رپورتاژ آگهی/

زائر سرای مشهد نزدیک حرم + نحوه رزرو

زائر سرای مشهد نزدیک حرم + نحوه رزرو
کدخبر : 58582

علاوه بر هتل‌های لوکس مانند هتل پارمیدا مشهد ، می‌توانید برای اقامت به هرکدام از زائرسراها در مشهد مراجعه کنید. زائرسراها در مشهد، یکی از بهترین اماکن برای اقامتی آرامش‌بخش در نزدیکی حرم مطهر هستند. بسیاری از زائران علاقه دارند که با هزینه کم و به صورت خانوادگی یا با دوستان، در محلی اقامت کنند که هم دسترسی مناسبی به حرم داشته باشد و هم بتوان به سایر جاهای دیدنی مشهد رفت.

یکی از بهترین پیشنهادها برای این افراد، زائرسراها هستند که شرایط و قوانین خاص خود را دارند. معمولاً قیمت زائرسراها نسبت به هتل‌ها پایین‌تر است و در آنها خدماتی مانند اسکان، حمام، سرویس بهداشتی، اینترنت، برق، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و نیز تهویه مطبوع ارائه می‌شود.

درباره زائرسراها در مشهد؛ ویژگی‌ها و شرایط رزرو

اگر قصد دارید چند روزی به مشهد سفر کنید، باید از قبل محل اقامت خود را مشخص کرده باشید تا وقتی به شهر مقدس رسیدید، بدون هیچ‌گونه پریشانی و سرگردانی به زائر سرای انتخاب شده بروید و در یک محل آرامش‌بخش اقامت کنید.

برای این کار، فقط کافی است به وب‌سایت‌های رزرو آنلاین مراجعه کنید و از بین زائر سراهای معرفی شده، آن یکی را که به نظر شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید و با دقت اطلاعات لازم را درباره آن بخوانید و سپس برای رزرو آن اقدام کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام رزرو آنلاین، می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. توجه داشته باشید که پس از ثبت نهایی رزرو خود، دیگر امکان تغییر زائر سرا وجود نخواهد داشت پس قبل از این کار، از محل و تاریخ و ساعت ورود و خروج خود مطمئن شوید و در نهایت رزرو خود را تکمیل کنید.

قوانین و ضوابط پذیرش زائرسراها

قوانین و ضوابط پذیرش زائرسراها

برای اقامت در زائر سرا در مشهد، باید به چند نکته توجه کنید که از طرف مسئولین آن‌ها برای حفظ نظم و ایجاد آسایش برای شما و سایر مهمانان تعیین شده‌اند. این نکات عبارتند از:

۱- رفتار با احترام و ادب و پیروی از اصول و قواعد اسلامی برای همه مهمانان الزامی است.

۲- نگه داشتن کارت ملی و شناسنامه برای خود و همراهان خود الزامی است.

۳- ساعت ورود به زائرسرا ساعت ۱۴ و ساعت خروج از آن ساعت ۱۲صبح است.

۴- هر فرد بالای ۷ سال به عنوان یک نفر شمرده می‌شود و باید نامش در لیست همراهان ثبت شود.

۵- تعداد افراد در هر واحد باید با ظرفیت اتاق که در هنگام رزرو مشخص شده است، همخوانی داشته باشد و اسکان افراد بیشتر از ظرفیت مجاز نیست.

۶- تمام خسارات وارده به اموال زائرسرا در زمان اقامت باید توسط مهمان پرداخت شود.

۷- مصرف دخانیات در مکان‌های عمومی ( راهرو، آشپزخانه و … ) ممنوع است.

۸- رزرو و پذیرش فقط تا یک ماه پس از تاریخ ثبت نام امکان پذیر است.

۹- هنگام ورود به زائرسرا، لیست وسایل و تجهیزات را از مهماندار دریافت کنید و هنگام خروج آن‌ها را با لیست تطبیق داده و به مهماندار تحویل دهید. لطفا در حفظ و نگهداری وسایل دقت کافی را داشته باشید.

امکانات و خدمات زائرسراهای مشهد نزدیک حرم

امکانات و خدمات زائرسراهای مشهد نزدیک حرم

خوشبختانه در سال‌های اخیر، امکانات زائرسراهای مشهد تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است و می‌توان آنها را از نظر کیفیت خدمات و امکانات، با هتل‌های مجهز و پیشرفته مقایسه کرد؛ با این حال، هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل کیفیت و آسایش وجود دارد که امیدواریم در سال‌های پیش‌رو، این امکانات توسعه بیشتری پیدا کنند.

زائرسراها در مشهد معمولاً در نزدیکی حرم مطهر رضوی قرار دارند و به راحتی می‌توان با پیاده‌روی یا وسایل نقلیه عمومی به آن‌ها دسترسی داشت. این اماکن اقامتی معمولاً دارای اتاق‌های تک نفره، دو نفره، سه نفره و چند نفره هستند که با تخت‌خواب، کمد، تلویزیون، گیرنده ماهواره، یخچال، تلفن، حمام و سرویس بهداشتی مجهز شده‌اند.

همچنین این زائرسراها دارای سالن‌های پذیرایی، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، پارکینگ، آسانسور، سرویس خشکشویی و اینترنت پرسرعت هستند. بعضی از زائرسراها در نزدیکی حرم، همچنین خدمات گردشگری مانند تور شهری، تور زیارتی، تور تفریحی و رزرو بلیط را نیز ارائه می‌دهند.

قیمت اجاره زائرسراها در مشهد بستگی به فصل سفر، نوع اتاق، موقعیت جغرافیایی و کلاس زائرسرای مورد نظر دارد. قبل از سفر به مشهد، بهتر است با زائرسرای مورد نظر خود تماس بگیرید و جزئیات را با آن‌ها هماهنگ کنید.

هزینه اقامت در زائرسرا چقدر است؟

هزینه اقامت در زائرسرا چقدر است؟

هزینه اقامت در زائرسرا مشهد بستگی به نوع اتاق، تعداد مسافران، فصل سفر و مدت زمان اقامت دارد. به طور کلی، هزینه اقامت در زائرسرا مشهد بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان در شب متغیر است.

برای رزرو اتاق در زائرسرا مشهد، می‌توانید از سایت‌های معتبر گردشگری استفاده کنید یا با شماره تلفن زائرسرا تماس بگیرید. زائرسرا مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت ارزان و راحت در شهر مقدس مشهد است.

بهترین زائرسراها در مشهد نزدیک حرم کدام‌اند؟

در این بخش قصد داریم شما را با بهترین زائرسراها در مشهد آشنا کنیم. از جمله این اماکن می‌توان به زائرسرای وصال طوسی، زائرسرای ستاره و زائرسراهای دارایی و کشتیرانی اشاره کرد.

زائرسرای وصال طوسی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید به شهر مقدس مشهد سفر کنید و در نزدیکی حرم مطهر رضوی اقامت داشته باشید. اما با توجه به تعداد زیاد زائران و گردشگران، پیدا کردن یک محل مناسب برای اقامت ممکن است دشوار باشد.

در این صورت، شاید بهترین گزینه برای شما زائرسرای وصال طوسی باشد. این زائرسرا یکی از بهترین و مجهزترین زائرسراهای مشهد است که در خیابان آخوند خراسانی ۲۲ واقع شده است. این زائرسرا دارای سوئیت‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت است که شما می‌توانید بسته به نیاز و تعداد خود یکی از آن ها را رزرو کنید.

علاوه بر این، زائرسرای وصال طوسی دارای امکانات رفاهی مانند استخر، سونا، سالن ورزش، رستوران، پارکینگ، سرویس فرنگی، تلویزیون، گیرنده دیجیتال، چای ساز، گلخانه و … است که شما را در راحت‌ترین حالت قرار می‌دهد.

این زائرسرا همچنین دارای امکاناتی مانند خدمات باربری، نمازخانه، تاکسی سرویس، اینترنت در لابی، صندوق امانات، خدمات خانه‌داری، رستوران، استخر و سونا، اتاق کنفرانس، آشپزخانه با امکانات و سیستم‌های گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع است.

زائرسرای ستاره

زائرسرای ستاره

اگر شما هم علاقه‌مند به زیارت حضرت رضا (ع) هستید و دوست دارید در یک محل شیک و مدرن اقامت داشته باشید، زائرسرای ستاره مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این زائرسرا یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین زائرسراهای مشهد است که در خیابان نجف آباد ۱۰ واقع شده است. زائرسرای ستاره، دارای ۱۰۰ سوئیت با طراحی مدرن و تجهیزات کامل است که شما را غرق در آرامش و آسایش می‌کند و زیارتی لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.

همچنین، این زائرسرا دارای امکانات رفاهی مانند استخر، جکوزی، سالن ورزش، کافی شاپ، پارکینگ، سرویس فرنگی، تلویزیون، گیرنده دیجیتال، چای ساز، گلخانه و … است.

علاوه بر این، فاصله این زائرسرا تا حرم مطهر رضوی فقط ۱۰ دقیقه پیاده‌روی است که شما را قادر می سازد به راحتی به حرم رفته و یک زیارت معنوی بدون دردسر و آرامش‌بخش داشته باشید.

زائرسرای ستاره مشهد یک فضای مناسب برای زائرانی است که دوست دارند در یک محیط زیبا و آرام اقامت داشته باشند و از خدمات عالی برخوردار شوند. این زائرسرا با داشتن کادر مجرب و مهربان، سعی در رضایتمندی شما دارد و به شما یک تجربه ی لذت‌بخش از سفر به مشهد می‌دهد.

پس اگر قصد سفر به مشهد را دارید، فراموش نکنید که زائرسرای ستاره مشهد، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما است.

زائرسرای دارایی

زائرسرای دارایی

یکی دیگر از بهترین زائرسراهای مشهد نزدیک حرم، زائرسرای اداره دارایی است که زیر نظر این سازمان دولتی فعالیت می‌کند. برای رفتن به این مکان اقامتی، باید ابتدا به خیابان امام خمینی 28 رفته و سپس به سمت کوچه ثبت مقابل ثبت اسناد حرکت کنید.

در این زائرسرا، امکاناتی مانند خدمات باربری، اینترنت، صندوق امانات، تاکسی سرویس، پذیرش 24 ساعته، رستوران، آشپزخانه، امکانات گرمایش و سرمایش و نیز سیستم تهویه مطبوع پیشرفته وجود دارد. خوشبختانه این زائرسرا تا حرم فاصله کمی دارد و شما می‌توانید کمتر از پانزده دقیقه با خودرو از آنجا به حرم بروید.

یکی دیگر از مزیت‌های زائرسرای دارایی، نزدیکی آن به بازارهای بزرگ مشهد، مانند بازارهای میدان هفده شهریور و نیز بازار مرکزی مشهد است. از طرفی می‌توانید از این زائرسرا به سایر جاهای دیدنی مشهد مانند پارک کوهسنگی، باغ ملی و خانه داروغه بروید.

زائرسرای کشتیرانی

زائرسرای کشتیرانی

زائرسرای کشتیرانی مشهد، جزو بزرگترین زائرسراها در بلوار سجاد و نبش میلاد 8 است. این زائرسرا با قیمت عالی و خدمات ایده‌آل، تمام امکانات رفاهی لازم را در خدمت میهمانان و زائرین گرامی قرار می‌دهد. از جمله شرایط پذیرش زائرسرای کشتیرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنها پس از پرداخت کامل هزینه مطابق با تعداد شب‌های درخواستی، رزرو شما تایید خواهد شد.
  2. نرخ‌های اعلام شده براساس تاییدیه رسمی اتحادیه هتل داران مشخص شده‌اند.
  3. رزرو کننده باید تاریخ دقیق و کامل رزرو خود را به همراه تعداد شب‌های مورد نظر وارد کند.
  4. افراد زیر ۷ سال بدون پرداخت هزینه نفر اضافه محاسبه می‌شوند و برای افراد بالای ۷ سال هزینه نفر اضافه به صورت کامل در نظر گرفته می‌شود.
  5. قبول کارت‌های اعتباری بین المللی در هتل امکان‌پذیر نیست.
  6. مبنای قیمت‌ها در سیستم، نرخ نمایش داده شده در سایت در زمان ثبت رزرو خواهد بود.
  7. در صورت تغییر نرخ اتاق‌ها و خدمات درخواستی در هتل پس از رزرو، رزروکننده مکلف است تفاوت هزینه اعلام شده را پرداخت کند.

زائرسرای فدک

زائرسرای فدک

یکی از زیباترین زائرسراهای مشهد، زائرسرای فدک است که زیر نظر صندوق قرض الحسنه حضرت ابوالفضل قزوین فعالیت می‌کند. این محل اقامتی، یکی از بهترین زائرسراها برای اقامت زائرین گرامی در مشهد است که فاصله کمی تا حرم و جاهای دیدنی مشهد دارد.

زائرسرای فدک، تا حرم حدود 5 دقیقه فاصله دارد و برای رفتن به آن باید به خیابان امیرالمومنین و خیابان ددادخواه مشهد بروید. این زائرسرا در میدان امربه‌معروف واقع شده است.

این زائرسرا دارای چندین اتاق 2، 3 و 4 تخته است و هرکدام از اتاق‌های آن از امکاناتی مانند حمام و سرویس بهداشتی، لوازم بهداشتی، اشپزخانه، تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، اینترنت، تلویزیون، یخچال و سرویس فرنگی برخوردار هستند.

اگر برای صرف غذا به دنبال یک رستوران عالی می‌گردید، خوب است بدانید که این زائرسرا دارای یک رستوران بزرگ و زیبا است که در آن، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌شود.

خدمات دیگری مانند خانه‌داری، لباس‌شویی و خشک‌شویی و صندوق امانات را در اختیار زائران قرار می‌دهد. از طرفی، بازارهای بزرگی مانند بازار و مراکز خرید میدان 17 شهریور نیز در نزدیکی این زائرسرا قرار دارند.

زائرسرای رضوی مشهد

زائرسرا رضوی مشهد یکی از بهترین و مجهزترین زائرسراهای نزدیک به حرم امام رضا (علیه السلام) است. این زائرسرا در فاصله ۵۰۰ متری از حرم قرار دارد و دارای امکانات رفاهی متنوعی مانند سالن‌های غذاخوری، کافی شاپ، سوپرمارکت، پارکینگ، آسانسور، وای فای و … است.

زائرسرا رضوی مشهد دارای اتاق‌های ۲ تخته، ۳ تخته و ۴ تخته است که همگی دارای تلویزیون، گنجایش کمد، سرویس بهداشتی و حمام مجزا هستند.

این زائرسرا، در زمینی به مساحت 20 هزارمترربع، جزو بزرگترین مراکز اقامتی در مشهد است که از برنامه‌ها و خدمات فرهنگی متنوع برخوردار است. زائرسرای رضوی مشهد، دارای 274 واحد سوئیت و 4 سالن بزرگ هیئتی است که ظرفیت پذیرایی از 2 هزار نفر را دارد.

نحوه رزرو زائرسرا در مشهد

نحوه رزرو زائرسرا در مشهد

اگر می‌خواهید در شهر مشهد اقدام به رزرو زائرسرا نمایید، می‌توانید از سایت‌هایی که برای این منظور طراحی شده استفاده کنید. در این سایت، شما می‌توانید اطلاعات کاملی درباره زائرسراهای مختلف به همراه لینک رزرو آنلاین ببینید. شما می‌توانید با سرچ کردن در گوگل به این سایت دسترسی پیدا کنید و با چند کلیک رزرو خود را انجام دهید.

البته بعضی از زائرسراها فقط قابل رزرو تلفنی هستند. در این صورت، شماره تماس آن‌ها در سایت قید شده است. شما می‌توانید با تماس گرفتن با آن شماره، رزرو خود را تکمیل کنید.

مزایای اقامت در زائرسرا

زائران گرامی، اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، می‌توانید از اقامت در زائرسراهای موجود در این شهر بهره‌مند شوید. زائرسراها مجموعه‌ای از اماکن اقامتی هستند که توسط بنیاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و یا سایر نهادهای خیرخواهانه اداره می‌شوند و به زائران خدمات رفاهی، فرهنگی و معنوی ارائه می‌دهند. برخی از مزایای اقامت در زائرسراهای مشهد عبارتند از:

1- نزدیکی به حرم مطهر رضوی: بسیاری از زائرسراها در فاصله کمی از حرم قرار دارند و به راحتی می‌توانید با پیاده‌روی یا وسایل نقلیه عمومی به آن دسترسی داشته باشید. این امکان باعث می‌شود که بتوانید بارها و بارها از حضور در حضور پیشگاه آن حضرت لذت ببرید و نورانیت روح خود را تقویت کنید.

2- قیمت مناسب: زائرسراها با توجه به هدف خیرخواهانه خود، قیمت‌های مناسب و پایین‌تر از هتل‌ها و مسافرخانه‌های دیگر را برای زائران تعیین می‌کنند. بعضی از زائرسراها حتی به صورت رایگان یا با قبول نذورات و کمک‌های مالی خدمات خود را انجام می‌دهند. این قضیه باعث می‌شود که هزینه سفر شما کاهش یابد و بتوانید با خیال راحت در مشهد مقدس بمانید.

3- خدمات فرهنگی و معنوی: زائرسراها علاوه بر خدمات رفاهی، خدمات فرهنگی و معنوی نیز به زائران ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در جلسات علمی، تفسیر قرآن، شعر و داستان، سخنرانی، نمایش و ... شرکت کنید و از دانش و تجارب دینی استادان و فضلاء به نفع خود استفاده کنید.

همچنین، شما می‌توانید در برنامه‌های گروهی، همچون عزاداری، زیر سایبان، صلوات خانگی، زیر چادر، پخش غذای نذورات و ... شرکت کنید و با هم‌سفران خود همدل و هم‌صحبت شوید.

4- امنیت و نظم: زائرسراها با رعایت قوانین و مقررات اسلامی، امنیت و نظم را برای زائران فراهم می‌کنند.

معایب اقامت در زائرسرا

معایب اقامت در زائرسرا

هرچند زائرسراها تا حد زیادی خدمات و امکانات مناسبی را ارائه می‌کنند؛ با این حال، کیفیت خدمات آنها پایین‌تر از هتل‌های لوکس شهر است و به همین دلیل، شاید اقامت در آنها نسبت به اقامت در یک هتل مجلل، چندان راضی کننده نباشد.

از طرفی، زائرسراها اغلب فضاهای اقامت را به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار می‌دهند؛ این یعنی احتمالاً با افراد دیگری در محل اقامت، ساکن خواهید شد. همین موضوع ممکن است احساس امنیت و آسایش کمتری به شما منتقل کند و فضای شخصی شما را از بین ببرد.

زائرسراها معمولاً قیمت پایینی دارند اما به دلیل همین ویژگی، معمولاً شلوغ‌تر از هتل‌ها هستند و تعداد بالای افراد مقیم، ممکن است باعث سروصدا و از بین رفتن سکوت لازم شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی زائرسراهای مشهد در نزدیکی حرم بپردازیم و امکانات و خدمات آنها را موردبررسی قرار دهیم. نکته اصلی در رابطه با این زائرسراها، نزدیکی آنها به حرم مطهر است؛ بنابراین اگر صرفا به دنبال اقامتی سریع و ارزان هستید، می‌توانید در زائرسراها اقامت کنید.

با این حال، شاید بخواهید در جایی اقامت کنید که از امکانات و خدمات لاکچری و لوکس برخوردار باشد؛ در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم به هتل‌های لوکس شهر مشهد مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه