بانک تجارت | فاطمه باقری

افزایش قدرت خرید کارمندان در شب عید با حمایت بانک تجارت

 افزایش قدرت خرید کارمندان در شب عید با حمایت بانک تجارت
کدخبر : 64620

بانک تجارت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی رویکردی ارزنده را دنبال می‌کند. این بانک که به عنوان بازوی حمایتی دولت شناخته می‌شود در تأمین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی و جامعه کم‌برخوردار نقش بسزایی ایفا کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی، عملکرد بانک‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از محورهای اصلی برای جذب حداکثری مشتریان و اهمیت قائل شدن در جامعه پیرامونی با محوریت مشتری‌مداری است. بانک تجارت در زمینه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی به همراه تامین مالی نهادهای اقتصادی، فعالیت‌های دیگری نیز داشته است.

رویکرد این بانک با تمرکز بر محصولات و ابزارهای اعتباری، در کنار سودآوری بیشتر، مقصد خدمات و ارزش‌های انسانی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.کارنامه فعالیتی بانک تجارت نشان می‌دهد که تلاش مستمر برای تحقق برنامه‌های بلندمدت در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

از جمله فعالیت‌های اخیر این بانک در حمایت از افراد جامعه و تولیدکنندگان می‌توان به تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای LC داخلی طرح «عید تا عید» اشاره کرد که بر اساس آن کارمندان دولت پس از اعتبارسنجی می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از واحد صنفی خرید کنند و تا ۴۵ روز بعد این رقم به حساب واحد صنفی واریز خواهد شد.

طرح عید تا عید، برای تحریک تقاضای شب عید، به صورت LC داخلی طراحی شده و بر اساس تفاهم‌نامه اتاق اصناف ایران و بانک تجارت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول تعیین شده است. به طوری که طی فراخوان دولت، بانک تجارت به عنوان بانک عامل انتخاب شد. به این ترتیب واحد صنفی علاوه بر فروش‌های نقدی می‌تواند از این طرح استفاده کند. 

بانک تجارت در اقدامات خود به جزئیات توجه کرده و علاوه بر کمک به افراد کم‌برخوردار، تسهیلات مالی برای کسب و کارهای خرد و دیگر طرح‌هایی مانند حامی تجارت را ارائه داده است. همچنین، مشارکت در ساخت و ساز اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم، کمک‌های مالی به متضرران از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره‌های دانشجویی و اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست از جمله فعالیت‌های بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

بانک تجارت با راه‌اندازی Core Banking و شیوه‌های کسب و کار نوین، در بخش تحول دیجیتال نیز به عنوان یکی از برترین بانک‌ها شناخته می‌شود. این بانک در جهت راه‌اندازی خدمات بانکداری دیجیتال و بهبود فرآیندها، تمرکز خود را بر مشتریان خرد قرار داده است.

از دیگر اقدامات بانک تجارت می‌توان به مشارکت در تأمین مالی خرید و واگذاری اتوبوس‌های برقی جهت بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی، پرداخت وام‌های ازدواج و تسهیلات فرزندآوری به جوانان اشاره کرد. همچنین، بانک تجارت برنامه‌هایی برای بهبود کفایت سرمایه، فروش املاک و اموال مازاد، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه محصولات جدید و ارزیابی درآمدهای کارمزدی دارد.

اهمیت مشتری‌مداری و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وحمایت از تولید داخل توسط بانک تجارت را می‌توان در گزارش عملکردی و فعالیت‌ها مشاهده کرد. این بانک در راستای اجرای قانون حمایت از فرزندآوری، تسهیلات‌های مالی مربوطه را به افرادی که نیاز دارند ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه