غذاها

به این غذاها لب نزنید| فهرست غذاهای سرطان زایی که باید حذفشان کنید

به این غذاها لب نزنید| فهرست غذاهای سرطان زایی که باید حذفشان کنید
کدخبر : 64009

پیشنهاد می‌شود برخی غذاها از رژیم غذایی حذف شوند تا شانس ابتلا به سرطان کاهش یابد.

ما روزانه غذا‌های مختلفی می‌خوریم و نمی‌دانیم که واقعاً چه مقدار برای بدن مضر هستند. برای ما حیاتی است که بدانیم کدام محصولات غذایی برای سلامتی و رژیم غذایی بهترین انتخاب هستند.

به دلیل اهمیت غذا‌های مصرفی و نقش پررنگ آن‌ها در سلامتی و بروز بیماری ها، در ادامه لیستی از غذا‌هایی آورده شده که به گفته محققان، پیشنهاد می‌شود از رژیم غذایی حذف شوند تا شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهد

ماهی پرورشی

بسیاری از مردم این واقعیت را نمی‌دانند، اما ماهی پرورشی مملو از مواد شیمیایی مضر و سایر موادی است که می‌تواند به بدن آسیب برساند. این ماهی‌ها با غذا‌های نادرست تغذیه شده و معمولا موجودات اصلاح شده ژنتیکی هستند. به طور مشابه، برخی از کشاورزان از روش‌های رشد دیگری استفاده می‌کنند که بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد.

میوه‌ها و سبزیجات غیر ارگانیک

میوه و سبزیجات برای بدن مفید هستند، اما این باور لزوماً همیشه صحیح نیست. این که آیا این غذا‌ها برای شما خوب هستند یا نه به کیفیت آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک فواید سلامتی مختلفی دارند، در حالی که گونه‌های غیر ارگانیک برای بدن مضر هستند.

غذا‌های کنسرو شده

غذا‌های کنسرو شده برای بدن ما خوب نیستند و این به میزان بیسفنول A موجود در آن بستگی دارد. بیسفنول A یک ترکیب شیمیایی است که عمدتاً در ساخت پلاستیک‌های مختلف استفاده می‌شود. این یک ماده شیمیایی مضر است که در بسیاری از محصولات غذایی به ویژه آن‌هایی که در بطری‌ها و قوطی‌ها بسته بندی می‌شوند، استفاده می‌شود. وجود این ماده شیمیایی با بروز سرطان در افراد مرتبط است، بنابراین بهتر است به هر قیمتی از غذا‌های حاوی BPA یا بیسفنول A اجتناب کنید.

نوشابه‌های رژیمی

ممکن است کلمه رژیمی را ببینید و بلافاصله فکر کنید که این نوشابه‌ها برای شما خوب هستند، اما این موضوع اشتباه است. این نوشیدنی‌ها شاید به اندازه نوشابه پرقند کالری نداشته باشند، اما در عوض دارای تعداد زیادی مواد شیمیایی مضر هستند که می‌تواند در درازمدت به مشکلات جدی سلامتی مانند سرطان کمک کند.

پاپ کورن یا ذرت بو داده 

همه ما دوست داریم هنگام تماشای یک فیلم یک کاسه بزرگ ذرت بو تناول کنیم، اما آن‌ها حاوی مواد مضر زیادی مانند روغن‌های هیدروژنه هستند. پاپ کورن مایکروویو شده مخصوصاً برای سلامتی بسیار مضر است، زیرا مواد شیمیایی موجود در بسته بندی برای بدن مضر بوده و می‌تواند باعث سرطان شود.

هات داگ

همه گوشت‌های فرآوری شده ناسالم هستند و این شامل انواع هات داگ‌های معروف نیز می‌شود. این غذای فرآوری شده خاص با استفاده از مقدار زیادی فسفات سدیم تولید شده که ثابت شده است سلول‌های بدن را از بین می‌برد.

آرد سفید

به نظر می‌رسد آرد سفید در همه چیز وجود دارد و این امر به این دلیل است که طعم بهتری را ایجاد می‌کند. با این حال، خوردن محصولات حاوی این ماده می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. تومور‌ها با کربوهیدرات‌های ساده ارتباط دارند و مصرف زیاد آرد سفید می‌تواند به رشد آن‌ها به سلول‌های سرطانی کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه