جزئیات واکسیناسیون یارانه بگیران مشخص شد

جزئیات واکسیناسیون یارانه بگیران مشخص شد
کدخبر : 19306

ستاد عملیات مبارزه با کرونا لیست افراد بالای ۶۵ سال را می‌خواهد که آنها را در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دهد. اما نکته جالب این است که این لیست را از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواسته. مگر تزریق واکسن کرونا براساس یارانه‌بگیر بودن افراد است؟

 فرمانده ستاد عملیات مبارزه با کرونا کلانشهر تهران گفته که برای تزریق واکسن کرونا به سازمان هدفمندی یارانه ها نامه ای فرستاده تا اطلاعات تمام گروه های سنی به ویژه افراد بالای ۶۵ سال را به منظور واکسیناسیون در اختیار آنها قرار دهد.

 

 

آیا وظیفه ارائه این اطلاعات به عهده سازمان هدفمندسازی یارانه هاست؟

درست است که سازمان هدفمندسازی یارانه ها اطلاعات حساب یارانه بگیران را در اختیار دارد و بر اساس آن ماهانه دویارانه به حساب مردم واریز می کند، اما این سازمان متولی آمار و اطلاعات افراد نیست.

درخواست اطلاعاتِ مردم از سازمان هدفمندسازی یارانه ها از این جهت عجیب به نظر می رسد که طی این سال ها، این سازمان هم اطلاعات یارانه بگیران را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده است.

 

البته وزارت کار هم لیست افرادی بالای ۶۵ سال را در اختیار ندارد. بلکه این وزارتخانه لیست اطلاعات مشمولان برای پرداخت یارانه یا وام را به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال می کند و به نظر می رسد این سازمان به تنهایی اطلاعاتی از همه افراد کشور نداشته باشد.

 

از طرف دیگر براساس داده های لحظه ای مرکز آمار ایران جمعیت کشور در حال حاضر ۸۴٫۵ میلیون نفر است، اما سازمان هدفمندسازی فقط اطلاعات سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفری که یارانه نقدی دریافت می کنند را دارد.

 

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ملیحه عفاری
    0

    میگن رایانه بیشتر میشه از سال جدبد

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه