رپرتاژ اگهی

اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنم

اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنم
کدخبر : 27519

 

خرید فرش ماشینی کاشان :

از گذشته تا به امروز فرش یکی از محبوب ترین کفپوش ها برای منازل مخصوصا ایرانیان است.در این بین فرش جایگاه خاص و ویژه ای دارد.و می توان انواع فرش ها در ابعاد و طرح های مختلف مشاهده کرد، فرش کاشان به علت ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد، در ایران و سراسر جهان شناخته شده است.در کاشان کارخانجات متعددی هستند که اقدام به تولید فرش ماشینی می کنند.فرش زیبا می تواند تاثیر زیادی برظاهر و حال و هوای منازل داشته باشد. و محیط را کاملا تغییر دهد. در این مقاله قصد دارم در مورد خرید فرش ماشینی کاشان نکات جالبی را بیان کنم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با همراهم باشید.

تاریخچه و پیشینه فرش کاشان :

همانطور که می دانید فرش ماشینی کاشان از قدیم الایام کیفیت و مرغوبیتش زبانزد خاص و عام بوده است.و دارای شهرت جهانی است.در کاشان سالانه حدود 1500 متر مربع فرش دستبافت  و 65% فرش ماشینی تولید می شود. و به زودی موزه فرش در این شهر افتتاح شود. در طول سال 70% فرش از کاشان به سراسر دنیا صادر می شود.در ایران و جهان فرش جدید با طرح های زیبا و خاص مشتریان خاص خود را دارد.فرش با ایجاد عمق بسته به رنگ و ابعاد به کوچک و یا بزرگ تر نشان دادن فضا کمک زیادی می کند. از فرش کاشان برای تزئین در اتاق نشیمن، اتاق خواب، لابی اداری و دیگر فضاها درانواع رنگ های روشن ، تیره و پاستیلی استفاده می شود. فرش های تولیدی در کاشان جزء ظریف ترین و زیباترین فرش های ایران می باشند. چون در کاشان نخ تار بیشتر از پنبه است. و فقط در فرش های ابریشمی و بسیار ظریف از نخ تار ابریشم استفاده می شود. الیاف فرش کاشان معمولا از پشم طبیعی و رنگ های طبیعی است، در فرش کاشان از دو نوع نخ پود نازک و ضخیم به نام های نخ شهری و اصفهانی استفاده می شود. این فرش ها دارای نقش زیبا و خاص و منحصر به فرد هستند. و به راحتی می توان تمام نقوش را در سطح فرش با تمام جزئیات مشاهده کرد.تراکم فرش کاشان بسیار بالا بوده و دارای مقاومت بالایی در کشش می باشد.این فرش در رنگ هایی با زمینه کرم، لاکی و نقوش آن با رنگ های خاکستری، قهوه ای، قهوه ای توتونی، مشکی و سفید عاجی بافته می شود.

kashan carpets

ویژگی های خاص و منحصر به فرد فرش ماشینی کاشان :

فرش کاشان چه ماشینی و چه دستبافت دارای شهرت جهانی است.و در بین مردم دارای محبوبیت خاصی است.ویژگی های خاص و قابل توجه این فرش عبارتند از؛

طرح فرش ؛ در فرش های ماشینی کاشان از انواع طرح های گلدانی، شکارگاهی، طرح اسلیمی و شاه عباسی استفاده می شود، اما مهمترین طرح در فرش ماشینی کاشان طرح افشان است.البته طرح افشان و شاه عباسی از معروف ترین طرح ها و پرطرفدارترین طرح ها در بین طرح ها می باشند.طرح شاه عباسی به دلیل داشتن لچک و ترنج و حوض وسط زیبایی خاص و منحصر به فردی به فرش می دهد و دارای محبوبیت زیادی است.

رنگ فرش؛ از اصلی ترین رنگ فرش در کاشان می توان به روناسی یا همان لاکی(قرمز) اشاره کرد.رنگ روناسی از دانه روناس گرفته می شود و با کم و زیاد کردن غلظت می توان سایه هایی را به رنگ بخشید. که بعد از بافت شکوه و جلوه خاصی به فرش می بخشد.البته کاربرد رنگ روناسی در فرش جوشقان بوده و امروزه در فرش ماشینی نیز از این رنگ استفاده می شود.

تراکم وشانه ؛همانطورکه بارها بیان شده کارخانجات تولید فرش ماشینی در کاشان متناسب با تمام سلیقه ها و نیازهای مشتریان اقدام به تولید فرش ماشینی می کنند.امکان خرید فرش دستبافت برای همه وجود ندارد.ولی می توانند به جای فرش دستبافت از فرش های ماشینی با تراکم بالا که به دست بافت گونه معروف هستند، استفاده نمایند.ظرافت و زیبایی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد فرش کاشان است.به گونه ای که تولید کنندگان فرش ماشینی با بالا بردن تراکم و شانه نقشه هایی مانند فرش های دستبافت تولید کرده اند. فرش های تراکم بالایی موجود در بازار عبارتند از؛1000، 1200، 1500 و1600 شانه که در کیفیت و طرح خاص و متمایز از دیگر فرش های ماشینی می باشد.و زیبایی خاص و خیره کننده ای را برای دکوراسیون و فضای منزل شما به ارمغان می آورد.

تنوع رنگی بالا در فرش ماشینی کاشان ؛از دیگر ویژگی های ممتاز و خاص فرش کاشان می توان به تنوع رنگی بالای آن اشاره کرد، محصولات تولیدی در شرکت فرش های کاشان معمولا از الیاف با کیفیت پشم و آکریلیک تولید می شود. که دارای رنگ های زیبا و شاد می باشد.که در بین مصرف کنندگان دارای محبوبیت زیادی است.در گذشته از چند رنگ خاص برای بافت فرش ماشینی استفاده می شد، اما در حال حاضر فرش ماشینی در کاشان تا 12 رنگ نیز تولید می شود.و تنوع رنگی در فرش ماشینی موجب افزایش زیبایی و خاص بودن طرح و فرش می شود.

الیاف فرش کاشان ؛همانطور که می دانید جنس نخ و الیاف در کیفیت فرش تاثیر بسزایی دارد.تولید کنندگان فرش ماشینی معمولا از نخ آکریلیک برای بافت فرش استفاده می کنند.این الیاف به علت عملیات هیت ست دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و دیگر عوامل آسیب زا می باشد، از جمله ویژگی های خاص اکریلیک هیت ست می  توان به عدم پرزدهی و ضد حساسیت بون آن اشاره کرد.البته بسته به نیاز مشتریان و کاربرد فرش در فضاهای مختلف از الیاف پلی استر(ابریشم مصنوعی) و پلی پروپیلن و ترکیبی از پلی استر و آکریلیک نیز در بافت فرش ماشینی استفاده می شود.که هر کدام دارای مزیت ها  و معایب خاص خود می باشد.

kashanrug

 از کجا فرش ماشینی مرغوب و با کیفیت بخرم ؟

فرش جزء جدای ناپذیر منازل است و با فرش می توان زیبایی و صمیمیت را به منازل هدیه داد، انتخاب فرش خوب برای همگان بسیار مهم و ضروری است. و افراد دوست دارند با توجه به متراژ و بودجه و متناسب با سلیقه خود بهترین فرش را انتخاب نمایند، توصیه می کنم برای خرید فرش به سایت شرکت فرش ایرانیان https://iraniancarpet.co مراجعه و بعد از مشاهده و بررسی طرح ها و مقایسه قیمت فرش اقدام به خرید فرش ماشینی مورد علاقه خود نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه