زن بااراده در ۸۹ سالگی مدرک کارشناسی ارشد گرفت+ عکس

زن بااراده در ۸۹ سالگی مدرک کارشناسی ارشد گرفت+ عکس
کدخبر : 46762

این  زن رویای نوشتن زندگینامه اش را در سر می پروراند و می خواهد به دنیا نشان دهد که برای شروع یادگیری هیچ وقت دیر نیست.

 سن هرگز مانعی برای دنبال کردن رویا‌های فرد نیست. به تازگی یک زن ۸۹ ساله اهل فلوریدا در ایالات متحده آمریکا این اصل را با پوشیدن کلاه و لباس فارغ التحصیلی پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود ثابت کرده است. "جوآن دونووان" هشت و نه ساله به خاطر اراده و پشتکار تسلیم ناپذیرش مورد تمجید‌های کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

در سن ۱۶ سالگی، زمانی که جوان در دبیرستان فارغ التحصیل شد، محدودیت‌های مالی و ازدواج او را از تعقیب بیشتر رویاهایش باز داشت. مادرش او را به عنوان دختری "باهوش" توصیف می‌کرد. او همسر یک نظامی بود. جوان در سن ۸۴ سالگی به سرعت مدرک لیسانس گرفت. این زن جاه طلب، که از سرطان سینه نیز نجات یافته است، به این کار بسنده نکرد و به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او که کاملاً شیفته نویسندگی خلاقانه بود، می‌خواست مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته کسب کند.

تحصیل

جوان، کارشناسی ارشد خود را در رشته انگلیسی و نویسندگی خلاق از دانشگاه جنوبی نیوهمپشایر به پایان رساند. او در یک بیانیه مطبوعاتی دانشگاه گفت: «من فقط هیجان زده هستم. این یک هدف بود و من به آن رسیدم. این رویای من است که به حقیقت پیوسته است.»

 این زن پس از بزرگ شدن شش فرزندش شروع به دنبال کردن رویا‌های خود کرد. جوان در این باره گفت: «گفتم، چرا که نه؟ آن را امتحان خواهم کرد. من ترسیده بودم، اما آن را دوست داشتم. صبح از خواب بیدار شدم و فقط مشتاق بودم که به دانشگاه بروم.»

این زن رویای نوشتن زندگینامه اش را در سر می‌پروراند و می‌خواهد به دنیا نشان دهد که برای شروع یادگیری هیچ وقت دیر نیست. او می‌گوید: «این می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ از رفتن به دانشگاه تا خواندن روزنامه. فقط هر روز هر چیزی را که می‌توانید یاد بگیرید.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه