مراقبت از پوست

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!
کدخبر : 63922

اشتباهات رایجی که در مراقبت از پوست ندانسته به پوستمان آسیب می‌رسانیم .

به گزارش رصداقتصادیمراقبت از پوست به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که از سلامت پوست محافظت می‌کند، مراقبت از پوست باعث میشود شما پوستی صاف داشته باشید و یا اگر آکنه یا جوش دارید به راحتی آنها را از بین ببرید . شاید تا به حال این روتین روزانه به گوش شما خورده باشد، روتین در واقع به استفاده مرتب از محصولات مراقبت پوستی در طول روز میگویند مانند استفاده از ضد آفتاب یا سرم های پوست که همگی مفید و بسیار ضروری هستند باعث میشود پوست شما به حد قابل توجهی زیبا تر و جوان تر شود. این کارها می‌توانند شامل تغذیه، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض تابش مداوم نور آفتاب و استفادهٔ مناسب از امولسیون‌ها باشند. روش‌هایی که ظاهر پوست را بهبود می‌دهند شامل استفاده از لوازم آرایشی، بوتولینوم، لایه‌برداری، مواد پُرکننده (فیلِر)، لیزر، درم ابریژن، قرص، درمان با رتینول و درمان اولتراسونیک پوست هستند.و همینطور با آسیب نزدن به پوست می توان آن را سلامت نگه داشت برا مثال شستشو دست و صورت و رفتن به دکتر پوست.

یک متخصص پوست می‌گوید: «دست‌ها بیش از سایر قسمت‌های بدن در معرض آب و هوا و شرایط محیطی قرار دارند و به دلیل داشتن غدد چربی کمتر نسبت به دیگر قسمت‌های بدن، قادر به حفظ رطوبت نیستند و به سادگی، پوسته پوسته، زبر و حتی ترک خورده می‌شوند.»

1- عدم استفاده از کرم مرطوب کننده دست

 اگر در رابطه با مراقبت از ناخن یا درمان لکه های ناشی از افزایش سن بر روی دست های خود جدی هستید، احتمالاً در حال حاضر هر روز از کرم دست استفاده می کنید و اگر این کار را نمی کنید، اکنون زمان استفاده از این کرم ها فرارسیده است. دست‌ها بیش از سایر قسمت های بدن در معرض هوای سرد، آب گرم و شستشوی مکرر قرار دارند. عواملی که هر کدام به تنهایی می توانند منجر به خشکی پوست شوند. ما معمولاً به اندازه‌ پوست صورتمان، به پوست دست هایمان توجه نمی کنیم. در حالی که محافظت از هر دو به یک اندازه اهمیت دارد. شما باید از یک کرم مخصوص دست که برای این ناحیه از پوست فرموله شده است، استفاده کنید.

2- استفاده نکردن از دستکش در خارج از منزل

زمانی که هوا سرد است، در اتمسفر نیز رطوبت بسیار کمی وجود دارد. البته در داخل خانه هم با توجه به وجود لوازم گرمایشی و کاهش رطوبت، این مساله صدق می کند. علاوه بر این، تغییرات ناگهانی دما نیز می تواند به خشکی و آسیب رسیدن به پوست شما منجر شود. مانند زمانی که از یک پیاده روی روزانه در یک روز سرد زمستانی، به فضای گرم خانه وارد می شوید. برای به حداقل رساندن تأثیر تغییرات رطوبت و دما بر پوست دستان خود، علاوه بر کرم مخصوص دست، از دستکش نیز استفاده کنید. اگر فراموش کردید در یک روز زمستانی از دستکش استفاده کنید، کافی است دست هایتان را درون جیب خود فرو کنید!

3- شستشوی اشتباه دست ها

شستشوی دست ها یکی از ضروری ترین کارها برای حفظ بهداشت و سلامتی شماست. اما شستشوی بیش از حد، استفاده از آب با دمای خیلی سرد یا خیلی گرم و شستشو با شوینده های خشن و نامناسب می تواند منجر به آسیب رسیدن به پوست دستان شما شود. شوینده های نامناسب و حاوی مواد مضر چربی طبیعی دستان شما را از بین برده و منجر به خشکی و تحریک پوست دستانتان خواهند شد. از یک شوینده حاوی مواد نرم کننده و آب ولرم برای شستشوی دستان خود استفاده کنید.

4- عدم استفاده از دستکش ظرفشویی

شوینده های ظروف و سطوح اغلب حاوی مواد خشن و قوی برای از بین بردن لکه ها هستند و قرار گرفتن پوست دست در معرض این مواد، به سرعت به خشکی پوست دست منجر خواهد شد. مطمئنا شوینده هایی که برای پاک کردن چربی از تابه و سایر سطوح طراحی شده اند، برای پوست دست شما مناسب نیستند. پس در هنگام کار با این شوینده ها هرگز از استفاده از دستکش غافل نشوید.

5- استفاده از مرطوب کننده نامناسب

همه کرم های دست فرمول های یکسانی ندارند. برخی از آنها بر آبرسانی و تغذیه پوست تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، از ورود مواد مضر به آن جلوگیری می کنند. نوع دوم از نوعی ماده مسدود کننده متشکل از موادی مانند نفت (که در وازلین یافت می شود) و لانولین (ماده مومی شکلی که اغلب از پشم گوسفند بدست می آید) استفاده می کند. این مواد با تشکیل یک لایه محافظ مانع از از بین رفتن رطوبت پوست دست می شوند. اما نکته منفی آنها این است که از ورود رطوبت به پوست جلوگیری می کنند و با شستن کرم از روی دست، مجدد شاهد پوستی خشک خواهید بود. مؤثرترین روش، استفاده از هر دو نوع کرم است. در واقع شما با اضافه کردن یک لایه کرم حاوی مواد مسدود کننده بر روی کرم مرطوب کننده دست خود می توانید به حفظ رطوبت پوست خود کمک کنید.

6- تغییر ندادن کرم دست

تنها آب و هوا و شستشو منجر به خشک شدن پوست دست نخواهند شد، بلکه مواردی همچون ژن و افزایش سن نیز می توانند پوست دست ما را دچار خشکی کنند. سن یک عامل مهم در ایجاد خشکی پوست است و معمولا پس از 40 سالگی پوست شما به تدریج خشک تر می شود. در چنین شرایطی کرمی که قبلا معجزه می کرد، ممکن است اثر مطلوبی بر روی پوست شما نداشته باشد. همانطور که توصیه می شود با افزایش سن کرم پودر خود را با مرطوب کننده های رنگی جایگزین کنید، جایگزین کردن کرم های دست سبک با مرطوب کننده های غلیظ تر نیز ایده ای هوشمندانه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه