رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفرهای خارجی در تعطیلات نوروز

راهنمای سفرهای خارجی در تعطیلات نوروز
کدخبر : 64546

در ادامه تعدادی از مقاصد خارجی مناسب برای سفر در نوروز را معرفی خواهیم کرد و نکاتی نیز درباره خرید بلیط یادآور خواهیم شد، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب ما را همراهی نمایید.

همه ما دوست داریم به کشورهای مختلف دنیا سفر کنیم و تجربه‌های جدیدی به دست بیاوریم. یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر خارجی فصل بهار و تعطیلات نوروزی است. اگر در فکر سفر خارجی در ایام عید هستید باید مقدمات سفر خود را چند مدتی قبل از آغاز تعطیلات انجام دهید.

در ادامه تعدادی از مقاصد خارجی مناسب برای سفر در نوروز را معرفی خواهیم کرد و نکاتی نیز درباره خرید بلیط یادآور خواهیم شد، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب ما را همراهی نمایید.

بهترین مقاصد خارجی برای سفر در نوروز

انتخاب بهترین مقصد خارجی برای هر کس تعریف متفاوتی دارد؛ به عنوان مثال برخی از افراد نزدیک بودن کشور خارجی به ایران را مهم می‌دانند یا برخی دیگر برای بازدید از نماد معروف یک کشور عازم سفر می‌شوند. در حالت کلی در این قسمت سعی خواهیم کرد مقاصد خارجی متفاوت، مطابق با سلایق مختلف و مناسب برای سفر نوروزی را معرفی کنیم.

  • ترکیه: یکی از مقاصد مورد علاقه ما ایرانی‌ها که علاوه‌بر فاصله کم، آداب‌ورسوم و فرهنگ نزدیکی به ما دارد، کشور ترکیه است. سرزندگی و پویایی، طبیعت بسیار زیبا، غذاهای خوشمزه، جاهای دیدنی مختلف، امکان خرید از برندهای خارجی، تفریحات آبی متنوع و... از جمله دلایل محبوبیت کشور ترکیه هستند. علاوه‌بر استانبول می‌توانید به شهرهای مختلف ترکیه مثل آنتالیا، آنکارا، مارماریس، بدروم و... سفر کنید و لذت ببرید. سفر به استانبول حتی به‌صورت زمینی نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با تهیه بلیط قطار یا اتوبوس و حتی با خودرو شخصی خود به این کشور زیبا سفر کنید.
  • امارات: پیشرفت چشمگیر امارات به ویژه شهرهایی مثل دبی باعث شده است که هر گردشگری مشتاق سفر به این کشور و تهیه بلیط هواپیما دبی باشد. تفریحات لوکس، ساختمان‎های سر به فلک کشیده، پارک‌های مختلف، مراکز خرید بزرگ و متنوع، پارک آبی، قاب دبی و... همگی از جذابیت‌های سفر به امارات و شهر دبی محسوب می‌شوند.

دبی

  • ارمنستان: از دیگر کشورهای نزدیک به ایران که هزینه مقرون‌به‌صرفه‎‌ای نیز برای سفر دارد، کشور ارمنستان است. برای سفر به این کشور علاوه‌بر سفر هوایی می‌توانید بلیط اتوبوس تهیه کنید و به‌صورت زمینی خود را به این کشور برسانید که در این صورت هزینه سفر شما نیز تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.
  • گرجستان: اگر ترجیح شما برای سفرهای خارجی کشورهای نزدیک است، گرجستان نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای شما باشد. جاذبه‌های گردشگری گرجستان بسیار زیاد است و در برخی موارد ترکیب آثار تاریخی با بافت مدرن اروپایی را مشاهد خواهید کرد. شهر تفلیس پایتخت این کشور، شهر باتومی، روستای اوشگولی و... از جمله مناطق دیدنی در گرجستان و مقاصد مناسبی برای گردش و سفر نوروزی هستند.
  • فرانسه: به احتمال زیاد شما هم شیفته قدم زدن در شانزه‌لیزه پاریس هستید و می‌خواهید برج ایفل را از نزدیک تماشا کنید. برای دست‌یابی به این رویا می‌توانید تعطیلات نوروزی خود را به یک سفر اروپایی اختصاص دهید و چند روزی را در پاریس بگذرانید. بازدید از موزه لوور، کاخ ورسای، طاق پیروزی، کلیسای جامع نوتردام و ترکیب زیبایی‌های خیابان شانزه‌لیزه با طبیعت بهاری شما را به وجد خواهد آورد. برای سفر به این مقصد خارجی زیبا مدتی قبل از تعطیلات اقدامات لازم را انجام دهید و با تهیه بلیط هواپیما سفر خود را قطعی کنید.

انگلستان، ایتالیا، یونان، اسپانیا، جمهوری چک، مراکش، تایلند و... از دیگر مقاصد خارجی هیجان‌انگیز برای سفر نوروزی هستند. در کل این شما هستید که تصمیم می‌گیرید تعطیلات خود را در کدام کشور سپری کنید و تجربه‌های جدیدی کسب نمایید.

راهنمای خرید بلیط و سفر خارجی در نوروز

بلیط هواپیما

اگر برای سفر خارجی در نوروز کشورهای اروپایی را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اید باید چند ماه (حداقل 3 ماه) قبل از سفر اقدامات لازم برای سفر را انجام دهید؛ چراکه صدور ویزای این کشورها وقت‌گیر و زمان‌بر است. صدور ویزای کشورهای خارجی نزدیک و آسیایی معمولا به اندازه ویزای اروپا و شینگن زمان‌بر نخواهد بود، اما شما برای سفر به این کشورها نیز باید دو ماه یا یک ماه پیش از سفر اقدام کنید. برخی کشورها مثل ترکیه نیز نیازی به دریافت ویزا ندارند.

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما نیز باید در اسرع وقت و همزمان با اقدامات لازم برای دریافت ویزا انجام شود تا برای سفر با مشکل مواجه نشوید. در واقع بلیط هواپیما جزو مدارک درخواستی برای صدور ویزاست و درصورت ریجکتی می‌توانید هزینه کل بلیط یا با کسر مبلغی از طرف ایرلاین مابقی هزینه را دریافت کنید.

شما می‌توانید به صورت اینترنتی از قیمت بلیط‌های سفرهای خارجی مثل آخرین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول مطلع شده و به صورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید. البته بلیط سفرهای داخلی مثل بلیط هواپیما تهران قشم نیز به راحتی به صورت آنلاین قابل خریداری هستند.

یادتان باشد قبل از خرید بلیط مدت اعتبار پاسپورت خود را نیز چک کنید و مدارک مورد نیاز و ترجمه آنها را به همراه داشته باشید. قبل از سفر پول رایج کشور مقصد را نیز تهیه کنید و دریافت بیمه مسافرتی نیز در اولویت قرار دهید.

قبل از سفر درباره کشور مقصد اطلاعاتی درباره قوانین و مقررات، وضعیت امنیتی، وضعیت بهداشتی و... به دست آورید و سعی کنید تا حدودی با زبان آن کشور یا زبان انگلیسی آشنایی پیدا کنید. البته اگر با تور سفر کنید می‌توانید با راهنمایی‌های لیدر تور پیش بروید.

امیدواریم با مطالعه مطلب فوق بتوانید برای انتخاب مقصد سفرهای خارجی در نوروز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه