جریمه رانندگی

اعلام نرخ جریمه رانندگی در سال ۱۴۰۰ | جدول نرخ انواع جریمه رانندگی

اعلام نرخ جریمه رانندگی در سال ۱۴۰۰  | جدول نرخ انواع جریمه رانندگی
کدخبر : 21979

پلیس راهنمایی و رانندگی نرخ جرایم رانندگی در سال 1400 را اعلام کرد.

به گزارش رصد اقتصادی: جریمه رانندگی یکی از جرایمی است که برای همه اقشار مختلف ناخوشایند است. جریمه رانندگی در همه کشورهای جهان برای رانندگان متخلف در نظر گرفته می شود و نرخ جریمه رانندگی نسبت به نوع تخلف صورت گرفته، مختلف است. رانندگان باید به موقع، نسبت به پرداخت جریمه رانندگی اقدام کنند و اگر در موعد تعیین شده، جریمه رانندگی خود را پرداخت نکنند مبلغ جریمه رانندگی آنها دو برابر می شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی، نرخ جرایم رانندگی در سالجاری را اعلام کرد و شما می توانید در جدول زیر نرخ انواع جرایم رانندگی را مشاهده کنید:

جریمه رانندگی

خلافی خودرو چیست؟

در دنیای رانندگی، خلافی خودرو  بسیار رایج است. بعضی از تخلفات رانندگی نسبت به سایر خطاها جدی‌تر هستند؛ پلیس برای آن ها جرایم سنگینی در نظر گرفته است. دانستن قوانین رانندگی و جرایم مربوط به نقض آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با دانستن این قوانین، احتیاط رانندگان بیشتر و میزان خلافی کمتر خواهد شد. در این مطلب، در صدد هستیم اطلاعاتی درباره خلافی خودرو ارائه دهیم. این مطلب را از دست ندهید.
خلافی اتومبیل همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که شما با وسیله نقلیه خود مرتکب می‌شوید. این موارد، در پرونده  خودروی  شما نزد نیروی انتظامی ثبت می‌گردد. بعضی از این خطاهای رانندگی جریمه دارند. با یپشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرایم رانندگی دقیق و عمیق تر عمل می‌کند. گواه این مطلب نصب دوربین های کنترل سرعت است. نیروی انتظامی از شیوه‌های متنوعی برای ثبت جرایم رانندگی استفاده می‌کند:

روش ثبت خلافی ماشین با دوربین

امروزه با مکانیزه شدن تجهیزات، بسیاری از فرایندهای کنترلی راحت‌تر شده اند. دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی به عنوان دستیار پلیس راهور کار می‌کنند.این دوربین‌ها بسته به هدف  و کارکرد خود، یک سیستم نظارتی هوشمند برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی هستند.

روش تسلیمی برگه جریمه رانندگی

در روش تسلیمی برگه خلافی، پلیس برگه جریمه را با مشخصات راننده و گواهینامه، مشخصات خودرو، نوع تخلف‌، محل و زمان تخلف و مشخصات افسرتکمیل می‌کند و به راننده تحویل می‌دهد.

روش خودداری از گرفتن قبض جریمه

همه ما تجربه دیدن پلیس راهور را در کنار جاده یا خیابان داشته‌ایم. این قشر زحمتکش جامعه به کنترل و تسهیل ترافیک می‌پردازند. گاهی نیز هشدا‌رهایی به رانندگان خاطی می‌دهند. این هشدار می‌تواند در قالب درخواست کنار زدن راننده خلافکار در کنارگذر مسیر باشد. ولی  برخی رانندگان به هشدار پلیس نیروی انتظامی توجه نمی‌کنند. این اشتباه رانندگان به جریمه منجر خواهد شد. بعضی صاحبان خودرو هم به کنار گذر می‌روند ولی جریمه را نمی‌پذیرند.

روش الصاقی برگه جریمه رانندگی

در این روش، شما مرتکب تخلف رانندگی نظیر پارک ممنوع می‌شوید؛ ولی پلیس هنگام جریمه می‌بیند که جا تر است و بچه نیست. بنابراین پلیس قبض جریمه را صادر کرده و در زیر شیشه برف پاک کن قرار می‌دهد. شما هنگام برگشت به خودرو‌، جریمه را مشاهده کرده و حالتان گرفته می‌شود.

روش دو برگی جریمه رانندگی

گاهی طبق روش خودداری، پلیس برگه جریمه را صادر کرده و به راننده فرمان ایست می‌دهد. ولی راننده سهوا یا عمدا خودرو را برای دریافت برگه جریمه متوقف نمی‌کند. در این شرایط، افسر راهور دو برگه جریمه را پر می‌کند. برگه اول به جریمه رانندگی و برگه جریمه دوم به عدم توجه راننده به فرمان پلیس مربوط است.

استعلام خلافی خودرو در سال ۱۴۰۰

افراد با همه تخلف‌های رانندگی آشنایی ندارند یا اصلا در هنگام ارتکاب خلافی، متوجه عمل خود نیستند. خطای  افسران هم در خواندن پلاک خودروها اجتناب‌ناپذیر است.بنابراین برای مواجه نشدن با مبلغ سنگین خلافی های خودرویتان، استعلام و پرداخت به موقع آن ها ضرورت می‌یابد.علاوه بر کمرشکن شدن جمع مبالغ جرایمی که از آن‌ها خبرندارید، احتمال توقیف خودروی شما در سفرهای جاده‌ای وجود دارد.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، شیوه‌های مختلفی وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌دهیم:
افراد برای دریافت خلافی به یکی از مراکز پلیس +۱۰ رفته و با پرداخت مبلغی مشخص صورت ریز خلافی وسیله نقلیه خود را دریافت می‌کردند. سپس برای پرداخت خلافی خودرو به شعبه بانک یا دستگاه ATM بانک ملی مراجعه می کردند.
با ارائه راه‌های دیگر استعلام و پرداخت خلافی، فرد می‌تواند به راحتی از هر جا که می‌خواهد، فقط با یک گوشی یا کامپیوتر ساده و اینترنت، خلافی ماشین را استعلام نماید و بدون مراجعه حضوری آن را پرداخت نماید.

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه