فولاد آلیاژی ایران | فاطمه باقری

افزایش پایداری و توجه به محیط‌زیست در شرکت فولاد آلیاژی ایران

افزایش پایداری و توجه به محیط‌زیست در شرکت فولاد آلیاژی ایران
کدخبر : 66702

رئیس واحد محیط‌زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران در حاشیه بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف، با حضور در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه حدود 8 درصد از سرمایه گذاری اولیه در این شرکت مرتبط با حوزه محیط زیست بوده است از اقدامات و اهمیت مسائل زیست‌محیطی و تجهیزات مربوطه در این شرکت خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، حسین یارحسینی با تأکید بر اینکه مسائل زیست‌محیطی در اولویت تمامی مدیران در شرکت فولاد آلیاژی ایران قرار دارد، گفت: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های این واحد تولیدی مرتبط با حوزه کنترل آلاینده‌ها بوده و سالانه ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات زیست محیطی این واحد فولادی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه  هر کدام از کوره‌ها با دارابودن ۳۲۴۰فیلتر به صورت مدام وظیفه تصفیه هوا را برعهده دارد، افزود: خروجی دودکش‌ها به وسیله سنجش‌های آنلاین که توسط محیط‌زیست نصب شده‌ است به صورت مرتبط و بدون وقفه بررسی می‌شود. کوره سه که پس از کوره‌های ۱ و۲ به این مجموعه اضافه شد با ۲۷۰۰ فیلتر به طول ۷ متر از طریق جذب سطحی فعالیت خود را به انجام می‌رساند.

یارحسینی با اشاره به اینکه مسائل زیست‌محیطی به‌صورت 24 ساعته و بدون لحظه‌ای توقف در حال بررسی و پایش است، اضافه کرد: این اقدام به‌وسیله نصب سنسورهای آنلاین در دودکش‌های این واحد انجام شده که باعث شده به‌صورت 24 ساعته میزان آلایندگی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

رئیس واحد محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران درباره مصرف آب در تصفیه‌خانه‌های صنعتی نیز گفت: همکاران با دانستن نیاز آب، مرتبا تمامی آب‌های مصرفی در این واحد تولید را به‌وسیله سیستم تصفیه و پالایشی که نصب شده را مورد مصرف مجدد قرار می‌دهند. آب مصرفی در این واحد پس از استفاده، مجدداً در فرایندی قرار گرفته و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از وسعت این واحد بزرگ صنعتی، به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته است، وسعت فضای سبز کارخانه را نزدیک ۴۰۰ هکتار اعلام کرد که ۳۴۰ هکتار آن گونه های بیابانی و ۶۰ هکتار نیز گونه های فضای سبز از جمله زیتون است که این مساحت با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار با کمترین میزان آب نگهداری می شود.

یارحسینی، ۶۰ هکتار فضای سبز تزئینی را و ۴۰۰ هکتار گونه‌های مختلف اطراف کارخانه را از جمله فعالیت‌های انجام‌گرفته توسط این واحد تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: این گونه‌ها از قبیل؛ گز، پیچ و تاک هستند که حتی برای آبیاری فضای سبز  این مجموعه نیز از آبی که در مجموعه مورداستفاده قرار می‌گیرد استفاده شده است.

وی در پایان اضافه کرد: این گونه‌های گیاهی در ایران به صورت دوره‌ای ۱۲ روزه آبیاری می‌شود، اما فولاد آلیاژی برای فضای سبز خود از ۵۱ ایستگاه سنجش رطوبت خاک برای ۵۱ نوع نیاز آبی بهره می‌برد و هر نوع گیاه بسته به نیاز خود آب دریافت می‌کند که این موضوع مصرف آب را به میزان ۲۶ درصد کمتر از زمان اجرای پروژه کاهش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه