فولاد خراسان

افزایش بالغ بر ۳ همت درآمد فخاس | ارزش درآمدهای تجمیعی فولاد خراسان به ۱۲.۸هزار میلیارد تومان شد

افزایش بالغ بر ۳ همت درآمد فخاس | ارزش درآمدهای تجمیعی فولاد خراسان به ۱۲.۸هزار میلیارد تومان شد
کدخبر : 63958

مجتمع فولاد خراسان به عنوان بزرگترین واحد فولادسازی شرق کشور موفق شد در دوره ۹ ماهه ۱۴۰۲ درآمدهای تجمیعی خود را به ۱۲.۸ هزار میلیارد تومان برساند که این میزان در مقایسه با دوره قبل افزایش عالی ۳.۴ هزار میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت مجتمع فولاد خراسان در عمل توانست شعار رشد تولید را با ثبت یک عملکرد چشمگیر تا با کوشش و جدیتی مثال‌زدنی به ثبت برساند. درآمد فصلی فخاس در پاییز ۱۴۰۲ به میزان ۴.۲۲ همت به ثبت رسید، این در حالی است که در دوره مشابه سال  گذشته ۳.۵۶ همت بوده است. 

بررسی کارنامه عملکردی فولاد خراسان طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که درآمدهای فصلی این شرکت نیز رشدی به ارزش ۶۶۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

بودجه عملیاتی فخاس برای نیمه دوم ۱۴۰۲، کسب درآمدی به ارزش ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان در تارگیت فولاد خراسان برآورد شده است، رقمی که برای تحقق آن ضروری است هر ماه به طور میانگین ۲ همت درآمد عاید بازاریابی این شرکت شود.

این رقم درآمدی برای فولاد خراسان چندان دور از دسترس نیست، چرا که در دوره جاری چندین مرتبه موفق به کسب درآمد مذکور شده است. با احتساب ۴.۲۲ همت درآمد شناسایی شده در پاییز ۱۴۰۲، برای پوشش بودجه تهیه‌شده تقریبا ۸ همت درآمد باید ظرف ۳ ماه آینده کسب شود.

مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه ۱۴۰۲، موفق به کسب درآمد ۲۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال از فروش محصولات خود در بازارهای صادراتی شد که حاکی از افزایش ۶۸٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال) است.

درآمد حاصل از فروش محصولات «فخاس» در بازار داخلی طی ۹ ماهه امسال، به ۱۰۴ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۳۰٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۸۰ هزار و ۶ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال) همراه بود.

مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه ۱۴۰۲، به ۱۲۷ هزار و ۸۰۱ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال رسید که حاکی از رشد ۳۶٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال) است

افزایش ۵۰.۴ درصدی تولیدات فخاس طی ۹ ماه ۱۴۰۲

شرکت فولاد خراسان طی ۹ ماه امسال توانست به تولید ۳۴۶ هزار و ۵۲۷ تن شمش فولادی دست پیدا کند که این میزان با افزایش ۵۰٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۳۰ هزار و ۳۸۴ تن) همراه بود.

در ۹ ماهه ۱۴۰۲، تولید آهن اسفنجی «فخاس» به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۲۸۰ تن رسید که با رشد ۱۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۰۲ هزار و ۳۸۴ تن) همراه بود. این شرکت ۴۶۸ هزار و ۲۸۳ تن محصولات سبک ساختمانی تولید کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۴۵۲ هزار و ۷۷۵ تن افزایش ۳.۴ درصدی را به دنبال داشت.

همچنین، فخاس موفق به تولید یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۵۰ تن گندله از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ شد که افزایش ۳٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۸۹ تن را نشان می‌دهد.

مجموع تولید شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه امسال، به سه میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۴۰ تن رسید که این میزان با افزایش ۱۱٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دو میلیون و ۹۷۲ هزار و ۸۳۲ تن) همراه بود. فخاس طی۹ ماهه امسال، ۱۲۲ هزار و ۲۸۴ تن محصول (۸۹ هزار و ۵۳ تن شمش فولادی و ۳۳ هزار و ۲۳۱ تن محصولات سبک ساختمانی) در بازارهای صادراتی فروخت که این میزان با رشد ۱۴٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش یعنی ۱۰۶ هزار و ۷۸۴ تن (۶۲ هزار و ۱۹۸ تن شمش فولادی و ۴۴ هزار و ۵۸۶ تن محصولات سبک ساختمانی) همراه بود.

شرکت مجتمع فولاد خراسان در آذر ماه امسال، برای نخستین بار موفق به صادرات شمش تولیدی خود به کشور ازبکستان شد؛ در حالی که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۰۰ هزار تن شمش تولیدی «فخاس» به کشورهای همسایه، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر شده که این مسئله حاکی از کیفیت مطلوب و استقبال از محصولات این شرکت در بازارهای خارجی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه