رپورتاژ آگهی/

کپی تریدینگ در بازارهای مالی + مزایا و معایب Copy Trading

کپی تریدینگ در بازارهای مالی + مزایا و معایب Copy Trading
کدخبر : 61962

 

کسب سود در بازارهای مالی و انجام معاملات به بهترین شکل ممکن، خواسته هر تریدری است. بدون شک، همه میخواهند در بازارهای مالی سود کنند. همانطور که میدانید این بازارها، فرصتهای پس انداز بیشتری را نسبت به روش سنتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار میدهند. آیا هم جزء‌ آن دسته از افرادی هستید که به تجارت در بازارهای مالی علاقه‌مندند؟ اما وقت یا تجربه کافی برای معامله در این بازار را ندارید؟ شاید هم استراتژیهای معاملاتی متعددی را دنبال کردید، اما به نتیجه مطلوب نرسیدید. پس، کپی تریدینگ (Copy trading) یک راه حل مناسب و مطمئن برای شما خواهد بود. اما کپی تریدینگ چیست و چطور میتوان از آن برای انجام معاملات در بازارهای مالی استفاده کرد؟ در ادامه به بررسی کامل این مفهوم و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

 

کپی تریدینگ (Copy trading) چیست؟

کپی تریدینگ (Copy trading)، همانطور که از اسمش پیداست نوعی استراتژی سرمایه‌گذاری است که در آن معامله‌گران، معاملات تریدرهای با تجربه و موفق را تکرار و یا کپی می‌کنند. این کار با استفاده از پلتفرم‌های آنلاینی که معامله‌گران را به هم متصل می‌کند، انجام میشود؛ در واقع، افراد در این پلتفرم‌ها، استراتژی‌ها و عملکردهای خود را به اشتراک میگذارند و در نتیجه معاملات خود را بهبود می‌بخشند. در کپی تریدینگ سه جزء اصلی وجود دارد.

۱. معامله‌گران پیرو (Follower): این افراد معاملات حرفه‌ای‌ترها را در حساب شخصی خود کپی میکنند. در هر معامله، پس از سود، مبلغی به عنوان کارمزد از حساب این افراد به حساب معامله‌گران رهبر واریز می‌شود. اما اگر معاملات با ضرر همراه باشد، چیزی از حساب مسترها کسر نخواهد شد.

۲. مدیران (Leader): این دسته از معامله‌گران که از آنها با عنوان ارائه ‌دهنده (Provider)، مستر تریدر (Master Trader) یا ارائه ‌دهنده سیگنال (Signal Provider) نیز یاد میشود، همان‌هایی هستند که دیگران معاملات آنها را کپی میکنند.

۳. بستر معاملاتی: بروکر یا صرافی است که (در صورت پشتیبانی از قابلیت کپی ترید)، دسترسی به پلتفرم Copy trading را فراهم می‌کند و ارائه‌دهندگان و کپی‌کنندگان را به هم متصل میکند.

کپی معاملات، می‌تواند برای معامله‌گران تازه‌کار یا معامله‌گرانی که زمان یا دانش کافی برای انجام معاملات خود را ندارند، یک گزینه جذاب باشد. این روش به معامله‌گران پیرو این امکان را می‌دهد تا از دانش و تجربه معامله‌گران موفق بهره‌مند شوند و سودآوری خود را افزایش دهند.

ورود به کپی تریدینگ در بازار فارکس

بروکر alpari ، ویندزور، آمارکتس، لایت فارکس، ارانته و اپوفایننس، از جمله بروکرهای ارائه دهنده کپی ترید در بازار فارکس هستند. برای انجام کپی ترید در بازار فارکس، باید به دنبال بروکرهایی باشید که از این قابلیت پشتیبانی میکنند. نحوه ورود به بخش کپی ترید در بروکرهای فارکس با هم متفاوت است. اما روش کلی به شرح زیر است:

 

۱. ابتدا باید در بروکر مورد نظر خود ثبت ‌نام و احراز هویت کنید و از این طریق یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

۲. پس از ایجاد حساب کاربری، باید پلتفرم معاملاتی مورد نیازتان (متاتریدر ۴ و ۵، سی تریدر و ...) را از بروکر دانلود و نصب کنید.

۳. پس از نصب پلتفرم معاملاتی، باید به حساب خود وارد شوید.

۴. در پلتفرم معاملاتی، به بخش کپی ترید (Copy trading) بروید.

۵. در این بخش، می‌توانید معامله‌گران رهبر (مسترها) را مشاهده کنید.

۶. معامله‌گری را که می‌خواهید به او متصل شوید انتخاب کنید.

۷. پس از انجام مراحل فوق، پلتفرم معاملاتی به صورت خودکار معاملات معامله‌گر رهبر را در حساب شما تکرار می‌کند. (در صورت سود، مبلغی از آن سود به طور خودکار به حساب مدیران واریز خواهد شد).

پیش از اتصال به کپی ترید در بروکر، نکات زیر را در نظر بگیرید.

۱. قبل از اتصال به هر معامله‌گر رهبر، حتماً سابقه معاملاتی، میزان سودآوری، ریسک معاملات و استراتژی معاملاتی او را بررسی کنید.

۲. میزان سرمایه‌ای که میخواهید وارد کپی ترید کنید را بر اساس میزان ریسک‌پذیری خود تعیین کنید.

۳. هر زمان احساس کردید که معامله‌گر رهبر عملکرد مناسبی ندارد، می‌توانید اتصال خود را به او قطع کنید.

 

ورود به کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

با ثبت نام در صرافی bingx ، مکسی و دیگر صرافیهای ارائه دهنده کپی ترید در بازار ارز دیجیتال، میتوانید از معاملات افراد موفق در این بازار استفاده نمایید. ورود به بخش کپی تریدینگ در صرافیهای مختلف متفاوت است. در اینجا، نحوه ورود به کپی ترید، در صرافی بینگ ایکس را توضیح دادیم.

۱. پس از ثبت نام در صرافی bingx، باید وارد حساب کاربری خود در صرافی شوید.

۲. همانطور که در تصویر زیر میبینید، هم در وسط و هم در پایین اپلیکیشن بینگ ایکس، میتوانید به کپی ترید دست پیدا کنید.

۳. حالا وارد صفحه اختصاصی کپی ترید در صرافی بینگ ایکس خواهید شد.

۴. برای دسترسی به فهرست تمامی معامله‌گران، به بخش All Traders بروید. اینجا بخشی است که لیست معامله‌گران حرفه‌ای را بر اساس میزان سودی که کسب کردند، میتوانید مشاهده نمایید. البته ابزارهای فیلتر در این بخش به شما کمک میکنند تا با توجه به تنظیمات دلخواه، به سرعت به معامله‌گرانی که میخواهید دسترسی پیدا کنید.

۵. بعد از انتخاب معامله‌گر مورد نظر، بر روی آن کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی او هدایت شوید. در این صفحه، میتوانید ببینید چند نفر این معامله‌گر را دنبال کردند.

۶. در بخش Share Trading Accounts، نوع معاملاتی که قبلا معامله‌گر با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته است را مشاهده خواهید کرد.

۷. بخش Trading Data شامل نمودارها، تحلیل‌های فنی، نمایشگرها و آمارهای مربوط به عملکرد معامله‌گر است. پیش از کپی تریدینگ باید این بخش را با دقت مطالعه کنید.

۸. تب Positions ، پوزیشن‌های قبلی و جاری معامله‌گر را نشان میدهد.

۹. Trade History نیز لیستی از پوزیشن‌های قبلی معامله‌گر به همراه میزان سود و زیان آن‌ها را نمایش می‌دهد.

۱۰. تب copiers، آخرین کپی کنندگان معاملات معامله‌گر را نشان می‌دهد.

۱۱. اگر شما هم میخواهید این معاملات را کپی کنید، باید رو Copy Now کلیک کنید.

۱۲. حالا یک صفحه مطابق تصویر زیر برایتان باز خواهد شد.

  • در بخش “Margin Type” باید نوع ارز دیجیتالی که قصد دارید با آن کپی ترید نمایید را باید انتخاب کنید. (USDT توصیه میشود).
  • در قسمت Margin، باید مقدار ارز دیجیتالی مورد نظر برای سرمایه‌گذاری (حداقل ۲ دلار) در کپی ترید را وارد کنید. (یادتان باشد این مبلغ از حسابتان کسر خواهد شد. پس قبل از هر چیزی مقداری تتر از طریق صرافی بینک ایکس، به حساب Futures Account خود واریز نمایید).
  • در بخش TP/SL حد سود و ضرر را میتوانید وارد نمایید.

۱۳. در نهایت، با تکمیل اطلاعات مربوطه و انتخاب گزینه Copy Now، فرآیند کپی کردن معاملات برای شما آغاز خواهد شد.

 

آیا کپی تریدینگ سودآور است؟

دانلود اکسپرت مدیریت سرمایه ، لایو ترید و کپی تریدینگ، همگی جزء روش‌هایی هستند که موجب سودآوری تریدرها (البته در بازار مالی فارکس)، میشوند. اما به شرطی که هوشمندانه و درست از آنها استفاده کنید. هرگونه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی با ریسک همراه است. بنابراین باید با تجربه و آگاهی در این زمینه قدم بگذارید. اگر توانایی تحلیل داشته باشید، بهتر میتوانید بفهمید سیگنال‌هایی که از این روش‌ها می‌گیرید، به نفع شما خواهد بود یا به ضررتان.

 

مزایا و معایب کپی ترید در بازارهای مالی

مزایا و معایب کپی تریدینگ بسته به به نیازها و هدف‌های هر سرمایه‌گذار متفاوت است. در زیر به برخی از مزایا و معایب این روش را آورده‌ایم.

مزایای کپی تریدینگ

۱. سهولت استفاده: سرمایه‌گذاران کم تجربه یا افرادی که فرصت کافی برای مطالعه و تحلیل بازار ندارند، می‌توانند به سهولت از تصمیمات تجاری تریدرهای حرفه‌ای در بازار بهره‌مند شوند.

۲. تنوع در سرمایه‌گذاری: این روش به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به تنوع بیشتری در سبد سرمایه‌گذاری خود برسند، زیرا می‌توانند به طور همزمان با کمک استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای مختلف معامله نمایند.

۳. صرفه‌جویی در زمان: سرمایه‌گذاران نیازی به تحلیل بازار و انجام معاملات ندارند؛ بنابراین زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق درباره پوزیشن‌های معاملاتی نمی‌کنند.

۴. بهره‌مندی از تجربه تریدرهای حرفه‌ای: این روش به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا از تجارب تریدرهای حرفه‌ای و استراتژی‌های موفق آنها بهره‌مند شوند و سطح خود را بالا ببرند.

 

معایب کپی تریدینگ

۱. ریسک ناشناخته: ممکن است عملکرد معاملاتی معامله‌گران حرفه‌ای در زمان‌های مختلف تغییر کند. بنابراین اکتفا به نتایج گذشته آنها متضمن عملکرد سودآور شما در آینده نیست.

۲. هزینه‌ها: برخی از پلتفرم‌های ارائه ‌دهنده کپی تریدینگ هزینه‌هایی در قالب کارمزد را از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنند. این منجر به ایجاد هزینه‌های اضافی برای آنها خواهد شد. از طرفی گاهی خود مسترها یا معامله‌گران حرفه‌ای برای صدور حق کپی از معاملات آن‌ها، درخواست هزینه اشتراک می‌نمایند.

۳. استراتژی‌های نامناسب: انتخاب استراتژی‌های مناسب و تریدرهای حرفه‌ای مطلوب برای کپی تریدینگ امری حیاتی است. گاهی در پیش گرفتن استراتژی‌های نامناسب توسط مسترها که شما هم هیچ کنترلی روی آنها ندارید، میتواند به ضرر شما تمام شود.

۴. وابستگی به عملکرد تریدرهای دیگر: یکی از معایب کپی کردن معاملات در بازارهای مالی، وابستگی به عملکرد تریدرهای دیگر است. در Copy trading، معامله‌گران پیرو، معاملات تریدرهای رهبر را کپی می‌کنند. بنابراین، سود یا زیان معامله‌گران پیرو به طور مستقیم به عملکرد تریدرهای رهبر وابسته است. ازاین‌رو، در انتخاب ارائه‌دهندگان سیگنال، بایستی دقت زیادی به خرج دهید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه