منطقه آزاد ماکو | فاطمه باقری

ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشگری

ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشگری
کدخبر : 65580

سرپرست معاونت فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در یک گفت‌وگوی اختصاصی با رصد اقتصادی به بیان ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشگری و پروژه‌های در دست این منطقه در جهت افزایش ارزش سهم این حوزه از بازار گردشگری ایران پرداخت.

به گزارش فاطمه باقری پایگاه خبری رصد اقتصادی، مهدی عبداله زاده معاون فرهنگی با اشاره به پتانسیل‌های منطقه آزاد ماکو در حوزه گردشگری، گفت: ماکو بزرگترین منطقه آزاد ایران در شمال غربی‌ترین نقطه کشور واقع شده است که دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف گردشگری است. این منطقه دارای ظرفیت‌های جذاب در زمینه‌های گوناگون جذب توریست از گردشگری تاریخی و فرهنگی گرفته تا اکوتوریسم، ژئوتوریسم و سلامت است.  

وی گردشگر خرید را به عنوان مهم‌ترین پتانسیل منطقه آزاد ماکو در جذب توریست عنوان کرد و افزود: با توجه به فعالیت بازارچه‌ها و مراکز خرید در محدوده منطقه آزاد ماکو سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌کند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، تصریح کرد: همچنین، سایت‌ها و آثار تاریخی به تعداد ۱۴۰ اثر ملی و یک اثر در مقیاس جهانی ثبت شده در یونسکو در محدوده این منطقه آزاد نیز از جاذبه‌های ماکو در جذب گردشگر به شمار می‌آید. طبیعت‌گردی از دره‌ها تا رودخانه‌ها نیز پتانسیل‌های خوبی برای توریست ایجاد می‌کند که در طول سال و در چهار فصل بازدیدکنندگان را دارد.

مهدی عبداله زاده در ادامه به پروژه‌های این منطقه آزاد در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: هم‌اکنون پروژه پیست اسکی و تله‌کابین ماکو در حال اجراست که پس از بهره‌برداری سبب می‌شود ماکو از فصلی‌بودن جذب گردشگر خارج شده و در زمستان هم دارای پتانسیل جذب گردشگر باشد.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد مراکز خرید، تجاری و مجتمع‌های متمرکز تجاری، اداری و تفریحی است. در طول سال تعداد ۱/۵۰۰ میلیون مسافر برای رسیدن به مرز در کنار گردشگران مختص منطقه آزاد ماکو، پتانسیل بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های هتل‌داری و مراکز تفریحی ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در پایان اظهار داشت: ما معتقدیم که گردشگری از ظرفیت‌های بالقوه این منطقه آزاد است که با حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند به بالفعل تبدیل شده و زمینه‌ساز پیشرفت سایر حوزه‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو نیز بشود. با حضور مسافران در این منطقه، دامنه گسترده‌ای از دریافت خدمات در حوزه توریسم فعال می‌شود که در توسعه و درآمد منطقه آزاد ماکو نقشی بسزا دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه