رپرتاژ آگهی

فکر نمی کردم بطری پت زندگی ام را تغییر دهد

فکر نمی کردم بطری پت زندگی ام را تغییر دهد
کدخبر : 43289

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی به آن دست یافته باشید و تنها کافیست که علاقه به آن کار داشته باشید و پس از مدتی تلاش به موفقیت می رسید.

بطری پت کوچک

این ماده بطری پت کوچک در دسته بندی پلیمرها با زنجیره طولانی و وابسته به خانواده ی پلی استر ها قرار می گیرد. مواد تولید پت عبارتند از: ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول که هر دوی این ها از مواد خام نفتی مشتق می شوند. از طرفی این نوع پلیمر ها جزء ترموپلاستیک ها میباشند. این پلیمر در صنایع نساجی با نام تجاری پلی استر شناخته می شود. پت ظاهر و شکلی شفاف، پلاستیکی و نیمه کریستالی دارد.

کاربرد و موارد استفاده از پت ها در سه بخش اصلی به شرح زیر است. در نساجی به عنوان فیبر در تولید پوشاک، به عنوان یک مانع رطوبتی در صنایع بسته بندی و بطری سازی و دیگر صنایع مرتبط با این دو مورد سومین مورد استفاده به عنوان پلاستیکی مهندسی می باشد که از ترکیبات آن با مواد دیگری نظیر فیبر شیشه ، استحکام مواد افزایش می یابد.

 

 

بطری پت دسته دار

بطری پت بطری پت دسته دار یا همان پلی اتیلن ترفتالات یکی از مشتقات پلیمری (گرما-پلاستیک) می باشد. این بطری ها بیشتر برای آب های معدنی و یا نوشیدنی ها (نوشیدنی های گازدار و غیرگازدار) تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این نوع از ماده و این نوع از بطری ها، با دیگر مواد پلاستیکی ، سازگار بودن آن با بدن انسان است. مصرف این مواد ، بوییدن و لمس کردن وسایل تولید شده با این مواد برای انسان ها ضرری نداشته و از این رو از آن ها در بسته بندی ها و صنایع خوراکی بسیار استفاده می شود. بطری های پت دارای انواع بسیار زیادی هستند که خود آن ها کاربرد های زیادی نیز دارند. این ماده صنایع داروسازی و خوراکی برای ساخت انواع بطری های نگهدارنده محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.

از مثال های آن میتوان به بطری های نوشابه و آب معدنی و بطری های نگهدارنده قطره های مصنوعی اشاره کرد. نحوه تولید این بطری های پلاستیکی بسیار ساده است. پس از تولید بطری های پت از پلیمر پت یا همان پلی اتیلن ترفتالات با حرارت و دمش با فشار مناسب آن را به به صورت قالب آن در میآورند.

 

 

وو

 

 

بطری پت کتابی

این ماده بطری پت کتابی در صنعت نساجی با نام و عنوان پلی استر شناخته می شود.در گذشته نوع دیگری از پت با در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار می گرفت که استفاده از آن امروزه متوقف گردیده یاد می شود.

این ماده در صنعت بسته بندی و غذایی با عنوان و یا رزین از این پلیمر برای تولید انواع بطری ها ، انواع بسته بندی آب معدنی ، نوشابه ها، نوشیدنی ها ، بسته بندی برای روغن ها ، بسته بندی برای مواد و وسایل بهداشتی و دارویی و آرایشی استفاده می شود. بطری های پت به دلیل فرم پذیری بالا گسترش چشم گیری در این صنعت داشته است. چرا که ویژگی انعطاف پذیری به طراحان اجازه ساخت هر فرمی را میدهد.

 

 

ووو

 

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت رصد اقتصادی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه