رپرتاژ اگهی

پرفروش‌ترین میلگرد

پرفروش‌ترین میلگرد
کدخبر : 35790

در این محتوا آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد و انکر بولت قصد دارد به شرح بازار میلگرد بپردازد. میلگرد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف به‌ویژه ساختمان‌سازی به شمار می‌آید.

در این محتوا آیین صنعت تولیدکننده انواع میلگرد و انکر بولت قصد دارد به شرح بازار میلگرد بپردازد. میلگرد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف به‌ویژه ساختمان‌سازی به شمار می‌آید. این کالای فولادی در سازه‌های بتنی به کار می‌رود تا مقاومت آن را در برابر نیروهای کششی افزایش داده و استحکام سازه و بنا را بیشتر کند. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد انواع میلگرد آیین صنعت، هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی در صنایع مختلف دارند. بااین‌حال، طبیعی است که کاربرد برخی میلگردها بیشتر بوده و تقاضای بازار برای آن‌ها بالاتر باشد. بنابراین، در ادامه به بررسی پرفروش‌ترین انواع میلگرد می‌پردازیم.

انواع میلگرد

میلگردهای ساختمانی را می‌توان به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد تقسیم کرد؛ اما دسته‌بندی آن‌ها با توجه به گرید یا استاندارد[my1]  نیز متفاوت است. انواع میلگرد با توجه به گرید آن‌ها، عبارتند از:

  1. میلگرد نوع A1

میلگردهای ساده در این دسته‌بندی با گرید A1 شناسایی می‌شوند. میلگردهای ساده، نرم‌تر از انواع آجدار هستند. آن‌ها سطحی صاف و بدون آج دارند و امکان تغییر شکل و جوشکاری را میسر می سازد.

  1. میلگرد نوع A2

میلگرد A2 یکی از انواع میلگرد آجدار است که مقاومت بیشتری نسبت به میلگردهای ساده دارد. این آرماتور، نیمه سخت است و معمولاً در ساخت خاموت‌ها و دیوارهای برشی به کار می‌رود.

 

3. میلگرد نوع A3
میلگرد A3 نیز نوعی میلگرد آجدار است که در رده نیمه سخت قرار می‌گیرد. بنابراین، شکل‌پذیری و جوش‌پذیری آن نسبت به میلگردهای ساده کمتر است. با این حال، مقاومت بیشتری نسبت به میلگردهای گرید A1 و A2 دارد. 
4. میلگرد نوع A4
میلگرد A4 که ازجمله گران‌ترین و مقاوم‌ترین میلگردهای موجود در بازار است، در میان میلگردهای آجدار دسته‌بندی می‌شود. این نوع میلگرد دارای آج دوکی‌شکل است و معمولاً در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی و کاربردهایی مانند دیوارهای برشی مخصوص و قاب‌های خمشی استفاده می‌شود.

میلگرد

انواع میلگرد ازنظر جنس
میلگردها علاوه بر شکل ظاهری و ویژگی‌های فیزیکی، از نظر جنس نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. میلگردها از نظر جنس، شامل انواع زیر هستند:
- میلگرد گالوانیزه‌ای
- میلگرد اپوکسی پوشش داده‌شده
- میلگرد فایبرگلاس پلیمر و ضدزنگ
- میلگرد سیاه (از جنس فولاد کربن دار)
- میلگرد اروپایی (از جنس منگنز، کربن، سیلیکون و...)
پرفروش‌ترین نوع میلگرد 
با توجه به ویژگی‌های ساختاری و عملکرد میلگردها، امروز در بازار شاهد تقاضای بالا برای گریدهای A2 و A3 هستیم. این میلگردها در سایزهای مختلف و شاخه‌های 6 و 12 متری بیشترین فروش را در بازار داخلی ایران دارند. آمارهای دقیق‌تر و جزئی‌تر نشان می‌دهند که تقاضا برای میلگردها در گرید A2 حتی بیشتر از میلگرد پرفروش A3 است. این امر تا حد زیادی می‌تواند به عدم شناخت کافی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های میلگرد A3 مرتبط باشد.
پرفروش‌ترین سایز میلگرد
میلگردها عموماً در سایزهای 6 تا 50 میلی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. بااین‌حال، تقاضا برای تمام آن‌ها به یک اندازه نیست؛ زیرا ویژگی‌ها، عملکرد و کاربرد آن‌ها متفاوت است. بسیاری از مهندسان و کارشناسان معتقدند که میلگرد A2 در سایزهای 8 تا 12 از انعطاف‌پذیری مطلوبی برای خم‌کاری و خاموت برخوردار است و همچنین میلگرد A3 در سایز 12 می‌تواند انتخاب مناسبی برای این کار باشد. نتیجه بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که میلگردها در بازار ایران در سایزهای 12، 14 و 25 بیشترین میزان فروش را دارند.
 
پرفروش‌ترین برند میلگرد
ایران با تعداد زیادی تولیدکننده محصولات فولادی، امروز در میان 10 تولیدکننده برتر جهان قرار دارد. بنابراین، گزینه‌های زیادی برای انتخاب برند میلگرد وجود دارد. بااین‌حال، تنها برخی از برندها در بازار داخلی از فروش بیشتری برخوردارند. این امر تا حد زیادی به کیفیت محصولات شرکت‌ها مربوط می‌شود. از جمله پرفروش‌ترین میلگردها ازنظر برند، می‌توان به کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه فولاد ابهر و کارخانه میلگرد راد همدان اشاره کرد. 
کارخانه ذوب‌آهن اصفهان به عنوان برند پیشتاز در صنعت آهن‌آلات و فولاد، محصولات خود را طبق استانداردهای روسی تولید می‌کند. کارخانه میلگرد راد همدان نیز با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و تجهیزات ایتالیایی و استانداردهای آلمانی، اروپایی و ملی، میلگردهایی با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. به همین دلیل، جزو پرفروش‌ترین برندهای میلگرد شناخته می‌شود.
سخن پایانی
توجه به برخی ویژگی‌های پرفروش‌ترین میلگردها، مانند برند و استاندارد می‌تواند در ایجاد یک تجربه خرید بهتر به شما کمک کند؛ زیرا این پارامترها می‌توانند در انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین میلگرد شما را راهنمایی نمایند. از طرف دیگر، آشنایی با پرفروش‌ترین سایزهای میلگرد، می‌تواند در شناخت بازار به شما کمک کند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید با قیمت مقرون‌به‌صرفه و در زمان مناسب، خرید خود را  از محصولات فولادی آیین صنعت انجام دهید.

 

*مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه