزند پنجم و بیشتر ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه کم‌ بهره داده می‌شود؛ اما پیشنهاد ما بالاتر از این مبلغ خواهد بود.

آقای اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، گفت: طبق بررسی هایی که انجام دادیم میزان تخصیص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری کم بوده است و طی جلساتی که با مسوولین بانک مرکزی داشتیم، قرار شده در چند ماهه پایان سال، دسترسی مردم به تسهیلات با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه