بیمه سلامت | بیمه سلامت ایران

خبر خوش برای بیماران صعب‌العلاج | خدمات جدید بیمه سلامت را از دست ندهید

خبر خوش برای بیماران صعب‌العلاج | خدمات جدید بیمه سلامت را از دست ندهید
کدخبر : 68047

صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج ۲ سالی هست که در سازمان راه‌اندازی شده است و میزان هزینه از ۵ همت به ۹ همت در سال ۱۴۰۳ رسیده است که هدف ایجاد چتر و نجاتی برای بیماران صعب‌العلاج است.

دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج ۲ سالی هست که در سازمان راه‌اندازی شده است و میزان هزینه از ۵ همت به ۹ همت در سال ۱۴۰۳ رسیده است که هدف ایجاد چتر و نجاتی برای بیماران صعب‌العلاج است.

ناصحی افزود: معاونت های مختلف مثل درمان با سازمان بیمه سلامت همواری داشته‌اند و توانستیم منابع پایدار داشته باشیم که ۲ سال پیش در بودجه آمده و امسال هم افزایش بودجه داشتیم و ۱۰۷ بیماری در سبد بیماری‌های صعب‌العلاج آمده است و درحال نوشتن و ابلاغ وزارت بهداشت و درمان به بیمه سلامت است.

وزارت بهداشت بخشی را ابلاغ و بخشی درحال ابلاغ هست که ۱۱ بیماری بیان شده و ۶ بیماری دیگر درحال نوشتن هست، ۵۳ بیماری صعب‌العلاج در سامانه ثبت شده و درحد امکان باید در سامانه‌ها ثبت شود و اجرای نسخه الکترونیک داشته باشیم و قدم‌های خوبی در مجموع سلامت و وزارت بهداشت و بیمه انجام شده است. قبل از اجرای طرح صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج فقط ۵ بیماری معرفی شده بود.

وی گفت: ما هنوز فاصله زیادی داریم که بیمار بتواند بدون حمایت صندوق از پس بیماری بربیاید و نیاز است با دید باز خدمات مناسب برای بیماران با وجود منابع محدود پوشش داده شود و تعداد بیماران با برنامه‌های پیشگیرانه کم شود.

بسته خدمات دندان‌پزشکی ۱۰ مورد شناسایی و معرفی شده که بیماران می توانند از این خدمات استفاده کنند و هزینه بستری و پیوند حلزونی گوش برای بیمه های پایه‌ای تهیه و بارگزاری شده‌است. الان بیش از ۲ میلیون بیمار نشان شده زیرمجموعه بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت داریم ‌و هدف استفاده همه بیماران از صندوق کمک‌ها است.

اسامی بیمارانی که مهم بودند از جمله: تالاسمی، ام‌اس‌، ام‌پی‌اس، هپاتیت،  انواع سرطان‌ها، اوتیسم در تمام سطوح، پیوند اعضا، بیماری‌های روانی مزمن‌، دیابت، پارکینسون،  بیماری‌های سرع ، ای‌بی و بیماری‌های متابولیک که خود ۲۱ بیماری را شامل می شود.... تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند. همه این بیماری‌ها که به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج شناخته شده است سعی می‌کنیم هزینه عمده درمان و پیشگیری آن‌ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و دربخش دارو و درمان بیماران می توانند در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج بیمه سلامت بهره‌ببرند.

ناصحی از خدمات گفت: خدمات دندان‌پزشکی در برخی گروه‌ها از جمله: هموفیلی،  دیالیز، بال‌پروانه‌ای ، سرطان، اوتیسم... تا سقفی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

در بخش درمان سایر خدمات رادیوتراپی در مراکز دولتی و برخی مراکز خصوصی که خرید خدمت شده در صندوق تحت پوشش قرار می‌گیرد. در سال ۱۴۰۳ برنامه‌های توسعه خدمات و افزایش پوشش بیماری‌های صعب‌العلاج در دستور کار است و سهم پرداخت بیماران سرطانی در بخش دولتی رایگان و در بخش خصوصی با پرداخت درصد کمی است.

دکتر کاملی مدیرکل بیمه سلامت در زمینه بیماری‌های تالاسمی گفت: تالاسمی جزو ۵ بیماری خاص بوده که از سال‌های قبل تحت پوشش بیمه سلامت بوده است و با ایجاد صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج خدمات برای تالاسمی افزایش پیدا کرده است و ۲۶ کد خدمت آزمایش در بخش‌های ویزیت، درمان، آزمایش ... در سال گذشته و سال جدید افزایش پیدا کرده است و در صندوق خدمات بیماری‌های صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی به نوعی تعریف شده که تمام بیماری‌ها و خدمات برای این بیماران درنظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه