رپرتاژ اگهی /

درباره ی موج ساز آکواریوم آب شور بیشتر بدانید

درباره ی موج ساز آکواریوم آب شور بیشتر بدانید
کدخبر : 42798

موج ساز آکواریوم آب شور، علاوه بر اینکه برای موجودات آب شور لازم است، برای خود آکواریوم نیز بسیار مفید است. غذاهای موجود در آکواریوم، نمک‌های مغذی که ممکن است برای مواد معدنی آکواریوم رسوب کنند، گرد و غبار روی سنگ‌ها، همگی به جریان آب مناسب نیاز دارند.

موج ساز آکواریوم آب شور، علاوه بر اینکه برای موجودات آب شور لازم است، برای خود آکواریوم نیز بسیار مفید است. غذاهای موجود در آکواریوم، نمک‌های مغذی که ممکن است برای مواد معدنی آکواریوم رسوب کنند، گرد و غبار روی سنگ‌ها، همگی به جریان آب مناسب نیاز دارند.

آکواریوم آب شور نیاز به یک جریان متلاطم قوی اما نرم دارد. این جریان‌ها قادر هستند که اندک انگل‌های موجود در پوست ماهی را از بین ببرند و سلامت ماهی آب شور را حفظ کنند. عملکرد اصلی موج ساز آکواریوم آب شور این است که آب آکواریوم ماهی را در حال گردش نگه دارد و با تقلید از ایجاد جریان آب طبیعت به طوری که جریان آب در هر لایه از آکواریوم ماهی راکد به نظر نرسد.

موج ساز علاوه بر سطح وسیعی از جریان آب، می‌تواند جریان موضعی نیز ایجاد کند. به عنوان مثال، رشد موجودات آب دریا مستلزم جریان بالای آب است، بنابراین لازم است جریان موج ساز در زوایای متعدد برای رفع نیازهای رشد نصب شود. در زبان ساده باید گفت که موج ساز آکواریوم آب شور در اصل فقط یک فن زیر آب است که آب را از خود دور می‌کند و دوباره آب را به سمت آن می‌کشد. در ضمن می‌تواند یک گرداب دایره‌ای در آکواریوم شما ایجاد کند که به حرکت مداوم آب کمک می‌کند.

 برای جلوگیری از گیر کردن مواد و غذاها در یک نقطه، موج ساز آکواریوم آب شور مفید است. حرکت بیشتر آب به این معنی است که ریزه‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهند. در ادامه با موج ساز آکواریوم آب شور بیشتر آشنا خواهید شد.

انتخاب موج ساز مناسب برای آب شور

موج ساز ممکن است از اولین لوازم آب شور باشد که در هنگام راه اندازی یک آکواریوم جدید به ذهن شما می‌رسد. هنگام خرید موج ساز باید به چند نکته توجه کرد، مانند قدرت، الگو و البته قیمت آن ، از مواردی است که هنگام نصب باید به آن دقت کنید. به طور مثال یک موج ساز بیش از حد قوی می‌تواند شنا را برای ماهی‌ها دشوار کند و حتی گوشت مرجان‌ها و گیاهان را پاره کند، در حالی که وقتی جریان کافی نباشد باعث مرگ جلبک‌ها می‌شود.

 موج ساز آکواریوم آب شور همچنین به شفاف نگه داشتن آب کمک می‌کند. یکموج ساز مناسب با ایجاد حرکت مداوم آب در آکواریوم شما به این امر کمک می‌کند. با نصب موج ساز آکواریوم آب شور به راحتی می‌توانید جریان آب را در مخزن خود تنظیم و کنترل کنید تا به سطح جریانی که برای  ماهی‌های آکواریوم شما بهینه باشد، برسید.

6994e89f-cb40-4f87-b035-9741bc9f578d

نصب و راه اندازی موج ساز آب شور

برای آکواریوم‌های با سطح آب زیر 50 سانتی‌متر، توصیه می‌شود که آنها را 10-15 سانتی‌متر از پایین آکواریوم و 45 درجه پایین از تاج موج قرار دهید. برای آکواریوم‌های بیش از 55 سانتی‌متر از سطح آب، توصیه می‌شود موج ساز را 15 سانتی‌متر پایین از بالای آکواریوم و 45 درجه پایین از خروجی قرار دهید.

 با این فرض شروع کنید که شما فقط یک موج‌ساز و یک فیلتر دارید. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید آن را به اندازه کافی در آکواریوم قرار دهید تا زمانی که آن را به سمت بالا بکشید تا سطحی را بشکند و موج ایجاد کند. این هم زدن سطحی اجازه می‌دهد تا موج‌ به آب منتقل شود.

وقتی صحبت از حرکت آب در آکواریوم می‌شود، سه نوع مختلف وجود دارد. نوع اول؛ حرکت آرام است که یک جریان ثابت و یک جهت است. این نوع جریان تولید شده توسط پاوره‌ها است. نوع دوم حرکت آب موجی است که جریان قوی‌تری بوده که برای مدت زمان کوتاهی ادامه دارد و به دنبال آن جریان معکوس ضعیف‌تر است. نوع سوم حرکت آب آشفتگی است که جریان تصادفی آب آکواریوم در جهات مختلف است.

آکواریوم موج مخزن ماهی فیلتراسیون در سطح بالای آب به موازات ناحیه سرریز مثلثی قرار دارد، به طوری که مدفوع ماهی که در پایین مخزن رسوب کرده است به داخل فیلتر نزدیک درگاه مکش آورده و در نهایت مکیده می‌شود. موج ساز اجازه می‌دهد تا آب با شیشه مخزن ماهی برخورد کند، در نتیجه یک لایه ضعیف از جریان آب سطحی ایجاد می‌شود و ماهی می‌تواند آزادانه در بالای این لایه آب بازی کند.

5fe5cac9-c20a-43d0-935b-c7ee111470e5

چند نکته مهم در خصوص استفاده از موج ساز

هنگامی که یک موج‌ساز آکواریوم آب شور را در مخزن آب شور خود قرار میدهید، ممکن است لازم باشد چند مورد را رعایت کنید.

• در هنگام نصب موج‌ساز آکواریوم آب شور توجه داشته باشید که جریان بیش از حد آب ممکن است برای آکواریوم شما مضر باشد. برای سالم نگه داشتن مخزن آب شور باید بین جریان زیاد و کم آب مقابله کنید. اگر جریان آب خیلی کم باشد، مرجان‌های شما ممکن است مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنند. با این حال، اگر جریان آب خیلی زیاد باشد، ممکن است از رشد مرجان‌های شما جلوگیری کند. به الگوهای رشد مرجان‌های خود و همچنین رفتار ماهی‌های آکواریومی خود توجه کنید تا مشخص کنید که آیا جریان آب در مخزن شما در سطح مناسبی است یا خیر. اگر جریان آب بیش از حد قوی باشد، ممکن است متوجه رشد مرجان‌های خود در اطراف منطقه از مخزن شوید. برای رفع این مشکل، ممکن است به راحتی نیاز داشته باشید که جریان را تنظیم کنید.

•به یاد داشته باشید، نگهداری از آکواریوم آب شور می‌تواند یک چالش باشد، اما هر چه بیشتر برای تنظیم صحیح آن تلاش کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر می‌شود. جریان آب یک جنبه مهم برای حفظ یک مخزن آب شور سالم، به ویژه یک مخزن صخره ای است.

•موج‌ ساز آکواریوم آب شور به طور گسترده در پرورش ماهی‌های بزرگ استفاده می‌شود.

•موج سازها،  دستگاه‌هایی هستند که در آکواریوم‌ها برای تولید امواجی مشابه امواج دریاها و اقیانوس‌ها استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها آب را تحریک می‌کنند و اجازه می‌دهند آب در آکواریوم گردش کند که به تامین اکسیژن برای ماهی‌ها و مرجان آب شور و سایر بی مهرگان کمک می‌کند. موج سازها به ویژه در آکواریوم‌های دریایی مفید هستند، زیرا کمبود گردش خون می‌تواند باعث رشد مواد سمی در آکواریوم‌های دریایی شود و موج سازها هر گونه مشکلی را از بین ببرند. سازندگان موج همچنین به رساندن غذا به مرجان‌ها و سایر بی مهرگانی که نمی توانند به تنهایی غذا جستجو کنند، کمک میکنند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه