رپرتاژ اگهی

با ثروتی که به دست آوردم نفس عمیقی کشیدم

با ثروتی که به دست آوردم نفس عمیقی کشیدم
کدخبر : 44045

با شب بیداری ها و ساعت ها تلاش به این پی بردم که می توانم من هم جایگاهی از ثروت را از آن خود کنم و در مقاطع بالاتر فعالیت خود را ارتقا دهم. با انتخاب حوزه کاری پسته عامل موفقیت را برای خود خریدم.

پسته تبریز

در این مطلب قصد داریم به تاریخچه، تولید و قیمت پسته تبریز بپردازیم. انتظار می رود در چند سال آینده شاهد افزایش عرضه آن محصول به بازارهای جهانی پس بر طرف شدن مشکلاتی مانند خشکسالی یا کاهش تولید به دلیل حمله آفات باشیم. در هر صورت به طور کلی به نظر می رسد که صنعت تولید پسته ایران در چند سال گذشته در مقایسه با حدود 2 تا 3 سال قبل از این دچار ضعفهایی بوده است که لزوم برنامه ریزی برای رفع آنها ضروری است. اما خوشبختانه هنوز هم مشتریان زیادی در بازارهای بین المللی هستند که ارزش پسته ایرانی یا فرش ایرانی را به دو عنوان دو کالای صادراتی برتر می دانند و برای همین است که باید تلاش کرد با عرضه بهترین محصولات این مشتریان را برای خود نگه داشت.برای مثال عرضه بهترین پسته تولید شده در داخل که از بهترین ارقام باشد و فاقد سمومی مانند آفلاتوکسین باشد می تواند باعث تمایل هر چه بیشتر مشتریان در بازارهای بین المللی برای خرید محصولات تولید شده در ایران شود.

پسته بادامی خام

لازم است بدانید با توجه به اهمیت تولید پسته بادامی در کشور، هر ساله آمار تولید کشور در حوزه برداشت و صادرات پسته بادامی به صورت رسمی در اختیار جامعه قرار می گیرد. قیمت پسته بادامی خام به عوامل مختلفی در تجارت و صادرات آن بستگی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. برای خرید پسته بادامی ارزان باید توجه داشت که کیفیت را داشته باشند و آن را فدای قیمت نکنید. ولی اگر این محصول را به طور عمده خریداری نمایید می توانید بدون اینکه افت کیفیت صورت بگیرد با قیمت ارزانی آن را خریداری نمایید. با این وجود باید ذکر شود که بخش عمده از تولید پسته بادامی کشور به خارج از کشور صادر می شود و سهم بازار داخل از مصرف این محصول محدود می باشد. لازم است مصرف پسته بادامی به طور معمول به صورت خام یا بوداده به همراه سایر مغزیجات در رژیم غذایی صورت می پذیرد.

پسته گرمسار

قیمت پسته گرمسار در بازار ایران به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و نحوه تولید این محصول بستگی دارد.لازم به ذکر است که درخت پسته یکی از درختانی است که نیاز مداوم به رسیدگی دارد و بر خلاف درخت انار یا درختان دیگری که مراقبت کمتری نیاز دارند، نمی توان آن را به حال خود رها کرد. برای همین در صورتی که به عنوان یک فرد علاقه مند به کشت پسته قصد ورود به این عرصه را دارید باید ابتدا با انواع پسته و یا نحوه رشد و پرورش نهال پسته و نگه داری از آن تا باردهی کامل درخت آشنایی پیدا کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر در بسیاری از بخشهای کشور شاهد تلاش کشاورزان برای کشت پسته هستیم و برای همین است که شاید در آینده نزدیک، حجم قابل توجهی از پسته از نقاط مختلف استانهای مرکزی و غربی برداشت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه