فولاد آلیاژی | شرکت فولاد آلیاژی | فاطمه باقری

بهره‌برداری از واحد نورد وایر آلیاژی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن

بهره‌برداری از واحد نورد وایر آلیاژی با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن
کدخبر : 66533

​کارشناس طرح نورد شرکت فولاد آلیاژی ایران طی مصاحبه‌ای با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی از بهره‌برداری واحد نورد وایر با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، در بازدید خبرنگارن از طرح نورد فولاد کلاف(وایر) فولاد آلیاژی بیان شد: این کارخانه در حال حاضر با فعالیت‌های سیویل آغاز گردیده است. فونداسیون کوره واحد نورد وایر که دارای سه بخش شارژ، کوره و دشارژ است بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با بیان اینکه پیمانکار اجرایی مابقی خط نیز از اواسط فروردین‌ ۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: تکنولوژی به کار رفته در این طرح توسط شرکت پومیلی ایتالیا انجام می‌گیرد. تجهیزات به کار گرفته شده در خط وایر به صورت ترکیبی از شرکت ایتالیایی و برخی هم از داخل تامین می‌شود. 

فولاد آلیاژی

مدیران بزرگترین مزیت این طرح را استفاده از بیلت‌های آلیاژی در مراحل تبدیل به وایرها در این شرکت عنوان کرد و گفتند: خط تولید وایر متشکل از ۱۹ استند برای تولید شاخه و دو عدد مدول ۴و ۶ استندی برای تولید وایرهایی با قطر ۵ و ۲۵ میلی‌متر است. 

مدیران طرح نورد شرکت فولاد آلیاژی ایران با اعلام ظرفیت ۲۵۰ هزار تنی تعیین‌شده برای این واحد، تصریح کردند: برخی از تجهیزات به صورت واردات خارج از کشور تامین می‌شود که میزان مشخص شده در قرارداد خارجی حدود ۳۰ میلیون یورو می‌باشد. تجهیزات بخش سیویل و استراکچر نیز در داخل ساخته خواهد شد.

 برنامه زمانی درنظر گرفته شده برای بهره‌برداری واحد نورد وایر را اسفندماه ۱۴۰۳ عنوان کردند و گفتند: تولیدات در صنایع نفت و پتروشیمی، ابزارسازی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و صنایع خودروسازی، ماشین سازی و سایر صنایع، کاربرد وسیعی دارد.

فولاد آلیاژی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه