رپورتاژ آگهی/

جاذبه‌های گردشگری مسکو، پایتخت متفاوت روسیه

کدخبر : 56096

به دنبال جایی برای جست‌وجو، مقایسه و رزرو هتل ‌های مسکو می‌گردید؟ فلای تودی با داشتن به‌روزترین تکنولوژی‌ها و حذف واسطه‌ها، بهترین مرجع رزرو هتل داخلی و خارجی شناخته می‌شود.

مسکو از آن شهرهایی است که باید از نزدیک ببینید تا جادوی آن را تجربه کنید. هتل‌ های مسکو، ایستگاه مترو و ساختمان‌های ارزشمند این شهر همگی باظرافت و دقت باورنکردنی ساخته شده‌اند. تنها در سال 2022 میلادی، نزدیک به 18 میلیون توریست به مسکو سفرکرده‌اند تا این شهر افسانه‌ای را ببیند، در خیابان‌های آن قدم بزنند، مهمان سالن‌های اپرا شوند و روی صندلی‌های همان کافه‌هایی بنشینند که روزی جایگاه نویسندگان و موسیقی‌دانان بزرگ جهان بود. تا آخر این مقاله همراه باشید تا دیدنی‌های معروف پایتخت روسیه را بشناسید و ببینید راحت‌ترین راه رزرو هتل ‌های مسکو چیست.

 

 

مجموعه کرملین، مشهورترین اثر تاریخی شهر مسکو

برای تصورکردن عظمت ارگ کرملین فقط کافی است بدانید این مجموعه بیش از 700 اتاق دارد و همیشه محل سکونت حاکمان روسیه، تزارها و رهبران دولت شوروی بود. ارگ کرملین مسکو در قلب شهر مسکو ساخته شده و به رودخانه مسکو، میدان سرخ و باغ الکساندر دسترسی دارد. ایده تاسیس مجموعه کرملین در سال ۱۱۴۷ شکل گرفت و از آن زمان تا کنون، پروسه توسعه و مرمت این مجموعه متوقف نشده و اکنون به‌عنوان نماد اصلی کشور روسیه است شناخته می‌شود. همه قسمت‌های مجموعه کرملین برای بازدید عموم باز نیست؛ اما میدان کلیسای جامع با گنبد طلاکاری شده یکی از قسمت‌های در دسترس است که همیشه تحسین مسافران را برمی‌انگیزد.

 

تماشای یک نمایش جذاب در ساختمان تئاتر بولشوی

فکر می‌کنید تماشای تئاتر در یک ساختمان ۲۴۰ساله چه حس متفاوتی داشته باشد؟ سنگ بنای ساختمان تئاتر بولشوی، در سال 1776 گذاشته شد و از آن زمان تا کنون با مرمت‌ها و مراقبت‌های حرفه‌ای، حیات خود را حفظ کرده و امروز، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سالن‌های هنرهای نمایشی در جهان است. این سالن چند آتش‌سوزی عظیم را پشت سر گذاشته؛ اما زمانی که وارد آن شوید، چیزی جز شکوه نمی‌بینید، ساختمان تئاتر بولشوی، یک سالن تئاتر به سبک نئوکلاسیک دارد که با صندلی‌های مخمل قرمز، لوستر کریستالی بزرگ و نقوش طلایی دکور شده و بهترین جا برای تماشای نمایش‌های کلاسیک خواهد بود.

 

موزه فضانوردی مسکو را فراموش نکنید

اگر به روسیه سفر کردید و در یکی از هتل ‌های مسکو واقع در منطقه پروسپکت میرا هتل گرفتید، حتما زمانی را به بازدید از موزه فضانوردی روسیه اختصاص دهید. موزه فضانوردی برای نمایش اکتشافات فضایی و برای گرامی‌داشت یاد فاتحان فضا تاسیس شد. این موزه حدود ۸۵۰۰۰ آیتم مختلف دارد که عمده آن‌ها متعلق به دوره شوروی است. موزه فضانوردی مسکو در تاریخ 10 آوریل 1981 افتتاح شد که مصادف بود با بیستمین سالگرد فرستاده شدن یوری گاگارین به فضا. در این موزه تمام اشیای مربوط به سفر گاگارین به فضا برای بازدید دردسترس هستند. راهنماهای مجرب و مسلط به زبان انگلیسی، با پخش فیلم‌های کوتاه، تاریخچه اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار را با جزئیات برای علاقه‌مندان شرح می‌دهند.

 

در خیابان آربات، زندگی شهری اهالی مسکو را تماشا کنید

از آن‌جایی‌که تعدادی از بهترین هتل ‌های مسکو در منطقه آربات واقع شده‌اند، توریست‌ها این منطقه را به‌خوبی می‌شناسند. خیابان آربات از گذشته تا کنون محل دیدار هنرمندان، نقاشان و روشنفکران کشور روسیه بود که برای اجرای نمایش‌های خیابانی و برگزاری نمایشگاه در گالری‌های این منطقه گرد هم می‌آمدند. در دوره رواج کمونیسم، خیابان اربات محل زندگی سران و مقامات عالی بود و اکنون هم یکی گران‌ترین محله‌های مسکو برای زندگی به شمار می‌رود. اگر به گشتن در بافت شهر و تماشای زندگی روزمره مردم علاقه دارید، می‌توانید یک روز کامل را به خیابان آربات اختصاص دهید، به تماشای گالری‌ها بروید، در کافه‌های کوچک قهوه بنوشید، با نوازندگان محلی برقصید و سوغاتی بخرید.

 

 

پارک گورکی، محبوب‌ترین پارک شهر مسکو

ماکسیم گورکی، نویسنده پرآوازه روس بود که در سال 1936 میلادی فوت کرد. برای زنده نگه‌داشتن یاد او، پارکی به نام پارک گورکی با وسعت ۱۲۰ هکتار در آن‌سوی رودخانه مسکوا احداث شد. برکه‌های فراوان در کنار درختان تنومند محیط جذابی ساخته‌اند و به‌وفور می‌توانید حیواناتی مانند آهو، خرگوش و قرقاول را در آن ببیند. در ماه‌های گرم سال پارک گورکی مملو از توریست‌ها و شهروندان روس می‌شود که برای گردش به این پارک می‌آیند. هر امکانات تفریحی که بخواهید در پارک گورکی در دسترس است، امکاناتی مثل Wi-Fi، سوکت‌های رایگان برای شارژ تلفن، کلاس‌های رایگان یوگا، قایق‌های پارویی و دوچرخه‌های کرایه‌ای، زمین‌های بازی کودکان و تخت‌های آفتاب‌گیر همه برای سپری‌کردن یک روز خوب در فضای باز در اختیارتان هستند.

 

متروی شگفت‌انگیز شهر مسکو

همان‌طور که گفتیم، برای تجربه‌کردن زیبایی‌های مسکو حتما لازم نیست بلیط بگیرید و در صف بایستید. قدم‌زدن در ایستگاه‌های مترو یا اقامت در هتل‌ های مسکو هم به نوبه خود می‌تواند برای توریست‌ها هیجان‌انگیز باشد. شروع ساخت متروی شهر مسکو به سال 1931 و دوره اوج قدرت اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد. تکمیل و راه‌اندازی خط مترو نزدیک به 20 سال طول کشید و هر ایستگاه به‌صورت مجزا و جداگانه به دست هنرمندان روس طراحی و ساخته شد. در حال حاضر شهر مسکو 270 ایستگاه دارد که هرکدام از آن‌ها در شمایل یک اثر هنری قابل‌ستایش، به جزئی از زندگی روزمره شهروندان روس درآمده‌اند.

 

 

طعم‌های بی‌نظیری که تنها در مسکو می‌توانید تجربه کنید!

جاذبه‌های گردشگری مسکو تنها به بناهای تاریخی خلاصه نمی‌شود، مردمان روس ذائقه غذایی متفاوتی دارند و خوراکی‌ها، و طعم‌های بی‌نظیرشان را حتما باید امتحان کنید. در حال حاضر بیش‌از ۲۷۰۰ رستوران در سطح شهر فعال‌اند و هتل‌ های مسکو هم که به‌صورت جداگانه با ارائه سرویس به مسافران، بخش بزرگی از لحظات خاطره‌انگیزشان را می‌سازند. رستوران‌های مسکو به داشتن موسیقی زنده، استقبال گرم و فضای دوستانه مشهورند و شهر مسکو، یک مقصد عالی برای افرادی‌ است که به و غذاها و طعم‌ها اهمیت می‌دهند. رستوران خرگوش سفید، کافه پوشکین، رستوران سامی فردو و رستوران سی‌دی‌ال جز معروف‌ترین و پرآوازه‌ترین رستوران‌های مسکو هستند.

 

رزرو بهترین هتل ‌های مسکو با فلای تودی

به دنبال جایی برای جست‌وجو، مقایسه و رزرو هتل ‌های مسکو می‌گردید؟ فلای تودی با داشتن به‌روزترین تکنولوژی‌ها و حذف واسطه‌ها، بهترین مرجع رزرو هتل داخلی و خارجی شناخته می‌شود. برای بررسی بهترین هتل ‌های مسکو، ابتدا در سایت فلای تودی ثبت ‌نام کنید تا در صورت انتخاب اقامتگاه، امکان خرید و رزرو برایتان فعال شود. فلای تودی با بیش‌از یک و نیم ‌میلیون هتل در سرتاسر جهان مرتبط است و به شما این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از جهان که قصد اقامت دارید، هتل مناسب خود را رزرو کنید. بعد از انتخاب و رزرو آنلاین هتل خارجی از سایت فلای تودی، می‌توانید با کارت‌های عضو شبکه شتاب هزینه را پرداخت کنید تا در لحظه، واچر آنلاین هتل برای شما صادر شود. اقامت خوبی در مسکو برایتان آرزومندیم!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه