بورس

بورس برای سرمایه گذاری مناسب است؟ | سهامداران بورس این سهام را بخرند!

بورس برای سرمایه گذاری مناسب است؟ | سهامداران بورس این سهام را بخرند!
کدخبر : 22100

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: بازار سرمایه می‌تواند نسبت به سایر بازارهای موازی تا پایان امسال، بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد و رشد خوبی را تجربه کند.

به گزارش رصد اقتصادی: شاخص کل بورس در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰) با رشد سه هزار و ۶۴۰ واحدی به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۲ واحدی رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر، بورس می‌توان به رشد هزار و ۷۹۰ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات آخرین روز هفته گذشته (چهارشنبه) بورس، شش میلیارد و ۶۰ میلیون سهم بود که طی ۷۶۶ هزار و ۱۳۹ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۷ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال رسید. بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته (یکشنبه 18 مهرماه) با ریزش بیش از 10 هزار واحدی روبرو شد. بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه 19 مهرماه) صعودی شد.
«سهیل کلاهچی» کارشناس بازار سرمایه، مقایسه سرمایه‌گذاری در بازار سهام با دیگر بازارها پرداخت و افزود: بورس تا پایان سال می‌تواند به رشدی معقول دست پیدا کند، چرا که فضای حاکم برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف آرام‌ است و اتفاقی در هیچ یک از بازارها (از جمله دلار، طلا و مسکن) برای سرمایه‌گذاری رخ نمی‌دهد.
وی اظهار داشت: همانگونه که معاملات بورس تحت تاثیر رکود ایجاد شده قرار می‌گیرد، روند معاملات دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری هم وارد فضای رکودی می‌شود و دیگر با معاملات چندان پر رونقی همراه نخواهند شد.

ارز به مسیر صعودی ادامه می دهد

کلاهچی ضمن تاکید بر کاهش شدید تعداد معاملات بازار مسکن طی چند وقت اخیر، بیان کرد: بازار ارز با افت و خیزهای اندکی همراه است، به نظر می‌رسد برآیند آن ناشی از تورم و فضای اقتصادی حاکم در کشور باشد اما نرخ  ارز در بازار، کم‌شتاب به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به وجود چنین شرایطی، بازار سرمایه هم مسیری مانند دیگر بازارها را در پیش می گیرد و مسیری آرام را برای صعود در پیش می گیرد، این بازار در مسیر خود با افت و خیرهای زیادی همراه خواهد بود اما در نهایت رو به بالا حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه بازار سهام را می‌توان به عنوان یکی از بازارهای معقول برای سرمایه‌گذاری در ۶ ماه دوم سال معرفی کرد، گفت: بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری می‌تواند تا پایان سال بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد و نسبت به دیگر بازارها رشد خوبی را تجربه  کند اما در این مدت سهامداران باید با توجه به تحلیل‌های انجام شده سهام مناسبی را برای سرمایه گذاری در نظر بگیرند.
کلاهچی تاکید کرد: به نظر می رسد رشدی که طی چند ماه گذشته در بازار رخ داد بیشتر به سمت سهام بزرگ و شاخص ساز بازار بود و این موضوع باعث شد تا حرکت بازار به سمت صعود با سرعت بیشتری صورت گیرد.

کدام سهام بهتر هستند؟

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صنایع پیشرو در نیمه دوم سال جاری، گفت: ممکن است در نیمه دوم سال بازار تغییر مسیر دهد، اقبال بازار به سمت سهام متوسط پیش رود و سهامی که به نوعی از رشد بازار عقب ماندند بازدهی مناسبی را در اختیار سهامداران قرار دهند.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد صنعت سیمان و گروه بانکی بتوانند تا پایان سال، صنایع مناسب برای سرمایه گذاری و کسب بازدهی باشند؛ بنابراین می توان به این گروه ها نسبت به سایر صنایع توجه ویژه ای داشت و بر روی آنها سرمایه گذاری کرد.
کلاهچی خاطرنشان کرد: سهامداران در وضعیت فعلی بازار باید هدف قیمتی داشته باشند و دید سرمایه گذاری در بازار سهام را به صورت بلندمدت قرار دهند، همچنین سرمایه گذاران نباید انتظار کسب بازدهی های چشمگیر از بازار سهام همانند نیمه نخست سال گذشته را داشته باشند.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: سهامداران اگر در موقعیت مناسب اقدام به شناسایی سود نکنند در این بازار متضرر خواهند شد و سودهایی را هم که در زمان صعود بازار کسب کرده بودند از دست خواهند داد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه