رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو:

همسایه محوری از اصول مهم در دیپلماسی دولت سیزدهم است

کدخبر : 62018

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو با بیان اینکه دیپلماسی همسایه محوری یکی از اصول مهم دولت مردمی سیزدهم است، گفت: در حال حاضر میزان صادرات کالا و تجهیزات به کشور قطر حدود 200 میلیون دلار است و تلاش داریم این عدد را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

"مجتبی اکبری" در آئین افتتاح نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر با اشاره به سابقه برگزاری کمیسیون‌های همکاری‌ مشترک اقتصادی ایران و قطر، گفت: هشتمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر سال گذشته در دوحه برگزار شد که با مصوبات بسیار مهمی همراه بود. بندهایی از این مصوبات اجرایی شد و ما درصدد هستیم بخشی از بندهای مصوبات را پایش کنیم و بتوانیم کمیته‌ای را تشکیل دهیم تا از این طریق مصوبات و تفاهمات انجام شده به سرانجام برسد.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو، دیپلماسی همسایه محوری را یکی از اصول مهمی عنوان کرد که امروز در دولت مردمی سیزدهم در حال اجراست.

وی ادامه داد: با پیشبرد دیپلماسی همسایه محوری از طریق قرابت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با کشور برادر قطر می‌توانیم بسیاری از موانع پیش روی دو کشور را از میان برداریم.

اکبری یادآور شد: بسیاری از تجار، صنعتگران و دانشمندان ایرانی دستاوردهای قابل توجهی دارند که می‌توانند با مجموعه دولت قطر به اشتراک بگذارند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو اظهار کرد: در حال حاضر میزان صادرات کالا و تجهیزات به کشور قطر حدود 200 میلیون دلار است و تلاش داریم با تعامل و همکاری کشور قطر، این عدد را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل و بهبود روابط تجاری، تولید مشترک تجهیزات، کالا و خدمات و توجه ویژه به انتقال دانش فنی از جمله موارد همکاری بین دوطرف است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: