منطقه آزاد انزلی | فاطمه باقری

ارائه ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شامل ۳۰ بسته اختصاصی در حوزه گردشگری

ارائه ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شامل ۳۰ بسته اختصاصی در حوزه گردشگری
کدخبر : 65573

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی در غرفه این منطقه واقع در سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و صنایع وابسته در تهران از ۱۰۰ ارائه بسته سرمایه‌گذاری این منطقه که ۳۰ فرصت اختصاصی گردشگری منطقه آزاد انزلی را شامل می‌شود، خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، مهدی کاظمیان در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی یکی از ظرفیت‌ها و قطب‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌آید، گفت: همه ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از این منطقه بازدید می‌کنند. ظرفیت‌های گردشگری ساحلی، دریایی و بوم‌گردی در کنار وجود پتانسیل تجاری باعث تقویت بسته گردشگری منطقه آزاد انزلی شده است.

وی افزود: در نمایشگاه بین‌المللی تهران ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی عرضه شد که از این میزان ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری مختص ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است. غرفه منطقه آزاد انزلی در سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی دارای یک معماری خاص توسط هنرمندان گیلانی طراحی  شده است و از همین جا دعوت می‌کنم تا بازدیدکنندگان از این غرفه نیز دیدن کنند. 

کاظمیان درباره ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: این منطقه به عنوان تنها منطقه فعال و نخستین منطقه آزاد شمال کشور در مرکز ثقل جمعیت کشور قرار دارد و نزدیک‌ترین منطقه آزاد به پایتخت ایران با فاصله ۴ ساعته است که بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور به منطقه آزاد انزلی ساخته شده است. 

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این منطقه آزاد با شعار «منطقه همه ایرانیان» در حال معرفی است درخصوص چالش‌های حوزه گردشگری، گفت: در حوزه‌های سرمایه‌گذاری مجموعه مناطق آزاد رویکرد تسهیل‌گری را دارند که با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مناطق فعال‌تر شدند. از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه ارائه ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد فراهم شد و به هر منطقه آزاد مأموریت خاصی اعطا شد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور نیز مأموریت ویژه‌ای را در این حوزه دریافت کرد. منطقه آزاد انزلی به دلیل وجود دریای کاسپین که جذابیت‌های ورزش‌ها و تفریحات دریایی را دارد در کنار این موضوع که بزرگترین آکواریوم کشور در این منطقه ساخته شده است و بخش بازار و محیط امن و آرامش فراهم شده از طرف سازمان منطقه آزاد انزلی، همگی موجب شد تا این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور تعیین شود. 

مهدی کاظمیان ادامه داد: در سال جاری ۱۱ میلیون نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند و ما در مجموعه سازمان خود را برای استقبال از یک نوروز متفاوت که تقارن با ماه مبارک رمضان دارد، آماده می‌کنیم. جشنواره‌های تدارک دیده‌شده در نوروز ۱۴۰۳ با عنوان «بهار در بهار» پذیرای همه مردم ایران در انزلی خواهد بود.

کیمیای سرمایه‌‌گذاران در منطقه آزاد انزلی

در ادامه این گفت‌وگوها که در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز درباره ۱۰۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گفت: این بسته‌ها براساس اولویت‌ها، ظرفیت‌ها، بازارهای هدف و نیروی کار طراحی شد که در حوزه‌های صنعتی، تجاری و خدمات، لجستیک و بندری، گردشگری و تفریحی تبیین و عرضه شده است. 

جواد کشلی در خصوص بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های تفریحی، تصریح کرد: ۳۰ بسته اختصاصی حوزه گردشگری شامل احداث هتل‌های ۵ ستاره و چهار ستاره، مجتمع‌های اقامتی و رفاهی، مجتمع‌های گردشگری و تفریحی می‌شود که به عنوان فرصت‌های کم‌نظیر منطقه آزاد انزلی با سالیانه بیش از ۱۱ میلیون گردشگر است. 

وی افزود: از همه سرمایه‌گذاران و متقاضیان درخواست می‌کنم که با توجه به مزیت‌های ویژه این بسته‌ها از قبیل صدور مجوز‌های بی‌نام و آماده‌سازی زمین‌های مربوطه در کنار مشوق‌های همه مناطق آزاد کشور مانند معافیت‌های مالیاتی و.... در این حوزه سرمایه‌گذاری خود را به انجام برسانند.

مدیر سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در پایان با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تحت عنوان «کتاب کیمیا» منتشر شده است، اعلام کرد: علاقمندان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق بارکد مندرج هم برای دریافت فایل آن اقدام کنند. این کتاب شامل ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری است که ۳۰ بسته آن در حوزه گردشگری و تفریحی می‌باشد که در این نمایشگاه نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه