رپورتاژ آگهی/

استعلام افزایش قیمت تیرآهن چینی | اصفهان آهن

استعلام افزایش قیمت تیرآهن چینی | اصفهان آهن
کدخبر : 65679

سایت اصفهان آهن یکی از معتبرترین مراجع برای استعلام قیمت مقاطع فولادی و تیرآهن است که تمام محصولات را با قیمت منصفانه و مقرون به صرفه عرضه می کند. معمولا به دلیل نوسانات ارز، کارخانه های خارجی محصولات خود را با قیمت های متنوعی به بازار عرضه می کنند؛ بنابراین باید به کمک متخصصان و کارشناسان این حوزه بهترین زمان را برای شناسایی خرید سودآور پیدا کنید. با مراجعه به سایت اصفهان آهن و برقراری تماس با کارشناسان، می توانید راهنمایی های لازم را در این خصوص به دست آورید.

در سال های اخیر، واردات تیرآهن چینی به ایران افزایش چشمگیری داشته و این امر به دلیل قیمت پایین تر آن نسبت به تیرآهن های ایرانی است. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که واردات تیرآهن چینی می تواند به صنعت فولادسازی داخلی آسیب وارد کند. اما تیرآهن چینی چیست و چرا تا این حد وارد بازار فولاد ایران شده است؟

تیرآهن هایی که در چین بر اساس استاندارد INP تولید شده، در بازار ایران با نام تیرآهن چینی شناخته می شوند. تیرآهن چینی INP، بال های متغیر دارد که در قسمت ابتدایی نازک تر و در قسمت انتهایی ضخیم تر می شوند.

استفاده از تیرآهن چینی نسبت به مقاطع تولید داخلی، مزایا و معایبی دارد. از مزایای آن می توان به قیمت پایین تر، کیفیت متوسط و تنوع سایز اشاره کرد. از معایب تیرآهن چینی نیز می توان به عدم رعایت استانداردهای دقیق، احتمال وجود ترک و عیوب ظاهری و احتمال تقلب در وزن آن اشاره کرد.

 

بهترین کارخانه های تولید تیرآهن چینی را بشناسید!

چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در جهان است. در این کشور، تعداد زیادی کارخانه تولید تیرآهن وجود دارد که محصولات خود را به کشورهای مختلف، از جمله ایران صادر می کنند.

 

  • شرکت فولاد آن ‌استیل (دولتی)
  • شرکت فولاد جیانلانگ (خصوصی)
  • شرکت فولاد اچ ای استیل (دولتی)
  • شرکت فولاد بائواستیل (دولتی)
  • شرکت فولاد شاگانگ (دولتی)
  • ووهان آیرون اند استیل
  • شرکت فولاد شوگانگ (دولتی)
  • شرکت فولاد شاندونگ استیل
  • شرکت فولاد والین
  • شرکت آلومینیوم چین
  • هبئی آیرون اند استیل (دولتی)

 

این کارخانه ها، بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در چین هستند و محصولات خود را بر اساس استانداردهای جدول اشتال و فرمول تولید می کنند. سایزبندی این تیرآهن ها به صورت 80 تا 550 و طول آن بین 8 تا 16 متر است.

بر روی بدنه تمام تیرآهن های چینی، عبارت INP درج شده و پس از آن عددی که نشان دهنده ارتفاع است قرار می گیرد. برای مثال اگر بر روی بدنه این مقاطع عبارت INP12را مشاهده کردید، به معنی ارتفاع 12 سانتی متری تیرآهن است.

 

افزایش قیمت تیرآهن چینی در سال 1403

قیمت تیرآهن چینی و مقاطع فولادی پرمصرف مانند میلگرد در سال 1402، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. البته بهتر است اطلاعات دقیق تر را از طریق بهترین کانال های استعلام قیمت میلگرد به دست آورید. این افزایش قیمت دلایل مختلفی از جمله رشد قیمت مواد اولیه (سنگ آهن، زغال سنگ و فولاد خام)، کاهش عرضه و واردات به ایران و افزایش نرخ ارز دارد.

میزان افزایش قیمت تیرآهن های چینی در سال 1402 متفاوت بوده؛ به طوری که در برخی از سایزهای پرکاربرد، قیمت آن بیش از 50 درصد افزایش یافته و در سایر سایزها، شیب آن ملایم تر بود.

افزایش قیمت تیرآهن چینی، تاثیرات مختلفی بر بازار ایران داشته است. اولین تاثیر را می توان در بازار ساخت و ساز حس کرد، که به تبع آن شاهد افزایش نرخ مسکن هستیم. این موضوع باعث کاهش توان خرید و سرعت ساختمان سازی می شود.

اما مهم ترین تاثیر آن را می توان در افزایش قاچاق این نوع تیرآهن، کاهش درآمد دولت و آسیب رساندن به صنعت فولادسازی داخلی دانست.

پیش بینی می شود که با توجه به افزایش نرخ دلار و مواد اولیه، در سال 1403 نیز قیمت تیرآهن چینی افزایش پیدا کند. این افزایش نرخ می تواند تاثیرات زیادی بر روی قیمت مسکن، کاهش تقاضا، رکود اقتصادی و کاهش دسترسی اقشار کم درآمد به آنها داشته باشد.

 

افزایش قیمت تیرآهن چینی، بازار ساخت و ساز را فلج می کند؟

در حال حاضر، افزایش قیمت تیرآهن چینی، تاثیر قابل توجهی بر بازار ساخت و ساز داشته است. این افزایش قیمت، هزینه ساخت و ساز را افزایش داده و می تواند به کاهش سرعت ساخت و ساز و افزایش قیمت مسکن منجر شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این افزایش قیمت، می تواند بازار ساخت و ساز را فلج کند یا خیر.

اگر افزایش قیمت تیرآهن چینی، ادامه دار باشد، بازار ساخت و ساز را با مشکلات جدی مواجه می کند. این امر می تواند منجر به کاهش اشتغال، افزایش بیکاری و رکود اقتصادی شود.

در این شرایط، دولت می تواند با اتخاذ سیاست هایی مانند کاهش مالیات بر ساخت و ساز، ارائه تسهیلات مالی به سازندگان و همچنین، کنترل قیمت تیرآهن، از آسیب دیدن بازار ساخت و ساز جلوگیری کند.

 

افزایش قیمت تیرآهن چینی، مسکن را گران تر می کند؟

پاسخ به این سوال، مثبت است و افزایش قیمت تیرآهن چینی، می تواند منجر به افزایش قیمت مسکن شود. این امر، به دلیل نقش تیرآهن در ساخت و ساز به عنوان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است و در ساخت سازه های مختلف، از جمله ساختمان های مسکونی استفاده می شود.

افزایش قیمت تیرآهن چینی، هزینه ساخت و ساز را افزایش می دهد. این امر، می تواند منجر به کاهش سرعت ساخت و ساز و کاهش عرضه مسکن شود. کاهش عرضه مسکن نیز، منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شود.

علاوه بر این، افزایش قیمت تیرآهن چینی، می تواند منجر به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان های مسکونی شود. این امر، افزایش هزینه های زندگی برای مالکان و مستاجران مسکن را به دنبال دارد.

 

 

البته علاوه بر عبارت بالا، حروف دیگری بر روی تیرآهن های INP درج شده که هر کدام مفهوم خاصی دارند. برای مثال حرف A به معنی سطح مقطع بال، حرف b به معنای عرض بال، حرف G به معنای وزن هر متر تیرآهن، حرف ts و tg نیز به معنای ضخامت های جان و بال هستند.

 

خرید تیرآهن چینی و استعلام قیمت آهن آلات با اصفهان آهن

سایت اصفهان آهن یکی از معتبرترین مراجع برای استعلام قیمت مقاطع فولادی و تیرآهن است که تمام محصولات را با قیمت منصفانه و مقرون به صرفه عرضه می کند. معمولا به دلیل نوسانات ارز، کارخانه های خارجی محصولات خود را با قیمت های متنوعی به بازار عرضه می کنند؛ بنابراین باید به کمک متخصصان و کارشناسان این حوزه بهترین زمان را برای شناسایی خرید سودآور پیدا کنید. با مراجعه به سایت اصفهان آهن و برقراری تماس با کارشناسان، می توانید راهنمایی های لازم را در این خصوص به دست آورید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه